Kale plekjes en korstjes

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Kale plekjes en korstjes

Bericht door puck0906 »

Onze zwarte kater Bono heeft een tijdje geleden een rare kring rondom zijn oog gehad. Net alsof het nat was. Ik ben toen naar de dierenarts geweest en kreeg 2 medicijnen. Paar weken later was het weg. Vervolgens kreeg hij weer een paar weken later een bobbel boven zijn oog. Weer een paar weken later was het weg en dit keer zonder medicijnen. Weer een aantal weken later had hij inene op beide voorpoten boven de knie een kale plek, onder zijn kin een korst en boven zijn oog ook een korst. Verder spuugt hij veel en onwijs veel haarballen. Ik ga donderdagavond naar de dierenarts maar wil goed voorbereid zijn en me niet laten afschepen. Hij lijkt geen last te hebben van jeuk, drinkt goed, eet goed, is spelerig en zijn vacht glimt tegen je in. Niet bepaald ziekelijk dus. Ik heb veel gegoogled en zie herhaaldelijk voedselallergie en vlooien allergie voorbij komen maar de foto's zijn anders. Hebben jullie nog andere ideetjes wat het zou kunnen zijn?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: kale plekjes en korstjes

Bericht door Anne »

Nee geen andere ideetjes. Ik moest ook aan een soort van voedselovergevoeligheid denken toen ik las dat hij regelmatig spuugt.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie