Kat loopt helemaal scheef

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
Stephaniiee
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jun 2011 23:16

Kat loopt helemaal scheef

Bericht door Stephaniiee »

Ik heb een kat vn zon 1.5 jaar oud en hij loopt de laatste tijd nogal vreemd.
het is zon 2 maand geleden begonnen, hij ging toen constant op de grond liggen( leek wel of hij te lui was om te stappen).
Hij stapte nog perfect normaal toen.
Maar sinds 3 weken begon hij nogal scheef te lopen,leek wel of hij dronken was!
Dit werd erger en erger, we zijn dan ook naar dierenaerts geweest, die dacht dat het iets in het gehoor was en heeft medicijnen gegeven tegen ontsteking en koortsremmers.
Aangezien de medicijnen helemaal geen effect hadden(en het echt met de dag erger word) zijn we ermee gestopt en dierenaerts heeft ons aangeraden om af te wachten.
Het is gewoon te erg om aan te zien, telkens als hij moet stappen draait hij gewoon cirkeltjes en slaagt tegen de grond aan...( het zijn vooral de achterpootjes waar hij problemen mee heeft denkik)
Enig idee wat dit kan zijn ?


alvast bdnkt!
Gebruikersavatar
Seetje1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 jun 2011 19:23
Locatie: Boxmeer
Contacteer:

Re: Kat loopt helemaal scheef

Bericht door Seetje1980 »

Hey Stef,

Ik weet niet of het uberhaupt kan bij een kat (ben ook nieuw hier) maar als ik mijn gevoel volg dan klinkt het wel alsof hij een soort tia heeft gehad.
Of is ie misschien ergens vanaf gevallen dat hij iets aan zen achterpootjes heeft (gebroken of zo).
Als ik jou was zou ik met spoed terug gaan naar de dierenarts want wat het ook mag zijn goed is het niet en het beestje help je er niet mee om lang te wachten. Succes en laat even weten hoe het afgelopen is.
Gebruikersavatar
Renee en Shampoo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 22 okt 2010 11:19
Contacteer:

Re: Kat loopt helemaal scheef

Bericht door Renee en Shampoo »

Dit klinkt als een middenoorontsteking of kapot trommelvlies (of beide) mijn kat heeft 2 maanden geleden exact hetzelfde gehad en had dus bovenstaande. Heeft de dierenarts goed in zijn oren gekeken? Verstandig is eerst de oortjes uit te spuiten bij de dierenarts, anders ziet hij het niet goed door de viezigheid in de oortjes.
Voor hulp aan zwerfkatten; http://zwerfkatten.webklik.nl
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat loopt helemaal scheef

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum!
uit je bericht begrijp ik dat je dierenarts er niet uitkomt en dat het dier niet reageert op de medicatie. k zou overwegen om een andere dierenarts te raadplegen ....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Kat loopt helemaal scheef

Bericht door MarjanR »

In het geval van een tia kan een arts niet veel doen.
Je zou een second opinion kunnen vragen bij een andere arts om in ieder geval de oortjes goed te laten nakijken zoals Renee aangeeft.

Mijn gevoel zegt me dat het iets neurologisch is (een tia).
Maar dan kan ik het niet rijmen dat de arts een koortsremmer heeft gegeven en een antibiotica.
Had je katje koorts?
Want als dat het geval is zou het kunnen zijn wat Renee zegt.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Seetje1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 jun 2011 19:23
Locatie: Boxmeer
Contacteer:

Re: Kat loopt helemaal scheef

Bericht door Seetje1980 »

Heb je nog nieuws / zit er verbetering in? Ben benieuwd hoe t afgelopen is.
Plaats reactie