Poezen eten weinig

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
miele2010
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 mei 2011 22:03
Locatie: België

Poezen eten weinig

Bericht door miele2010 »

Hallo iedereen, ik vind dat onze poezen weinig eten. Ik geef ze RC: afwisselend British Shorthair, exigent en die variëteit voor huid en haren.
Onze poezen zijn gezond, actief en speels maar ik zou ze graag wat aan de dikkere kant zien, want ze zien er te mager uit.
Heeft er iemand tips om de eetlust te bevorderen?
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Poezen eten weinig...

Bericht door pearlsofpassion »

Heb je altijd brokken staan of geef je het in maaltijden?
En als de brokken blijven staan, moeten ze dan eerst alles opeten voor ze nieuwe krijgen, of vul je zo maar bij?
Brokken die lang blijven liggen verliezen geur en smaak.

Verder kan je natuurlijk altijd iets lekkers geven. Een beetje rauw vlees of een eitje. Misschien vinden ze dat wel lekker...

Ik veronderstel dat je als DA wel weet of je poezen te mager zijn of niet, maar er zijn veel mensen die een verkeerd beeld hebben van hoe dik of zwaar een kat moet zijn. Maar goed, daar zal jij dan wel niet mis in zijn...

Normaal worden katten toch niet te mager als ze voldoende eten krijgen en gezond zijn? Ofwel lusten ze het eten niet... Ofwel scheelt er ergens iets?
En britjes zijn altijd toch fors gebouwd...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Poezen eten weinig...

Bericht door MarjanR »

Je weet dat over het algemeen katten te dik zijn he?
Het is ook niet persee gezond, een dikke kat.

Zolang je de ribjes niet ziet, is een kat niet te dik (je mag ze wel voelen met aaien).
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Plaats reactie