Inrichting kattenren

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Neva
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 jul 2011 11:44
Locatie: Opmeer

Inrichting kattenren

Bericht door Neva »

Hallo kattenliefhebbers,

ik ben nieuw op dit forum en wilde graag van jullie weten wat jullie als inrichting hebben gebruikt voor in de kattenren? ik zat zelf te denken aan een boomstam, maar ik kan er nergens een vinden (bv marktplaats) en ik geloof niet dat ik er een uit het bos mag halen :???:

we zijn het personeel van 2 prachtige poesjes (korthaar x Raxdoll Neva en ragdoll ? hihi heb nog geen naam voor haar :oops: ) en 1 prachtige kater (heilige birmaan woezel)
en we willen heel graag een veilige buitenplaats voor ze bouwen,
het hout en de dakpanelen hebben we al in huis, nu hopen dat het weer van het weekend een beetje mee zit, zodat we voor onze schatjes een mooie (grote) ren kunnen bouwen,

alle tips en ideeen zijn welkom :grin: ,

(ook zoeken we nog een naam voor onze kleinste poesje, ze is er net 2 dagen maar kan maar geen naam verzinnen, ze is een blue point lynx mitted ragdoll poesje, weet alleen niet of ik hier deze vraag ook mag plaatsen? :oops: )

alvast hartelijk bedankt voor jullie reactie
I'm so in love with my cats ...
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Inrichting kattenren

Bericht door nellebel »

ik heb geen kattenren (ik heb de hele tuin afgezet) maar ik denk als je in de buurt wat rondvraagt (bij iemand met een houtkachel ofzo) of via marktplaats dat iemand je vast wel zo'n boomstronk wil geven. (misschien bij de stort?)
en die naam, die komt wel. we kunnen allerlei leuke namen bedenken maaeh ij moet wel echt bij je katje passen. heb je nu niet dat je haar vaak dezelfde naam geeft als je haar roept?
misschien pip? dan heb je woezel en pip (van TV)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Neva
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 jul 2011 11:44
Locatie: Opmeer

Re: Inrichting kattenren

Bericht door Neva »

@nellebel, Bedankt, ik kan inderdaad zelf ook een advertentie plaatsen of even rondvragen in de buurt... Pip is inderdaad wel een leuke naam, maar weet niet of ik dat vind passen, ik vond zelf Nila of Amy wel leuk, maar dat vind manlief en de kinderen weer niks :-(

zou je losse boomstammen wel mee mogen nemen uit het bos?

de hele tuin afzetten vond ik ook een heel goed idee, maar mijn man is bang met de kinderen die in en uit lopen, dat ze het hek vergeten dicht te doen en dat dan de katjes ontsnappen..
I'm so in love with my cats ...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Inrichting kattenren

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum en kijk even bij castratenkoor / Dinie, die heeft een aangeklede kattenren voor haar 8 castraten in de tuin en daar zijn in haar fotoalbum vast wel duidelijke foto's van wat er zoal in staat.
en ik weet niet of je in de buurt van een grotere gemeente woont, maar hier is het zo dat als je de gemeentelijke groendienst belt en vraagt of je als ze toch bomen hebben moeten kappen oid, langs mag komen om een paar stevige takken en stammen uit te zoeken. en dan neem je wat lekkers mee voor de zaagploeg...
nee, bomen uit het bos zagen lijkt me niet zo'n goed plan..
en wat oudere bomen, die daar al een tijdje liggen rotten zou ik ook niet doen, je weet niet wat je verder ermee nog in huis haalt..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Neva
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 jul 2011 11:44
Locatie: Opmeer

Re: Inrichting kattenren

Bericht door Neva »

`@ Adriana, bedankt voor je reactie, wij zelf wonen in een kleine gemeente,
maar kan natuurlijk wel vragen of ze evt nog boomstammen hebben,
zag net ook op google iets van een borderrol en die kan je dan in verschillende posities buigen, om zo een leuke loopbrug te maken,, ook zag ik een hele leuke "sluis" die je van huis naar ren kan maken,
en die is dan te gebruiken als bank.. erruuug leuk.. die heb ik even opgeslagen want dat wil ik ook hihi
I'm so in love with my cats ...
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Inrichting kattenren

Bericht door pearlsofpassion »

Ik vind Kyra erg leuk voor een langhaartje, en dat wordt nog vrij veel gegeven (als Kyra, of Keira). Maar je moet inderdaad zelf kiezen wat je leuk vind.
Romy vind ik ook heel mooi.

Als je een vers boomstronk haalt, en je hebt de keuze, ga dan voor een loofboom, fruitboom of zo. Naaldhout bevat tamelijk wat looistoffen. Die zijn wel vrij snel weg en niet echt schadelijk tenzij ze eraan gaan knagen, maar loofhout is gewoon iets aangenamer, vind ik zelf.
Dinie heeft een oude houten picknicktafel staan, je weet wel, zo eentje waar de banken aan de tafelpoten vasthangen. Als je eens rondvraagt vind je misschien wel iemand die zoiets heeft staan en niet meer gebruikt.
Verder kan je zoeken voor veilige planten (hebben een topic over, ergens) om het wat gezelliger te maken. Een zandbak vinden ze vast ook wel leuk, alleen kan het heel goed zijn dat ze daar dan in gaan plassen en dat je zand in je huis terugvind... Zeker in zo'n pluisvachtjes...
Verder kan je gewoon met plankjes op verschillende hoogte heel leuke zaken doen. Katten klimmen graag wat hogerop, dus als je verschillende hoogtes voorziet, zullen ze vast op de uitkijk gaan zitten. ;-)
Oude, waterbestendige krabpalen zijn natuurlijk ook handig, maar daar was je vast zelf al achter...
Ik denk dat je nog zoveel kan bedenken. Gewoon wat creatief zijn...

Er is hier iemand met een heel 'balkon' in de ren, tegen de bovenzijde, planken met balustrade over de gehele lengte van de ren. Dus wel binnenin de ren natuurlijk, dus niet echt zoals een balkon... Weet je, kijk eens in haar album: nickname Peet.

Er is ook een topic: kattenren, waar je heel wat voorbeelden van rennen en tuinen kan zien, daar kan je vast ook inspiratie opdoen. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Inrichting kattenren

Bericht door castratenkoor »

Dank voor de complimenten Adriana;-)

Ik heb een ren van 10 meter. Boomstammen krijg ik van mijn zus, die werkt bij de brandweer.
Meestal vraagt ze zelf al als er storm is geweest of ik nog stammen nodig heb. ze blijven wel een jaar of 5 goed meestal en dan op den duur vallen ze uit lekaar.
verder heb ik een kinder picknicktafel van Marktplaats voor 20 euro nog thuisbezorgd ook. Die staat er ook al 5 jaar.
ik had een buiten krabpaal, het duurste wat er in de ren stond. Maar die bleek minder weersbestendig dan de bedoeling. De bodemplaat ging rotten en viel uit elkaar.
11 kg Bob zeilde met de ligkuipjes tegen de vlakte.
Dus wat mij betreft geen succes.

Ik heb er ook rieten stoelen in gehad, die overleven het een jaar of drie en vallen op den duur uit elkaar. Maar ze hebben er veel lol van gehad. Ook van Marktplaats voor weinig.

Ik heb zelf wat ontworpen vorig jaar en van steigerhout laten maken.
Groot succes en gaat ook jaren mee, onbehandeld, kunnen ze ook aan krabben, op liggen aan hangen......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Inrichting kattenren

Bericht door castratenkoor »

Afbeelding

voor de 2-de hands picknick tafel en achter steigerhout meubeltje - helemaal achterin een boomstam en stronk

Afbeelding

Afbeelding

steigerhout van voren - het is heel simpel van opzet, twee bankjes van verschillende hoogte als een soort van trap neergezet en overdwars een loopplank - daar gaan ze ook aan koppeltje-duiken
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Neva
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 jul 2011 11:44
Locatie: Opmeer

Re: Inrichting kattenren

Bericht door Neva »

Bedankt allemaal voor de vele ideeen en tips,
heb er al heel wat genoteerd, een pickniktafel is ook erg leuk,
onze ren word 2 bij 4 en dan komt er een sluis naar de uitbouw
en de sluis is dan gelijkertijd een bank.... heb er echt al heel veel zin in,
en ik hoop dat mijn schatjes er behoorlijk van gaan genieten

als we begonnen zijn zal ik even wat foto's plaatsen, (als het me lukt haha)
I'm so in love with my cats ...
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Inrichting kattenren

Bericht door MarjanR »

Er benieuwd.
Ben vanmiddag even op de bouw geweest, en ik heb nu het dakterras waar ik m'n ren op wil hebben helemaal af gezien.
Mijn God wat een ruimte!!!
Dus daar kan ik vast ook wat ideeën van jouw bij gebruiken :D
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Neva
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 jul 2011 11:44
Locatie: Opmeer

Re: Inrichting kattenren

Bericht door Neva »

@Marjan, ooeehhhh een daktaras, wat zullen ze dat heerlijk vinden zeg,
en dan natuurlijk hebben ze ook een mooi uitzicht.. erg leuk!

ik heb ook al veel ideeen opgedaan, heb er ook helemaal zin in :grin:

:edance:
I'm so in love with my cats ...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Inrichting kattenren

Bericht door Adriana »

hihi, topic starten.. 'crea met de kattenren' oid?
en wat leuk Marjan van je nieuwe, in aanbouw zijnde huis met dakterras, het komt gelukkig steeds dichterbij en aanstaande herfst geloof ik?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Inrichting kattenren

Bericht door MarjanR »

Jup in de herfst.
En ik heb al bedacht dat ik geen ingewikkeld systeem ga maken voor de kattennet overspanning.
Ik dacht meer aan het frame van een partytent. Lijkt me uitermate geschikt en goed vast te maken aan de al bestaande hekwerk :D
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Inrichting kattenren

Bericht door nellebel »

ik gooi binnenkort onze sierkers eruit gooien. stam van ongeveer 1½ meter. maar ja, is wel een eindje rijden voor een stammetje
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Neva
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 jul 2011 11:44
Locatie: Opmeer

Re: Inrichting kattenren

Bericht door Neva »

haha nellebel, dat is inderdaad een eindje uit de richting, wij wonen helemaal boven en jij helemaal beneden :lol:

ik ga vanmiddag even de gemeente bellen, en hopen dat ze wat leuke stammen hebben,
ze reden van de week met van die snoei wagens door het dorp, misschien hebben ze naast het kleine afval ook nog wel iets groots gekapt...

ik wil morgen al beginnen, mijn man is dan om half 3 thuis en als het dan nog droog is ook word ik helemaal vrolijk hihi
I'm so in love with my cats ...
Plaats reactie