Zilveren bolletje op oor en gezichtje

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
justmeyousilly
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 aug 2011 18:13

Zilveren bolletje op oor en gezichtje

Bericht door justmeyousilly »

Hey,

Er loopt hier al maanden een poes rond. De buren zeggen ervoor te zorgen maar ze zijn op reis vertrokken zonder zich ook maar iets aan te trekken van haar!! Daarom zijn we van plan om haar naar een asiel te brengen al is het met pijn in mijn hart...(maar we hebben zelf al een poes én ze maakt de bloemen van pepe kapot)
Het asiel zat echter vol en daarom zorgen we nu wat voor haar.

Sinds een paar dagen heeft ze een vreemd zilveren bolletje in haar oor en op haar gezichtje... Ze heeft een geen last van, zo lijkt het toch...
Ik heb geen idee wat het is.
Weet er iemand meer??

grtjs,
jmys
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Zilveren bolletje op oor en gezichtje

Bericht door Zuri »

Een zilveren bolletje??? Kun je daar een foto van maken? Ik heb werkelijk geen idee.

Oh en welkom :-D. Goed dat je je over dit poesje ontfermt.
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Zilveren bolletje op oor en gezichtje

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum en zou er op haar geschoten kunnen zijn? ik weet niet hoe hagel eruit ziet eigenlijk..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Zilveren bolletje op oor en gezichtje

Bericht door jennli »

Klinkt akelig. Kun je haar niet naar een ander asiel brengen in een andere stad?
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Zilveren bolletje op oor en gezichtje

Bericht door Zuri »

Ja daar dacht ik ook even aan, maar ik neem aan dat hagel dwars door de huid gaat en van buiten niet zichtbaar is. En volgens de vraagsteller heeft het poesje er geen last van. Ik neem aan dat hij/zij eraan mag zitten en er dus geen pijnlijke reactie komt.

Ik ben dus heel erg benieuwd hoe het eruit ziet.
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Zilveren bolletje op oor en gezichtje

Bericht door Anne »

Zou het een teek kunnen zijn?

Ik zou contact opnemen met de dierenbescherming, zij kunnen vangkooien plaatsen.

Krijgt ze wel te eten en drinken nu er niemand meer voor haar zorgt?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
justmeyousilly
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 aug 2011 18:13

Re: Zilveren bolletje op oor en gezichtje

Bericht door justmeyousilly »

ja wij hier thuis zorgen nu voor haar. we gaan ze binnen enkele dagen naar een ander asiel brengen, hopelijk kunnen zij haar dan helpen...
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Zilveren bolletje op oor en gezichtje

Bericht door MarjanR »

Het zou ook een pol van een plantje kunnen zijn (daar zaten vroeger m'n sokken en broek mee vol).
Ik weet alleen niet wat wat voor een plant dat was.

Nobel om het katje op te nemen.
Ik hoop dat een andere stad wel een plekje heeft (vingers gekruist, de asiels zitten echt vol nu)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Zilveren bolletje op oor en gezichtje

Bericht door Catfish »

Ik hoop dat ze naar een ander asiel kan!
Wat fijn dat jullie de zorg op je genomen hebben.

Dat bolletje, wat Anne zegt, een teek....... Duh. Heel goed mogelijk als het geen hagel is!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Zilveren bolletje op oor en gezichtje

Bericht door Anne »

Ik zou haar naar een da brengen als je nu nog niet weet wat het is...Als het hagel is heb je kans dat ze meer van dat in haar lijfje heeft en dat is niet goed.....
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
justmeyousilly
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 aug 2011 18:13

Re: Zilveren bolletje op oor en gezichtje

Bericht door justmeyousilly »

Na de idee dat het misschien een teek kon zijn heb ik dit even gegoogled en daar lijkt het heel erg op. Mijn moeder is op deze moment een asiel aan het zoeken. Als de asielen hier in de omtrek allemaal volzet zijn ga ik met haar naar een dierenarts, het beestje heeft echt al genoeg afgezien en heeft dus dringend degelijke verzorging nodig!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Zilveren bolletje op oor en gezichtje

Bericht door pearlsofpassion »

Waar woon je ergens? Misschien kan iemand helpen?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Zilveren bolletje op oor en gezichtje

Bericht door Anne »

justmeyousilly schreef:Na de idee dat het misschien een teek kon zijn heb ik dit even gegoogled en daar lijkt het heel erg op. Mijn moeder is op deze moment een asiel aan het zoeken. Als de asielen hier in de omtrek allemaal volzet zijn ga ik met haar naar een dierenarts, het beestje heeft echt al genoeg afgezien en heeft dus dringend degelijke verzorging nodig!
Succes!! Hardstikke top dat je je zo over dit arme beestje ontfermd!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
justmeyousilly
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 aug 2011 18:13

Re: Zilveren bolletje op oor en gezichtje

Bericht door justmeyousilly »

pearlsofpassion schreef:Waar woon je ergens? Misschien kan iemand helpen?
Ik woon tegen Antwerpen. Morgen moeten we nog eens bellen naar het asiel (vandaag was het niet open en gisteren had ze het te druk), ze zei dat ze het misschien wel wou aannemen. Maar reageerde wel een beetje raar toen mama zei dat ze wat aan haar pootje heeft...

Een ander asiel zei dat ze het niet konden aannemen als het niet ingeënt is maar dat we naar de politie of technische dienst van de gemeente moesten bellen. Weet iemand van jullie wat ze er dan mee zouden doen??
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Zilveren bolletje op oor en gezichtje

Bericht door pearlsofpassion »

Oei, in Belgie... :???:
Daar is zeker geen plaats meer...

Naar de technische dienst zou ik niet bellen, dan komen ze ze in het beste geval op halen en weet je niet waar ze naartoe gaat. En anders gebeurt er gewoon niets.... :roll:
Je kan daarnaar bellen om vb een zwerfkat te laten vangen en steriliseren of echt wegvangen, maar ik heb dat ooit gedaan en kwam geen reactie op. Als je wil dat er een zwerfkat in de buurt wordt gecastreerd, moet je het echter via de gemeente doen, want ik had eerst naar de organisatie zelf gebeld, maar die mochten dat dus niet zonder dat de politie hen dat vroeg. Das weer typisch Belgisch geregeld natuurlijk :-(

Welk asiel heb je al gebeld?
Hebben ze in poezennestje geen plaats meer? Dat is een prachtige kleine opvang, als je het mij vraagt.
Heb je contact gehad met poezennetwerk? Die zitten verspreid over vlaanderen en weten ook plaatsen waar je kan proberen als zijzelf geen plaats hebben.
Ik heb zo ook een zwerfkater in het asiel gekregen (toen ik nog in Stekene woonde), ale, een zelfstandige opvang in Kruibeke (http://www.allemaalpoezen.net). En die had serieuze wonden die moesten verzorgd worden.
Maar zoek eerst eens poezennetwerk op, die weten misschien iets meer in de buurt. Want het is de regel in Belgie dat enkel katten in de buurt worden opgenomen, anders is het niet te doen.
En ze zijn betrouwbaar, wat ook niet voor elk asiel (staatasielen in den regel niet) geldt. Er zijn er ook die gemakkelijk tot inslapen overgaan, en daar help je zo'n beestje niet voor natuurlijk. Dus goed opletten en eerst eens de website checken. ;-)

Edit: ik heb eens gekeken naar poezennetwerk en hun website is af het net, dus ik weet niet of ze het wel nog doen... :???:
Maar ik heb een tel. nummer gevonden en zal het je pb'n. Wie weet reageert daar toch nog iemand. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie