Korstjes/blazen/abcessen rondom de hals van m'n kat

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
anneliend
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2011 08:52

Korstjes/blazen/abcessen rondom de hals van m'n kat

Bericht door anneliend »

hallo!

onze kat heeft geregeld precies blaasjes/korstjes in haar vacht in de buurt van haar hoofd, vroeger was het soms op haar hoofd. nu is het voornamelijk heel rond haar hals. ze is nog maar één jaar oud en heeft er geen last van: nog altijd even actief. ze staat wel redelijk mager terwijl ze eigenlijk wel heel veel eet. misschien is dat omwille van jonge leeftijd of heel actief te zijn? ze heeft al pilletjes gehad tegen wormen enzo! dus dat kan het allesinds niet zijn.
hopelijk herkent iemand deze symptomen!!
groetjes!
annelien
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: korstjes/blazen/abcessen rondom de hals van m'n kat

Bericht door pearlsofpassion »

Heeft er al een DA naar gekeken?
Ik denk spontaan aan voedselallergie (typ dat eens in in de zoekfunctie rechtsboven, dan vind je topics daarover).
Maar het kan nog vanalles anders zijn.
Hoe lang heeft ze het al? Heb je er al iets aan gedaan? Gaat het soms over, of blijft ze constant wonden houden.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
anneliend
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2011 08:52

Re: Korstjes/blazen/abcessen rondom de hals van m'n kat

Bericht door anneliend »

hallo! bedankt voor je reactie!
wel, ik wou eerst eens kijken als er nog mensen dit herkenden, maar ik zou inderdaad best eens ermee naar de dieren arts gaan.
ze heeft al een maand of twee geregeld zo van die blaasjes op haar hoofd maar die gingen af en toe weg. maar nu zitten er constant van die blaasjes rondom haar hele hals. ze zijn niet zichtbaar maar je voelt ze wel. ggisteren heeft ze er ééntje opengekrabt en het bloede wel. dus volgens mij heeft ze er wel last van? bij ons thuis geven ze haar geregeld ook melk, terwijl ik vind dat ze dit beter niet doen. dus mss best eens naar de dierenarts gaan voor controle!
bedankt allesinds!
groetjes annelien
Plaats reactie