Jonge kat kan vermoedelijk niet plassen

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
brampie
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mei 2011 01:48

Jonge kat kan vermoedelijk niet plassen

Bericht door brampie »

Hallo allemaal

IK ben nieuw op dit forum, ik heb 2 katten. Van 1 jaar(missy) en bijna 2(brampie). Brampie,(mannetje) kan sinds een paar weken heel moeilijk plassen heb ik het idee. Hij zit vaak 5 minuten op de bak of in de tuin of en komen er alleen druppeltjes uit. Ik ben naar de dierenarts geweest, die kneep in de kat en er kwamen maar een paar druppeltjes uit. De dierenarts zei hij kan wel plassen want de blaas is leeg. HIj deed een onderzoek en het was geen blaasgruis zei hij, hij zag wel een paar ontstekingscellen(blaasontsteking dacht ie) dus heeft mijn kat 2 spuiten gekregen met antibiotica gekregen. Dat is nu 2 weken gekregen maar het is nog steeds niet over. Hebben jullie enig idee wat het kan zijn? Hij lijkt er niet veel last van te hebben maar ik maak me toch zorgen.

Groetjes
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: jonge kat kan niet plassen (denk ik...)

Bericht door Ilone »

Zie je hem wel poepen?
Want wie weet is dát juist het probleem bij hem.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: jonge kat kan niet plassen (denk ik...)

Bericht door pearlsofpassion »

Soms wordt blaasgruis ook niet in de urine gevonden. Je zou een echo kunnen vragen.
Als je tenminste echt denkt dat hij moeite heeft met plassen.

De tip van Ilone lijkt me ook plausible...
Is zijn ontlasting heel hard en zwaar, of zijn het mooie lichte sigaren?