Kat is suf, bang en kruipt weg. Oorzaak onbekend

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
krissy121
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 mei 2011 21:11

Kat is suf, bang en kruipt weg. Oorzaak onbekend

Bericht door krissy121 »

Hallo iedereen,
Ik weet niet meer wat ik moet doen. Mijn kat Elvis is 10 jaar oud en sinds donderdag, nu 8 dagen geleden niet meer de Elvis. Elvis is normaal een heel sociale kat wacht me op als ik thuis kom, ik hoef maar te roepen en hij kwam en eten dat kon hij als geen ander..
Sinds die donderdag kruipt hij weg, doet niets meer dan slapen of suf voor zich uitkijken. Hij loopt als het moet goed wel sluipend maar op alle vier zijn benen. Hij eet ook en drinken met moeite
Nu zou je zeggen ga naar de dierenarts..... dat heb ik al gedaan 4 keer!! Eerste bezoek was een algemeen onderzoek en konden ze niets bijzonders vinden dus naar huis met een pijnstiller. Daar knapte hij dus niets van op en de maandag erop wederom. Nu kreeg hij allerlei rek en strekoefeningen en gingen we met dezelfde pijnstiller naar huis. Afgelopen donderdag nog steeds geen verbetering en ik begin me nu toch wel ernstige zorgen te maken weer naar de dierenarts en die heeft ons vandaag doorgestuurd naar de kliniek.
Daar is dus vandaag een foto van zijn rug gemaakt en een echo van zijn buik en wederom niets gevonden!!!!.... Alleen wat harde keutels in zijn darmen, daar heeft hij een klisma voor gekregen. Nu moet ik het weekend afwachten want als dat het is zou hij op moeten knappen.

Ik vraag me nu af of ik te ongeduldig ben maar ik maak me ontzettend veel zorgen als ik hem als een hoopje ellende zie liggen. Kan er niet meer van slapen. Dus ik hoop dat iemand mij misschien verder kan helpen want ik ben een beetje radeloos.....

Krissy
Tommy en Elvis (broers 2001) en Kira (2004)
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Kat suf bang, kruipt weg oorzaak onbekend HELP!!!

Bericht door Aziraphale »

Wat ontzettend vervelend! Goed dat je naar de DA bent geweest en nu dus via een kliniek. Ik hoop dat Elvis van het weekend opknapt, dat het inderdaad door de harde keutels komt.
Veel sterkte!!
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Kat suf bang, kruipt weg oorzaak onbekend HELP!!!

Bericht door Catfish »

Heel goed dat je zo veel zorg aan hem besteed!
Heeft één van de dierenartsen de mogelijkheid van een TIA of hersenbloeding onderzocht? Dat is toch wel het eerste wat er in me opkomt, zeker omdat hij va de ene op de andere dag zo veranderde... Zo niet, is dat misschien een mogelijkheid.
Heel veel sterkte voor jou en Elvis!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kat suf bang, kruipt weg oorzaak onbekend HELP!!!

Bericht door pearlsofpassion »

Is er verder helemaal niets veranderd?
Niets van gewoontes die je veranderd hebt? Of iets in huis verplaatst of iets nieuw?

Kan hij van iets geschrokken zijn? Komt hij buiten? Kan hij daar iets meegemaakt hebben?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kat suf bang, kruipt weg oorzaak onbekend HELP!!!

Bericht door Ilone »

Hm, wat vreemd.
Ik ben het wel eens met Catfish.
Is er ook geen bloedonderzoek gedaan?
Beterschap met Elvis!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
krissy121
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 mei 2011 21:11

Re: Kat suf bang, kruipt weg oorzaak onbekend HELP!!!

Bericht door krissy121 »

Allemaal bedankt voor jullie reactie, vanmorgen vroeg op om te kijken of hij verbeterd is maar dat is dus niet zo Ik had hem "opgesloten" op een kamertje want ik heb nog 2 andere katten en ik wilde kijken of hij naar de kattenbak ging, Dus alles in het kamertje gezet kussentje op het bed met dekentje, eten en drinken ect. Toen ik boven kwam zat hij achterin onder het bed en had niet gegeten en gedronken en was ook niet op de bak geweest. Ik kreeg hem met veel moeite onder het bed vandaan want hij werkte niet echt mee. Even op het bed gezet, hij ging gelijk weer liggen. Op de kattenbak gezet waar hij direkt weer uit kwam. Bij het etensbakje gezet dat moest hij ook niet!!
Toen weer op bed en het bakje met eten bij hem gehouden... Hij heeft toen liggend wel wat gegeten en ging toen weer direkt liggen. Drinken wilde hij niet. Ik weet echt niet wat ik ermee moet!!!

Om de vragen te beantwoorden: Elvis komt niet buiten, en zeker niet overdag als ik aan het werk ben, hij gaat savonds wel de tuin in maar die is afgezet en hij kan (als het goed is) er niet uit. Hij is die dag ook niet buiten geweest. Er is in het huis niets veranderd, dat weet ik zeker. Ik heb er ook aan gedacht dat hij misschien gevochten zou hebben met 1 van de andere katten. Ik vind wel eens een paar plukken met haar als ik thuis kom maar dat was nu ook niet zo.
Elvis is een maand of 2 geledenbij de dierenarts geweest daar hebben ze bloed geprikt en daar is toen niets uit gekomen..... denk dat ik dat nog ga laten doen maandag
En een tia ja het zou kunnen, maar dat zal ik ook met de arts bespreken want ik denk dat we daar maandag weer zitten
Bedankt allemaal
Tommy en Elvis (broers 2001) en Kira (2004)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9369
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat suf bang, kruipt weg oorzaak onbekend HELP!!!

Bericht door castratenkoor »

Jeetje wat een pech met arme Elvis. Ik zou alle laten onderzoeken, niet alleen bloed maar ook urine en ontlasting. Hij gedraagt zich vast niet voor niets zo.
Misschien ook een idee, om hem wat rustiger te krijgen, wat valeriaan te druppelen op kussentjes en/of pluche beesten.
Ik lees niks over braken dus een darmafsluiting zal het niet zijn.

Sterkte en beterschap met Elvis!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat suf bang, kruipt weg oorzaak onbekend HELP!!!

Bericht door Anne »

Heel veel sterkte zeg!! Ik kan me je wanhoop goed voorstellen!!! je voelt duidelijk aan dat Elvis iets heeft. heel veel beterschap, ik hoop dat het allemaal meevalt. Onze duimen draaien voor Elvis
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kat suf bang, kruipt weg oorzaak onbekend HELP!!!

Bericht door pearlsofpassion »

Veel sterkte! Ik hoop dat er iets uit de onderzoeken komt.

Ik zou me wel niet te veel zorgen maken dat hij niet op de bak gaat, er zijn wel meer katten die dat niet doen als ze in een kamertje apart gehouden worden.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
krissy121
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 mei 2011 21:11

Re: Kat suf bang, kruipt weg oorzaak onbekend HELP!!!

Bericht door krissy121 »

Allemaal weer bedankt voor het medeleven!
Vanmiddag heb ik Elvis uit het kamertje gehaald, want ik kan er niet tegen als hij daar helemaal alleen ligt. Ik weet het ik ben een watje als het op mijn katten aankomt. Hij lag weer verstopt onder het bed. Eenmaal beneden heeft hij wat gedronken Ik toen op mijn ligbedje in de tuin gaan liggen. Tenminste Elvis op zijn kussen op het ligbed en ik er wat omheen gaan liggen tot net een half uurtje geleden = 16.00. Hij lag te slapen en ik dacht dat ik wat vooruitgang zag. Maar toen gebeurde er iets bij de buren en hij was direkt weer helemaal van slag. Maar het lukte me toch om hem wat rustiger te krijgen en daarna heeft hij zelfs nog wat gegeten. Nu heb ik hem weer naar boven gebracht en hij ging zowaar op de kattenbak en heeft geplast en er lag ook een keuteltje (waar kan een mens toch allemaal blij van zijn) Daarna direct weer bang en weggekropen. Ik heb hem zo maar gelaten, laat hem nu even met rust kan ik hier thuis ook nog wat doen en dan vanavond weer naar beneden op de bank en hopen dat het morgen beter gaat.
Tommy en Elvis (broers 2001) en Kira (2004)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9369
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat suf bang, kruipt weg oorzaak onbekend HELP!!!

Bericht door castratenkoor »

Zou toch kunnen dat hij ergens heel erg van geschrokken is, misschien is valeriaan druppelen toch een idee? Is vaak net een goede afleiding.

Maar op zich goede berichten dat hij wat gegeten, gedronken, gepoept en geplast heeft.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
krissy121
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 mei 2011 21:11

Re: Kat suf bang, kruipt weg oorzaak onbekend HELP!!!

Bericht door krissy121 »

Ja in eerste instantie dacht ik ook dat valariaan een goed idee is maar hij is al zo sloom dus ik weet het niet zeker
Tommy en Elvis (broers 2001) en Kira (2004)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kat suf bang, kruipt weg oorzaak onbekend HELP!!!

Bericht door pearlsofpassion »

Ze worden niet sloom van valeriaan. Integendeel.
Ze worden er wat opgewonden van, maar daarom verminderd de stress. Ze vergeten angsten en willen de valeriaan knuffelen.
Of toch iets in die aard, elke kat reageert anders, en sommigen reageren zelfs niet.
Maar hier werkt het heel goed.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
krissy121
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 mei 2011 21:11

Re: Kat suf bang, kruipt weg oorzaak onbekend HELP!!!

Bericht door krissy121 »

Oke ga ik het toch proberen, kan alleen maandag pas want de winkels zijn dicht
Bedankt
Tommy en Elvis (broers 2001) en Kira (2004)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9369
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat suf bang, kruipt weg oorzaak onbekend HELP!!!

Bericht door castratenkoor »

Hier werkt het ook goed, Bob met valeriaan al meermalen door moeilijke stressvolle tijden gesleurd.
Door met trappelzakjes valeriaan te knuffelen vergeet hij zijn angsten.
Te koop in flesjes bij de apotheek.
Ter illustratie wat foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie