Sproeien?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Bobby_boy
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 mar 2011 20:43

Sproeien?

Bericht door Bobby_boy »

Hallo,

Ik heb sinds een tijdje een (binnen) kat, Bobby. Hij kreeg van mij redelijk goedkoop voer en grit voor de bak. Iedere keer als ik thuis kwam stonk het hier als hell, terwijl ik de kattenbak echt iedere dag schoonmaakte. Nu heb ik duur voer en ook duur grit (met babygeur). Qua stank gaat het volgens mij beter maaarrr... Vanavond op de bank kwam hij aangelopen en rook ik weer die geur. Het is een hele nare doordringende geur (geen plas lucht), dacht altijd dat het scheetjes waren o.i.d.

TOen hij langs liep pakte ik zijn achterkant op, dacht misschien zit er nog iets aan wat zo stinkt? ineens begon hij te sproeien (hij 'plaste' achteruit, hele kleine druppeltjes).

Nu vraag ik mij af... stinkt sproeien??.. Want misschien is die lucht die ik steeds ruik dan niet de bak, het eten, scheetjes enzo maar juist het sproeien??


ps: hij is gecastreerd!
Graag hoor ik van jullie!
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Sproeien???

Bericht door Ilone »

Hoi en welkom,
Waar ruikt het ongeveer naar, kan je dat beschrijven?
En kan je zien hoe zijn anusje eruit ziet?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Sproeien???

Bericht door JLC »

Ik heb wel eens begrepen dat ook gecastreerde katten nog kunnen sproeien. Maar allereerst zou ik naar de dierenarts gaan. Misschien is er een medisch probleem. Als er geen medisch probleem dan heb je misschien met een gedragsprobleem te maken. Wellicht is hij ergens ontevreden over in huis.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Bobby_boy
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 mar 2011 20:43

Re: Sproeien???

Bericht door Bobby_boy »

@ Tiger : Ja ik dacht dat het stonk naar scheetjes? Meer een poep lucht dus, absoluut geen zure plaslucht. De geur is heel sterk en verdwijnt na ong. 2 a 3 minuutjes weer.

Zijn anus ziet er volgens mij normaal uit.

@JLC: Ja klopt dat ze dan nog kunnen sproeien. Wil alleen graag weten of die geur die ik ruik dat sproeien is. Dan doet hij het namelijk vaker. Zo niet dan was dit misschien een 'ongelukje' omdat ik hem bij zijn achterkant optilde?
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Sproeien???

Bericht door Ilone »

Het kan ook zijn dat het zijn anusklieren zijn. Die kunnen ook vocht uitscheiden, wat dus stinkt. Naar poep ;)
Ik zou gewoon eens de DA bellen.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Bobby_boy
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 mar 2011 20:43

Re: Sproeien???

Bericht door Bobby_boy »

Aaha... Dat klinkt inderdaad meer als het probleem ;)

Ja misschien moet ik dan inderdaad maar even doen! Ben altijd beetje voorzichtig mee. Uiteraard niet als er echt iets ernstigs aan de hand is, dan ben ik de eerste die op de stoep staat bij de DA maar bij dit soort dingen zegt de DA toch snel al dat ik even langs moet komen omdat hij het even moet zien en dan loopt het zo lekker in de kosten!..

Maar goed, ik zal van de week wel even bellen.. Liever dat dan een stinkend huis ;)
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Sproeien???

Bericht door helskinky »

Onze mio doet het ook soms het is geen sproeien maar ik noem het stinkstaarten. Mio heeft het als ie ergens van geschrokken is, of als we hem een beetje hardhandig (lees tegen zijn zin) borstelen.
Het is meer een muskus geur, vrij zwaar,maar geen poeplucht. Als ie het heeft dan laat ik de wasbak vollopen met lauw water en zet mio zijn achterkant en staart erin.
We zijn er al voor naar de DA gegaan,maar daar was geen ontsteking of irritatie te zien. Het zijn wss de anaalklieren.
Succes
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Sproeien???

Bericht door Ilone »

Anaalklieren!! Die bedoelde ik!!
Anusklieren.... :lol: :lol:
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Sproeien???

Bericht door helskinky »

Nou ja het zijn allebei stinkdingen toch :grin:
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Sproeien?

Bericht door MarjanR »

En als het goed is zitten ze ook op dezelfde plek :lol:
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Bobby_boy
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 mar 2011 20:43

Re: Sproeien?

Bericht door Bobby_boy »

hahaha...

Nou heb het nog even aangekeken.. denk dat het niets met sproeien te maken heeft.. Net rook ik de geur weer ineens, zonder dat hij gesproeid had o.i.d. en ik rook aan zijn achterkant en die stonk dus gewoon zelf.. Die is 2 a 3 minuten blijven hangen en daarna rook ik nix meer..

Mag ik vragen hoe je het voor elkaar krijgt om een kat met zijn kont in het water te doen?? haha..

Thnx voor alle berichtjes!
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Sproeien?

Bericht door helskinky »

Moeilijk!
De eerste keer ging het makkelijk, zelfs met shampoo, tweede keer weet ie wat er gaat gebeuren :pdtiq: . Dus rol ik zijn bovenlijfje losjes in een handdoek en laat zijn kontje in het lauwe water zakken. Hij voelde het niet eens ;-)
Plaats reactie