Oude kat loopt steeds weg

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
missmoppie4
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 aug 2011 20:13

Oude kat loopt steeds weg

Bericht door missmoppie4 »

Hallo allemaal ik hoop dat iemand me kan helpen want ik kom er echt niet meer uit.

Ik heb een kater van 18 jaar en ik denk dat hij een beetje dement aan het worden is.. normaal bleef hij altijd in de buurt van huis maar sinds een paar dagen loopt hij naar de andere kant van de wijk (voor ons 10 min lopen..) en gaat daar op de stoep of op de weg liggen.. in die straat wonen allemaal oude mensen dus ik word minimaal 2 keer per dag opgebeld (nr staat op de penning) dat m'nkat daar in de straat ligt en of ik hem kwijt ben..

normaal vind ik het niet zo'n probleem als hij aan de wandel gaat, als hij maar thuiskomt maar dat doet hij niet,, en een ander punt is dat de auto's daar als debielen rijden dus als hij daar midden op de weg ligt en iemand ziet hem niet.. dan is ie er niet meer..:(

na elk telefoontje haal ik hem op met de fiets en hou ik hem 's avonds binnen maar dat is geen doen want het is een echte buitenkat en om hem nou op z'n oude dag binnen te houden.. (en hij zoekt wel een manier om naar buiten te glippen..:S)

wie kan mij helpen???
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: HELP! Oude kat loopt steeds weg

Bericht door Mirjam86 »

Ik ben bang dat de enige oplossing hem binnenhouden is... zal hij niet leuk vinden, maar je wil het ook niet op je geweten hebben dat hij wel wordt aangereden!
Je tuin afzetten of hem aan een tuigje in de tuin laten lopen is ook een optie.
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
missmoppie4
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 aug 2011 20:13

Re: HELP! Oude kat loopt steeds weg

Bericht door missmoppie4 »

dank je wel maar het probleem is dat hij altijd wel een manier vind om naar buiten te komen (we hebben namelijk ook honden en dan floept ie stiekem naar buiten,.) tuin afzetten is geen optie en aan een tuigje wil hij niet lopen (hij gaat plat op de grond liggen en er komt dan niet veel van lopen..)
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: HELP! Oude kat loopt steeds weg

Bericht door ayla »

Een ren waar hij veilig in kan lopen is ook een optie ipv je hele tuin afzetten.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
missmoppie4
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 aug 2011 20:13

Re: HELP! Oude kat loopt steeds weg

Bericht door missmoppie4 »

een ren? hoe bedoel je?
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: HELP! Oude kat loopt steeds weg

Bericht door Mirjam86 »

Als je de zoekfunctie rechtsbovenin gebruikt en 'ren' intypt kan je vele voorbeelden vinden, mét foto's!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: HELP! Oude kat loopt steeds weg

Bericht door JLC »

Mijn advies is om je kat binnen te houden. De kans op een ongeluk is erg groot. Sterkte.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: HELP! Oude kat loopt steeds weg

Bericht door Adriana »

ja, toen ik het las dacht ik, goh, ze hebben geluk dat ie het tot dusver heeft overleefd.
is hij gechipt?
ik denk dat jullie voor hem moeten denken en verstandig moeten zijn. en tja, het is een buitenkat maar als je niet wilt dat hij in het niets opgaat, of als aangereden bij de dierenambu wordt gemeld, dan zou ik hem binnenhouden.
je bent zelf bij als de hond naar buiten gaat en dan kan je hem toch vastpakken?
en als hij de eerste tijd wat gekalmeerd moet worden, dan kun je via de da wat telizen oid vragen, dat is niet verslavend en plantaardig..
het zou een beetje sneu zijn, 18 worden en dan alsnog... ik zou er niet aan moeten denken..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: HELP! Oude kat loopt steeds weg

Bericht door Catfish »

Ik sluit me bij mijn voorgangsters aan, ik zou hem binnnenhouden. Ik heb ook een hond, maar mijn drie katten komen nooit buiten. De oudste is wel een tijdje naar buiten geweest, maar die heb ik na hem aan de andere kant van de wijk midden op de weg te hebben aangetroffen binnengehouden, en de anderen zijn dus ook binnenkatten.
Een ren is ook een goed idee.

Ik snap dat het moeilijk is, hij is 18 en waarschijnlijk gaat hij zijn hele leven al naar buiten. Maar een platte kat wil je ook niet neem ik aan, en dat zit er zo wel aan te komen. Vreselijk.......
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: HELP! Oude kat loopt steeds weg

Bericht door nellebel »

zal ook een kwestie van wennen zijn voor hem. als hij al eens een tijdje binnen is zal het minder moeilijk worden denk ik. en dat tuigje, als hij plat op zijn buik gaat liggen, vooral laten liggen. maar als hij in de gaten krijgt dat het de enigste manier is om buiten te komen, lukt het misschien uiteindelijk toch.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Oude kat loopt steeds weg

Bericht door Catfish »

Ik heb een hordeur, goed dicht met een haakje. Is dat een idee?
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9402
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Oude kat loopt steeds weg

Bericht door castratenkoor »

Extra sluisdeur heb ik aan de voorkant. Katten kunnen zo nooit per ongeluk meeglippen.

Afbeelding

ren is ook een idee om hem veilig buiten te laten - betere een sneue/verdrietige kat dan een platte kat
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Oude kat loopt steeds weg

Bericht door Anne »

Als je denkt dat je oude kat dement wordt zou ik hem niet meer naar buiten laten, grote kans dat hij vergeet waar zijn thuis ook alweer was en dan komt hij niet meer terug.
Wel kan ik me voorstellen dat het moeilijk voor hem zou zijn, dus doe hem aan een tuig of zet je tuin af
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie