Kat Luna niet vriendelijk met huisgenootje

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
MJ-loves-Luna
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 jul 2011 15:31

Kat Luna niet vriendelijk met huisgenootje

Bericht door MJ-loves-Luna »

Mijn sibeer kat Luna is super lief. Ze heeft zo haar gekke momenten. Maar met mij volgt ze me als een puppy, ze ligt naast me als ik ga slapen als ik tv kijk en als ik wakker wordt. Als ik sochtends weg ga gaat ze shago onder het bed zitten. Ook mn vriend mag haar aaien en met haar knuffelen.

Ze is dus echt een engel.
Alleen ik woon op kamers en mn huisgenootje vind ze dus helemaal niets.
Mn huisgenoot studeert pedagogiek en is dus heel erg met opvoeden bezig, ook met Luna.Luna mag van mij heel veel, maar van haar niet. Ook is haar kamer in de afwezigheid van mn huisgenootje off-limits geweest voor Luna.
Nu heeft ze wel door dat ze er mag komen, maar ze ziet mn huisgenootje totaal niet staan.
Blijkbaar stond ze vandaag in haar kamer en toen mn huisgenootje haar riep, keek Luna haar aan en liep toen parmantig weg, met haar kop in de lucht.

Ik zou het leuk vinden als hun ook een goede band krijgen. Ze wil wel, mn huisgenootje maar krijgt niet echt de kans.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kat Luna niet vriendelijk met huisgenootje

Bericht door pearlsofpassion »

Dan zal ze Luna toch echt kat moeten laten zijn...
Katten luisteren nu eenmaal alleen als hun hoofd daarnaar staat. En dan nog...
En als je ze constant alles verbied, gaan ze je niet leuk vinden nee. Je moet eerst een band opbouwen en respect van de kat verdienen, en dan kan je veel van haar gedaan krijgen. Maar blijkbaar heeft je huisgenoot van Luna nog een respect verdient...
En Luna vind dat duidelijk niet haar probleem, dus het zal van je huisgenoot haar kant moeten komen :lol:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Kat Luna niet vriendelijk met huisgenootje

Bericht door helskinky »

Tja een kat is geen hond, ik kan Mio ook roepen maar als hij geen zin heeft om te kijken of komen doet ie het niet. Dat is geen boze opzet, dat heet KAT ;-)
Gewoon reageren,lief zijn, op ooghoogte met de kat gaan zitten en zijn vertrouwen winnen, dan komt ze een heel eind.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kat Luna niet vriendelijk met huisgenootje

Bericht door pinguin »

misschien kan je huisgenoot proberen met luna te gaan spelen?
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie