stel/stel dat iemand huisdieren heeft vergiftigd, dan is dat afschuwelijk en strafbaar, laat ik daar heel duidelijk over zijn.
het is hier al vaak in de binnen/buitenkattopics geschreven: er zijn altijd twee kanten aan een zaak en katten die buiten lopen, kunnen overlast geven aan mensen, die daar niet om gevraagd hebben.
veel baasjes realiseren zich dat misschien niet.
het betrokken dier kan er niks aan doen, het is het baasje dat zijn/haar verantwoordelijkheid moet nemen.
ik tuinier in een deel van mijn volkstuin op dit moment door de kattenstront en -zeik, daar kan geen groente groeien, het stinkt en er zijn kennelijk ook ongecastreerde katzels. en als ik thuis kom kan ik gelijk verkleden. en maar weer een was draaien en zo goedkoop is biotex nou ook weer niet.
het komt niet in mijn hoofd op om die dieren dat kwalijk te nemen en hartelijk dank baasjes!
nogmaals, ik vind het afschuwelijk en niet goed te praten als iemand op het idee komt om de overlast die mogelijk wordt ondervonden van loslopende huisdieren op deze manier 'op te lossen', maar dit is wel één van de risico's die je loopt als je er voor kiest om je dier vrij naar buiten te laten..
.. en ik weet het, het klinkt hard en sorry..