Is een krabpaal echt noodzakelijk?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Maity
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jun 2011 17:39

Is een krabpaal echt noodzakelijk?

Bericht door Maity »

Hoi,

Ik wil graag een krabpaal zodat Louis (kater) zijn nagels kan verzorgen.
Maar het probleem is dat ik geen krabpaal mag van mijn mama..
Is een krabpaal echt noodzakelijk.?
Is er een alternatief voor een krabpaal?

Mvg
Maity
Laatst gewijzigd door Admin op 20 jun 2011 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
KittyG
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 jun 2011 22:32

Re: Help ik mag geen Krabpaal

Bericht door KittyG »

Ja, een krabpaal is echt noodzakelijk! Een kat vindt het ook heel erg leuk om bovenin te klimmen.

Als je geen krabpaal neerzet dan gaat de kat aan het behang/ het bankstel/ de prachtig antieke kast, het vloerkleed krabben. Eigenlijk op alles waar je het niet wil.

Waarom wil je moeder geen krabpaal? Er zijn in de winkel talloze prachtige (hoge) krabpalen te vinden. Je kunt overigens ook een krabplank aan een stuk muur bevestigen. Dat zou een alternatief kunnen zijn.

Het kan zijn dat je je kat moet leren dat hij/zij daar moet krabben. Het allerbeste is de paal/plank in huis te hebben voor er een kat bijkomt. En anders kun je een drupje valleriaan gebruiken; zijn ze dol op!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Help ik mag geen Krabpaal

Bericht door nellebel »

maity ik vraag me af waarom je moeder je wel een kat geeft, maar niet de informatie en spullen die je nodig hebt. het is geen pop die je hebt gekregen. Je kat heeft een krabpaal nodig. dit om zijn nageltjes bij te houden. als hij geen krabpaal krijgt zal hij zich straks op de meubels richten. jij moet toch ook je nagels bijhouden, dat moet hij ook kunnen, ook al zou je ze knippen bij hem. Ik vind het jammer dat je zo je info bij elkaar moet zoeken. niet zo slimvan je moeder. ze had beter eerst zelf info kunnen opzoeken wat nodig is om een kat in huis te hebben voordat ze die kat kocht. zij blijft verantwoordelijk, want zij is de volwassenen in huis en dan is er geen sprake van wil ik niet, maar zij heeft de kat in huis gehaald en zij moet nu voor zijn welzijn zorgen, en daar hoort een krabpaal of krabplank bij.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Maity
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jun 2011 17:39

Re: Help ik mag geen Krabpaal

Bericht door Maity »

Oké dankjewel (;
Ik zal het er nog eens over hebben met mijn mama...
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Help ik mag geen Krabpaal

Bericht door Ilone »

Wilde je moeder eigenlijk wel een kat?
Misschien is het verstandig als je moeder eens inleest hier op het forum, staan een hoop adviezen.
(dit is overigens goed bedoeld, voordat je moeder me straks een betweter vind..)

Een krabpaal is zeker wel belangrijk.
Vooral als je moeder haar meubels/bankstel heel wilt houden.

Inderdaad, ik ben het ook eens dat je moeder eerst beter wat info had kunnen zoeken alvorens een kat in huis te halen. Een kat is een levend wezen, waar best nog wat zorg aan verbonden zit.
Het houd niet op bij dagelijks wat voer neerzetten, een kattenbak en een aai.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
KittyG
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 jun 2011 22:32

Re: Help ik mag geen Krabpaal

Bericht door KittyG »

Ik vroeg mij dat ook al af (had nog een reply in Maity's voorsteltopic gezet).

Ik heb zo'n bang vermoeden dat het er uiteindelijk op neerkomt dat het katje weg zal moeten.
Dat is niet om onaardig te zijn, maar het is zo jammer dat de meeste mensen niet eerst goed nadenken en zich goed inlezen voor ze overgaan tot aanschaf van een huisdier.

Met enig geluk (of pech, het ligt eraan hoe je het bekijkt) wordt een kat 19 jaar....

Ter illustratie: wij hebben zelf 5 jaar nagedacht of we wel of geen hond wilden.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Help ik mag geen Krabpaal

Bericht door nellebel »

ze hebben tegenwoordig fur real (heeft mijn flippie ook). dan heb je toch een bewegende kat maar die hoeft geen eten, geen krabpaal, geen kattebak en geen voer. het ideale huisgenootje. mijn kat heeft hem als speelgoed. je kunt hem ook zelf als huisdier gebruiken, mijn neefje van 8 jaar heeft er zo een.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9342
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Is een krabpaal echt noodzakelijk?

Bericht door castratenkoor »

Maity, ik sluit me aan bij de vorige sprekers en ik vraag me verder af waarom je telkens een nieuw topic opent. Het zou overzichtelijker zijn gewoon in 1 topic door te gaan.
Het komt namelijk in mijn ogen allemaal op hetzelfde neer.

Ja een kat heeft echt krabgelegnheid nodig, een krabpaal is daar ideaal voor. Je hebt ook hele kleintjes met maar 1 paaltje.........
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Is een krabpaal echt noodzakelijk?

Bericht door Peet »

Wel een kat, maar geen kattenspullen.. beetje vreemd van je mama...
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Anne_Zwarts
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 jul 2009 21:02
Locatie: Zwolle

Re: Is een krabpaal echt noodzakelijk?

Bericht door Anne_Zwarts »

Mijn ouders hebben jarenlang katten gehad, waarvan de laatsten in een gewone eengezinswoning. Mijn ervaring erbij was: als de kat naar buiten kan zoveel hij wil, en daar lekker aan bomen kan krabben, is een krabpaal niet nodig.
Ik heb 2 binnenkatten op een flatje 5 hoog, die kunnen niet naar buiten. Ik heb hier dan ook 4 krabpalen staan, waarvan er 1 al bijna kapotgekrabd is.

Ik heb de voorsteltopic van Maity nog niet gelezen, maar als je kat naar buiten kan/mag, dan is het niet echt noodzakelijk, maar afhankelijk van de krabbehoefte van de kat. Want ook ondanks mijn 4 krabpalen, verkiest één van mijn dametjes ook het met stof bekleedde bed nog boven alles om te krabben.

Overigens ben ik het verder wel eens met eerdere argumenten van andere mensen die voor mij reageerden: een kat is geen speelgoed, en heeft echt speeltjes, verzorging maar vooral ook goed voer nodig (en dus geen Whiskas-troep).
Duffy (12-10-2009)
Sollie (10-08-2011)

Voor altijd in onze gedachten:
Romy - 2 jaar (28-05-2009 - 12-04-2012)


Ons fotoalbum!
manon3

Re: Help ik mag geen Krabpaal

Bericht door manon3 »

nellebel schreef:ze hebben tegenwoordig fur real (heeft mijn flippie ook). dan heb je toch een bewegende kat maar die hoeft geen eten, geen krabpaal, geen kattebak en geen voer. het ideale huisgenootje. mijn kat heeft hem als speelgoed. je kunt hem ook zelf als huisdier gebruiken, mijn neefje van 8 jaar heeft er zo een.
Even een vraagje aan Nellebel:
Als ik het dus goed begrijp heeft jouw kat dus een fur real kat als speelgoed en geen andere uitvoering ?
Want ik heb effe gekeken naar alle fur real speelgoed en de prijsverschillen zijn enorm.
Zo kost de kat bijna 70 euro en het konijn maar 10 euro.
Ik dacht dat het voor mijn kat misschien ook wel leuk zou zijn, zo'n speelgoed.
Maar jij hebt dus de kat-uitvoering?
Gebruikersavatar
Maity
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jun 2011 17:39

Re: Is een krabpaal echt noodzakelijk?

Bericht door Maity »

Anne_Zwarts schreef:Mijn ouders hebben jarenlang katten gehad, waarvan de laatsten in een gewone eengezinswoning. Mijn ervaring erbij was: als de kat naar buiten kan zoveel hij wil, en daar lekker aan bomen kan krabben, is een krabpaal niet nodig.
Ik heb 2 binnenkatten op een flatje 5 hoog, die kunnen niet naar buiten. Ik heb hier dan ook 4 krabpalen staan, waarvan er 1 al bijna kapotgekrabd is.

Ik heb de voorsteltopic van Maity nog niet gelezen, maar als je kat naar buiten kan/mag, dan is het niet echt noodzakelijk, maar afhankelijk van de krabbehoefte van de kat. Want ook ondanks mijn 4 krabpalen, verkiest één van mijn dametjes ook het met stof bekleedde bed nog boven alles om te krabben.

Overigens ben ik het verder wel eens met eerdere argumenten van andere mensen die voor mij reageerden: een kat is geen speelgoed, en heeft echt speeltjes, verzorging maar vooral ook goed voer nodig (en dus geen Whiskas-troep).
Mijn kat mag als hij oud genoeg is naar buiten.
Ik voer mijn kat geen Whiskas. ;)
dankjewel. x
Gebruikersavatar
Anne_Zwarts
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 jul 2009 21:02
Locatie: Zwolle

Re: Is een krabpaal echt noodzakelijk?

Bericht door Anne_Zwarts »

Wat vind jij oud genoeg? Want in principe kan een kat al wel vrij snel naar buiten...
Duffy (12-10-2009)
Sollie (10-08-2011)

Voor altijd in onze gedachten:
Romy - 2 jaar (28-05-2009 - 12-04-2012)


Ons fotoalbum!
Gebruikersavatar
Maity
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jun 2011 17:39

Re: Is een krabpaal echt noodzakelijk?

Bericht door Maity »

Hmm hij is nu 2 weken bij mij...
dus ik denk dat het op 1O weken wel kan? Niet?
dan is hij een maand binnen gebleven?
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Is een krabpaal echt noodzakelijk?

Bericht door Ilone »

Een kat van 10 weken naar buiten laten??
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Plaats reactie