Hoeveel aankomen per dag ongeveer?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ilsescholten
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jul 2011 12:17
Locatie: Nijmegen

Hoeveel aankomen per dag ongeveer?

Bericht door Ilsescholten »

omdat mijn kittens nog erg jong zijn (6,5 week) weeg ik ze komende tijd elke dag om gewicht in de gaten te houden. Hoeveel moeten ze ongeveer aankomen per dag?
De een is nu 28 gram aangekomen en de ander 33 gram. Lijkt mij een prima score voor dag 1...maar misc moet het meer zijn?
Liefs Ilse, Storm & Bliksem!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Hoeveel aankomen per dag ongeveer?

Bericht door pearlsofpassion »

Ik dacht dat ze ongeveer het aantal weken maal 100 moesten wegen, maar ik ben niet zeker... Kan je vast wel ergens vinden. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Hoeveel aankomen per dag ongeveer?

Bericht door castratenkoor »

Klopt, globaal met 6 weken 6 ons en met 10 weken 10 ons.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ilsescholten
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jul 2011 12:17
Locatie: Nijmegen

Re: Hoeveel aankomen per dag ongeveer?

Bericht door Ilsescholten »

Dan zijn ze te licht, ik heb kittenmelk gekocht als extra bijvoeding. Ze eten wel prima het vlees en zag zelfs eentje nu beetje droog brokjes eten (de kleinste/lichtste) dus daar beginnen ze gelukkig ook mee. Zal ze elke dag even wegen...

Komen overigens wel uit een nestje van 6 en zijn bij 5,5 week moederloos geworden....dus zou daar van kunnen dat ze te licht zijn! Zal de DA ook wel vragen. Die zien we over 2,5 week. Maak ik me ongerust ga ik eerder. Ze zijn wel mega speels en helemaal op ontdekkingstocht, dus ik zie geen raar gedrag of zielige katjes...
Liefs Ilse, Storm & Bliksem!
Plaats reactie