Kater Rocky en kitten Lola

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
miloutje4
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 sep 2011 14:07

Kater Rocky en kitten Lola

Bericht door miloutje4 »

De volgende kwestie aan de hand waar ik een beetje gefrustreerd van raak:

Ik heb een kater van 2 Rocky en een kitten van 10 weken die sinds 3 weken in ons huis is. Het gaat tussen de katten op zich prima al is de oude soms wat chagerijnig naar de kitten toe, beetje geirriteerd miauwen als ze te dicht bij komt. Maar nu het volgende mijn kater wil niet meer door mij(baasje) geaaid of geknuffeld worden. Ik geef hem genoeg aandacht probeer het wel maar hij draait dan weg of loopt van me weg. Kan dit er ook mee te maken hebben dat ik zelf kwa gezondheid niet in orde ben?(aangezien katten aanvoelen) Een situatie wat ik niet heel leuk vindt. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

Is het omdat de kleine er is en de grote 'volwassen'is geworden? Heeft het ermee te maken dat hij jaloers is ondanks dat hij genoeg aandacht krijgt?

Please help me out!!!

Poot van Rocky en een likje van Lola
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kater Rocky en kitten Lola

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou hem wat tijd geven. Die draait vast wel weer bij.
Gewoon niets van hem verwachten, want dat je je erin frustreerd voelt hij wel aan en dat bemoeilijkt het allemaal nog.
Laat hem zelf maar komen, geen verwachtingen, geen druk, dan zal hij het snelst terug bij je komen.

Wil hij nog spelen? Dat is wel goed om de band te behouden.
De meeste katten hebben wel eens zo'n periode waarin ze even wat meer op zichzelf zijn, en na een nieuwkomer is het ook gekend. Het gaat wel weer over. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Cerna

Re: Kater Rocky en kitten Lola

Bericht door Cerna »

Tja, Rocky voelt zich verraden. Hij was jouw kind en nu heb jij hem ingeruild voor zo'n hummel en dat hij het daar niet mee eens is, laat hij je merken.
En het zal even duren voordat hij in zal zien dat hij toch ook heel leuk kan spelen met die hummel. Sommige katten hebben hier een week voor nodig, anderen een maand en sommige nog langer, maar zoals Valerie ook zegt: het komt wel goed. Niets forceren en gewoon blijven aanhalen en hem laten merken dat hij nog steeds nummer 1 is en uiteindelijk zal hij weer Rocky worden die hij was.
Het zijn net kleine kinderen :lol:
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5506
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kater Rocky en kitten Lola

Bericht door nellebel »

ook hier erg herkenbaar. het jaloerse en wennen aan de nieuwe situatie. die trekt wel bij, blijf hem maar lekker verwennen en aanhalen, dan komt het wel goed.
is het wel altijd een speelse kater geweest? anders is het kleintje misschien te druk voor hem. dan kun je overwegen er nog een kleintje bij te nemen omdat die anders de grotere blijft lastig vallen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie