Speelgedrag

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Speelgedrag

Bericht door flower1980 »

Sinds twee weken is Kate bij mij uit het asiel, en de laatste week begint ze echt te spelen en de flat door te racen. Maar kan het zijn dat het spelen in mijn ogen wild overkomt en het lijkt alsof ze zichzelf pijn doet omdat ze zich stoot tegen deuren, etc.? Kate is mijn eerste poes, dus ik ben geneigd wat te schrikken......
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: speelgedrag

Bericht door Adriana »

katten hebben doorgaans s morgens en s avonds in de schemering hun dolle kwartiertje. dan sjezen ze van overal naar nergens en klimmen een aantal malen achterelkaar in je krabpaal (als je die hebt). kongs moeten het dan ontgelden en het lijkt alsof alle spieren even goed aan de gang moeten worden gezet.
dat is vrij normaal en ze zullen af en toe wel eens ergens tegen op botsen..
zou je er twee hebben, dan doen ze dan met elkaar, achter elkaar aan racen, rollebollen, vechten en stoeien.

je kunt proberen of je dat samen met haar kunt doen, soort van krachtspelletjes, bv klauwen in een oude handdoek en dan flink trekken. als ze wil rollebollen je hand op haar voetzooltjes leggen en zachtjes naar beneden drukken.
heeft ze iets van krabplank hoog tegen de muur waaraan ze zich flink kan uit-rekken?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: speelgedrag

Bericht door achtpuntzes »

zeker ook een gladde vloer :)

ik heb matjes neergelegd op de plekken waar ze het vaakst tegen de muur knallen...

dat knallen tegen de muur/ deuren en objecten komt omdat ze hard rennen en dan zich op het laatst schrap zetten met hun nageltjes eruit. tja... op een gladde vloer werkt dat natuurlijk niet... :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: speelgedrag

Bericht door flower1980 »

Adriana: Ze heeft een krabpaal, maar het behang is interessanter..... Ik overweeg om ergens anders nog een krabpaal neer te gaan zetten.

achtpuntzes: Ik heb inderdaad een gladde vloer (laminaat). Wat voor matjes heb je? Die je ook in de douche legt?
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: speelgedrag

Bericht door castratenkoor »

Hier gaat het rondscheuren er ook vaak ruig aan toe. Zo rennen ze ook in volle vaart het luik door. Daar zit een best sterke magneet op.
De enige die zich bij rondscheuren ooit echt verwond heeft is Bram, die knalde in volle vaart naast het luik en brak daarbij een kies.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Speelgedrag

Bericht door achtpuntzes »

ja allerlei soorten matjes heb ik hier;

niet alle matjes voldoen, er moet ook aan de onderkant beetje wrijving zijn, want anders schuift de mat mee, en knalt de kat samen met de mat tegen de muur of deur.

aan het eind (of het begin) van de gang ligt een grote deurmat die niet meeglijd, ik heb ook ooit eens van die anti glij matjes gekocht bij een truckstore, dat zijn matjes speciaal voor in de vrachtwagen die je op een glad oppervlak kunt leggen en iets erop kunt zetten zodat het er niet meteen afschuift als je de eerstvolgende bocht door rijdt...

gelukkig hier nooit echte ongelukken gebeurd met al dat geknal. het grootste gevaar voor de poezen ben ik overigens zelf, geloof ik. al 2 keer een poes tussen de deur terechtgekomen met dichtdoen. de laatste keer vreesde ik even voor inwendige bloedingen, zo hard ging het (en precies in het midden van de kat, waar de organen zitten) maar heel erg gelukkig toch niets ernstigs....
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Speelgedrag

Bericht door flower1980 »

De handdoek vond ze volgens mij leuk, om daarmee even door hal/woonkamer gesleept te worden. Volgens mij mag ik haar nog wat vlotter "meetrekken" (ben te bang haar pijn te doen), ze zet er behoorlijk wat kracht op. :-).

Ik zal eens kijken of ik aan wat matjes oid kan komen.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Speelgedrag

Bericht door Adriana »

als je een Action in de buurt hebt.. die hebben op dit moment geweldige katoenen badmatten, met en zonder antisliprug.. met open hoog pool. zijn prima te wassen en ligt lekker, stoeit lekker en heerlijk stampen..!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Speelgedrag

Bericht door achtpuntzes »

zo'n soort matjes als adriana noemt bedoel ik, ja...

ik zal ook eens gaan kijken bij de action... enkele van mijn matjes zijn inmiddels wel aan vervanging toe :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Speelgedrag

Bericht door Peet »

Hier hebben ze ook regelmatig zo'n dolle periode.
ZOEFZOEFZOEF! Ik kan er heerlijk van genieten.
We hebben toch ook laminaat, maar toch botsen ze niet echt snel ergens tegen op eigenlijk.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Speelgedrag

Bericht door achtpuntzes »

het botsen wordt ook minder als ze wat ouder worden. ze leren vanzelf dat als ze rennen er altijd wel plekken zijn waar ze zich wel schrap kunnen zetten (het tapijt, de matjes, zijkant van het bankstel en dergelijke) en ze worden ook wat zwaarder, zodat ze wat minder verder glijden (als je de snelheid van een kitten bekijkt ten opzichte van hun gewicht is het eigenlijk gewoon logisch dat ze overal tegenaanknallen op een gladde vloer als ze hun dolle bui hebben)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Speelgedrag

Bericht door marline91 »

leg antislip matjes neer.. dat heb ik onder mijn prullebak xD
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Speelgedrag

Bericht door flower1980 »

ik zal een kijken! In ieder geval bedankt voor de reacties.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Plaats reactie