Kat drinkt erg veel

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Kat drinkt erg veel

Bericht door N-E-M-O »

Hallo allemaal,

Was even niet op het forum geweest en het ging ook goed met Nemo.(Topic vage klachten).
Kom net thuis uit mijn werk en zie dat haar waterbakje leeg is heb hem gisteravond nog helemaal vol gedaan.
Gelijk gevuld en mevrouwtje drinkt zo een hele waterbak op, ze zit nu nog te zeuren maar ik durf nu even geen water te geven..
Wat moet ik doen weet iemand dit?

Knuffel van Nemo
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Drinken

Bericht door Adriana »

water geven! een kat moet je noooit zonder water zetten..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Re: Drinken

Bericht door N-E-M-O »

Ja maar ze heeft vandaag al dik anderhalve bak op kan dat geen kwaad?
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Gebruikersavatar
Aciren
Lynx
Lynx
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 mei 2009 22:59
Locatie: Noord-Holland

Re: Drinken

Bericht door Aciren »

Zeker ook even de da bellen! Zoveel drinken is toch een belletje waard. maar wel weer even water geven
Groetjes van Erica en een Wrah! van Jip
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Drinken

Bericht door Adriana »

ja, dat kan wel kwaad maar dat is iets anders..
als je zeker weet dat ze dat allemaal zelf opgedronken heeft, dan heeft ze mogelijk acuut last van of diabetes of de nieren. of ze heeft iets raars gegeten maar ze geeft kennelijk niet over..
ze moet kunnen blijven drinken en je moet er rapido :automobiel: mee naar de da om te zien wat er loos is.. en zeg dat je zo snel mogelijk wilt langskomen..
liever vanavond dan morgenmiddag bedoel ik
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Re: Drinken

Bericht door N-E-M-O »

Ja heb haar nu weer water gegeven maar daar heeft ze niet heel veel van gedronken gelukkig.
Ze is wel erg levendig maar ze zeurt wel een beetje.
Voerbak is ook al leeg na vanmorgen het is niet meer aan te slepen ongeveer 1,5 a 2 voerbakjes per dag maar ze word niet dikker.
Oef mijn dierenarts is er nu niet en mijn vriend ook niet dus weet niet zo goed wat ik moet doen.
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Drinken

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou toch ergens bloed laten trekken en uitgebreid onderzoek laten doen. Met het resultaat kan je dan eventueel naar je normale DA.
En het is vandaag vrijdag, dus vandaag nog.
Liefst eentje waarvan je weet dat hij bloed kan trekken zonder roesje. Als je zegt waar je woont kan iemand hier misschien helpen.

Hoeveel kan er in haar drinkbakje? En hoeveel drinkt ze normaal?
Weet je zeker dat ze nergens iets zouts gesnoept heeft of heel erg in de zon gelegen heeft? Iets wat haar dorst zou kunnen verklaren?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Re: Drinken

Bericht door N-E-M-O »

Hoihoi,

Heb net gebeld hun dachten aan de schildklier vandaag konden ze niet meer en ik ook niet geen vervoer etc maar als ze echt ziek word laat ik de dierenarts hier komen.
Ze had het ook inderdaad over bloed prikken of hun dat daar met een roesje doen weet ik niet ze zijn wel goed.
Er kan dik 200 ml in haar bakje ze heeft wel periodes waarin ze wat meer drinkt maar niet zo :O.
Iets zouts snoepen kan niet ze kan er niet bij en in de zon liggen ook niet we houden haar altijd binnen of we zijn erbij op het balkon.
Was net in de hal en toen zag ik ook al dat ze een bloemenvaasje omgegooid had misschien vanwege het water?
Nouja als ze niet ziek/er word moet ik Maandag met haar komen dus dat doen we dan ook!
Ik hou haar sowieso goed in de gaten (ben af en toe toch blij dat ze stiekem in ons bed kruipt kan ik ze snachts ook nog in de gaten houden).
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Drinken

Bericht door pearlsofpassion »

Dat is toch ongewoon veel drinken hoor. Daar is toch iets mis!

Dat bloemenvaasje waar je het over hebt, zou het kunnen dat ze aan bloemen heeft geknaagd die giftig zijn?
Daar kunnen ze acuut nierfalen van krijgen en dat zou het vele drinken kunnen verklaren.
In dat geval moet je zo snel mogelijk naar de DA en als het echt dat is, moet ze gespoeld worden. Als dat snel gebeurt kan er nog wat gered worden, anders blijft het meestal chronisch en heb je een nierfaalkat (Pluisje's topic, als je niet weet wat dat is).

Ik zou er persoonlijk absoluut niet gerust op zijn...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Re: Drinken

Bericht door N-E-M-O »

Gelukkig zaten er geen bloemen meer in gister weggegooid ze is wel heeeeeel aanhangkelijk nu zit ze te zeuren om eten maar ze heeft vanmorgen al een volle bak gehad.
Maandag sowieso naar de dierenarts !
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Drinken

Bericht door Adriana »

heb even de 'vage klachten' doorgelezen, ze is 9 en erg veel diarree en stofwisselingsellende, maar op een goed moment opgelost met sensitivity voer en dierenarts waren we niet zo enthousiast over, dacht ik..
schildklier is een beetje merkwaardige kreet, ik vermoed ook dat er iets gebeurd is in de richting van vergiftigen of heel erg fout, een plant of zo.
heb je soms lelies in huis??

denk even heel erg goed na en eigenlijk zou je toch nog moeten proberen zsm met bloedonderzoek te laten checken of ze acuut nierfalen heeft. en dan moet ze inderdaad onmiddellijk aan het infuus om goed door te spoelen en om te redden wat er te redden is..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Re: Drinken

Bericht door N-E-M-O »

Hmmm heb hier wel allerlei planten staan en sinds gisteren een bosje bloemen zitten roosjes in en madelifjes en nog iets..
Als ze ene vergiftiging heeft dan is ze toch heel erg ziek?
Ze heeft in ieder geval (nog) geen diaree en is nog levendig en allert alleen enorm aanhangkelijk.
Alleen mauwt ze redelijk hard als je naar haar kijkt dat doet ze normaal iets subtieler lijkt een beetje aggresieve miauw.
Ik hou ze sowieso enorm goed in de gaten en als ik dnek dat ze ziek word moet de da maar gelijk komen.
Aan de ogen is niks te zien niet sieperig ofzo.
Kan drek wel een beetje kijken of ze buikpijn heeft.
Verder geeft ze ook niet over.
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Drinken

Bericht door ayla »

Mijn katten hebben 1 keer rozen gegeten en daar flink ziek van geworden. Die komen er bij mij niet meer in. Zodra ze rozen ruiken worden ze gek en vallen erop aan alsof het een traktatie is. Jammer voor bezoek wat het mee brengt maar rozen gaan bij mij meteen de prullenbak in.

Tja mensen gaan ook veel water drinken bij een vergiftiging, eerste reactie. Hopelijk is het niets ernstigs. Houd het inderdaad maar goed in de gaten. En mocht het mis gaan dit weekend rapido naar de weekend dierenarts.

Sterkte ermee!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Drinken

Bericht door Adriana »

het kan bestrijdingsmiddel zijn van de roosjes, hier komen er ook geen rozen meer binnen, ooit gingen ze van de geur alleen al helemaal uit hun dak en dat kan nooit aan die rozen gelegen hebben.
schildklierproblemen heb je niet acuut, dat gaat gaandeweg. hard mauwen hoort wel bij schildklier maar dan is het al een tijdje aan de gang + rusteloos gedrag + afvallen etc.
misschien van alles ook maar even een aantekening maken zodat je het op een rijtje houdt en een overzichtje hebt.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Re: Drinken

Bericht door N-E-M-O »

Ja dat ga ik doen dat is een goede tip dankjewel :).
Ze ligt nu lekker op bed dus :).
Net nog even met haar geknuffeld.. :D
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Plaats reactie