Kat blijft treuren na overlijden broertje

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
leonievoogt
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2011 11:32

Kat blijft treuren na overlijden broertje

Bericht door leonievoogt »

Afgelopen vrijdagnacht is onze crunchie van twee jaar doodgereden. Zijn broertje flake is gelukkig nog bij ons. We hebben crunchie wel aan flake laten zien, zodat hij het zelf kon ervaren. Flake ging aan crunchie snuffelen en met zijn poot ertegenaan duwen. Uiteindelijk liep hij zelf weg en daarna hebben we crunchie naar de dierenarts gebracht.
Vanaf zondag is flake steeds op zoek naar crunchie. Hij is veel aan het mauwen en is continu bij mij of mijn partner in de buurt. Hij gaat ook alleen naar buiten als wij dat doen, terwijl het voorheen een echte buitenkat was. Ook zit/ligt hij uren voor het kattenluik te wachten totdat crunchie binnenkomt. Dit is echt heel zielig om aan te zien.
De dierenarts had zaterdag al geadviseerd om er een kitten bij te zetten, omdat flake nog zo jong is en gewend is om samen te leven met een andere kat.
Ik vind het zelf momenteel heel erg moeilijk om nu al een andere kat in huis te nemen, maar ik vind het ook moeilijk om nu naar Flake te kijken en hem zo bezig te zien.
Wat zouden jullie in deze situatie doen??

Lieve groetjes een verdrietig baasje
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat blijft treuren na overlijden broertje

Bericht door Anne »

Heel veel sterkte met het verlies van Crunchie :cry: Afschuwelijk om zo je kat te verliezen.
Wij hebben dat helaas ook twee keer meegemaakt en ik wil je van harte aanraden om je tuin af te zetten of een ren te bouwen want straks raak je nog meer katten op die manier kwijt... :-|
Ik zou ook een kitten erbij nemen, zo te zien kan hij wel wat afleiding gebruiken.
het asiel raakt weer aardig vol met kittens dus ik zou daar eens een kijkje nemen.
Heel veel sterkte nogmaals, Flake zal zijn broertje wel erg missen en jullie natuurlijk ook :-(
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Kat blijft treuren na overlijden broertje

Bericht door MarjanR »

Ben het helemaal eens met wat Anne schrijft.

Sterkte met het verlies van Crunchie
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Kat blijft treuren na overlijden broertje

Bericht door Peet »

Herkenbaar... maar dan met een hond. VOLLEDIG de weg kwijt geweest... dat ik echt bang was dat hij er onderdoor zou gaan van ellende.
Zelf ben ik contact gezocht met een homeopaath. Daar kreeg ik druppels van waar hij er weer aardig doorheen gekomen is. '
Máár wat hij het állerleukste vond was dat er een pup bij kwam. Prachtig vond hij het.

Kan me eigenlijk zo voorstellen dat het bij katten ook zo werkt. Afleiding, een nieuw maatje, iemand die hem begrijpt.
Al kan ik me óók voorstellen dat je zelf niet gelijk toe bent aan een nieuw leventje, dat is voor iedereen verschillend.

Sterkte ermee...
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kat blijft treuren na overlijden broertje

Bericht door Umimeis »

Hoi!
Wat verschrikkelijk van je kat Crunchie. Ik kan me heel goed voorstellen dat je het moeilijk vind om een kitten erbij te nemen. Maar ik denk dat het voor Flake wel gezelliger is.
Ik weet niet of jullie allebei overdag aan het werk zijn, maar als dat wel zo is, zou het inderdaad wat gezelliger zijn voor Flake.
Hoe denkt je partner erover om er een kitten bij te nemen?

Ik sluit me voor de rest bij de anderen aan.

Veel sterkte met het verlies!
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5519
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat blijft treuren na overlijden broertje

Bericht door nellebel »

moeilijke beslissing he. Toen wij onze sjefke moesten laten inslapen is flippie erbij geweest. we werde ngewaarschud dat dieren anders tegen dood aankijken als wij. dus zodra flippie zou merken dat sjefke dood was zou ze ws niet meer naar hem omkijken. echter dat deed ze wel. ze bleef hem ook aantikken alsof ze het niet in de gaten had dat hij dood was. ze wilde met hem spelen.
Toch zou ik voor haar er wel een katje bij hebben gehaald als dat mocht (helaas ging dat niet omdat flippie ook FELV heeft net als sjefke en dat besmettelijk is). Ze heeft best een tijdje het hier moeilijk mee gehad. dat ze sjefke zocht en zich verveelde. ik merk nu dat ze nog steeds een vriendje mist, maar niet meer perse sjefke. dat was in het begin wel.
veel sterkte, en doe wat je hart je ingeeft. en probeer het los te zien van crunchie. je vervangt hem niet maar je geeft een ander katje een gouden mandje.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Kat blijft treuren na overlijden broertje

Bericht door Aziraphale »

Ik sluit me bij alle bovenstaande reacties aan.
Ontzettend veel sterkte met het verlies van Crunchie. Wij hebben hier de tuin afgezet (staat niet eens héél lelijk :lol:) en onze twee katten kunnen elke dag lekker veilig buiten spelen.
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
leonievoogt
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2011 11:32

Re: Kat blijft treuren na overlijden broertje

Bericht door leonievoogt »

Dank jullie wel voor alle lieve woorden.. ik ben er stil van.
Flake verveelt zich inderdaad enorm en gisteren heb ik samen met mijn partner besloten dat we toch een kitten erbij gaan halen. Flake zoekt echt een maatje om mee te ravotten en hij kan nu zijn energie niet goed kwijt.
En zoals jullie al aangeven, we vervangen crunchie niet, maar geven een andere kat een warm thuis.
Toch blijft het voor mij moeilijk, maar ik zal mijn grote zwarte crunchie nooit vergeten!
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Kat blijft treuren na overlijden broertje

Bericht door Mirjam86 »

Ik kan me voorstellen dat dit voor jullie moeilijk is, maar je hoeft de plek die crunchie in je hart inneemt niet te vervangen door een nieuwe kat, je maakt er gewoon een plekje bij!
Ik denk dat je Flake er een groot plezier mee zal doen.
Sterkte!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat blijft treuren na overlijden broertje

Bericht door Adriana »

leonievoogt schreef:Afgelopen vrijdagnacht is onze crunchie van twee jaar doodgereden.
Hij gaat ook alleen naar buiten als wij dat doen, terwijl het voorheen een echte buitenkat was.
Wat zouden jullie in deze situatie doen??
wens je veel sterkte met het verlies van Crunch, .... doodgereden/verkeersslachtoffer dus..
heb je eigenlijk nog wel een rustig gevoel als je andere kat buiten is....?
en welkom ;-) op het Forum!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
leonievoogt
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2011 11:32

Re: Kat blijft treuren na overlijden broertje

Bericht door leonievoogt »

Dank je wel!
Nee ik ben steeds ongerust als de andere kat naar buiten gaat, maar momenteel gaat deze liever niet naar buiten, hij ligt veel op ons bed te slapen. Hij is echt aan het treuren alleen de beker ijs ontbreekt nog, haha!
Maar toch wil ik deze kat zijn vrijheid van buiten niet ontnemen. We hebben voorheen op een flat gewoond en daar sprongen ze op den duur tegen de muren omhoog. We wonen nu sinds september in een huis met tuin en ze vonden het heerlijk buiten! tot helaas het noodlot toesloeg...
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5519
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat blijft treuren na overlijden broertje

Bericht door nellebel »

misschien een mogelijkheid om je tuin af te zetten. dit wil je niet nog een keer meemaken.
wat fijn dat je een ander katje een gouden mandje gaat geven. ook leuk voor Flake
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kat blijft treuren na overlijden broertje

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou er toch ook over denken om de tuin af te zetten of een ren te bouwen.
Tuurlijk vinden ze het fijn buiten, maar is het dat waard om op zo'n jonge leeftijd het leven te laten?
Bedenk eens dat de kans er inzit dat je elk jaar een kat op deze manier verliest...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kat blijft treuren na overlijden broertje

Bericht door Ilone »

Oh wat erg :-( Sterkte met het verlies van Crunchie..
Wel fijn dat jullie een kitten erbij nemen voor Flake! Ik denk ook dat bij hem daardoor het verdriet wat minder wordt. En niet denken dat jullie Crunchie vervangen! Crunchie zit voor altijd in jullie hart gesloten.

Ook ik wil het advies geven om de tuin af te zetten.
In het topic over kattenrennen staan een aantal voorbeelden.
Ik persoonlijk vind de afzetting van Aziraphale goed bedacht, een schuine afzetting op de schutting.
Door de tuin af te zetten kan de kat nog wel naar buiten alleen niet meer verder dan de tuin.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat blijft treuren na overlijden broertje

Bericht door Adriana »

leonievoogt schreef:Hij is echt aan het treuren alleen de beker ijs ontbreekt nog, haha!
.. mag hier voor mij een kleine voetnoot bij?
katten die een tijd met een maatje zijn opgetrokken, kunnen heel erg verdrietig zijn als ze dat maatje kwijtraken. of worden overgeplaatst naar een totaal andere omgeving en daar vrij lang veel last van houden..
dus het is heel normaal dat Flake het erg moeilijk heeft met het verlies van makker Crunch..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie