Mijn Sphinx is continu aan de diarree

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zafira35
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2011 09:25
Locatie: Hengelo (O)

Mijn Sphinx is continu aan de diarree

Bericht door Zafira35 »

Hai ik ben op zoek naar iemand die mij kan helpen met mijn Sphinx. Ik heb een ontzettend lieve sphinx van 6 mnd maar ze is constant aan de diarree, ik ben al meerdere malen bij de dierenarts geweest en dan krijgt ze medicijnen om de ontlasting te verdikken en eventuele bacterien te vernietigen, ze heeft nu ook al speciaal voer van de dierenarts. Ik weet niet wat ik er nog aan moet doen. Haar ontlasting ruikt ook heel zuur. Heeft iemand een idee of advies?
Cerna

Re: help mijn Sphinx is continu aan de diarree

Bericht door Cerna »

Ik denk dat de behandeling van de dierenarts goed is en dat je het even tijd moet geven en wanneer het niet aanslaat, misschien door laten sturen naar een internist?

Zorg je er wel voor dat ze genoeg drinkt want uitdrogen ligt zo op de loer.
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: help mijn Sphinx is continu aan de diarree

Bericht door jennli »

Wij hebben hier een zelfde probleem met Pjotr. Die is inmiddels al 10 weken aan de diarree. Ook een hele weg bij de dierenarts bewandeld en vervolgens doorgestuurd naar een internist. Is haar ontlasting al onderzocht? Je kunt anders aan je dierenarts vragen of de ontlasting van je Sphinx opgestuurd kan worden naar Utrecht. Daar bekijken ze in de eerste instantie of er parasieten in de ontlasting aanwezig zijn. Verder wordt er bij langdurig aanhoudende diarree ontlasting onderzocht, waarbij gekeken wordt naar de spijsverteringssappen. Dit is dan een aanvullend onderzoek. Denk dat je dat het best eerst kunt doen voordat je naar de internist gaat.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Mijn Sphinx is continu aan de diarree

Bericht door Anne »

Op welk dieetvoer staat ze nu?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn Sphinx is continu aan de diarree

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum.
als je sphinx geen gezondheidsklachten heeft dan heeft ze blijkbaar problemen met haar voer en als je kittenvoer geeft, kan daar de oorzaak liggen. te hoog eiwitgehalte en/of koemelkintolerantie..
probeer één van de sensible of sensitive adult voeders (zie Zpls of dierenwinkel), vaak gaat het dan al stukken beter en kijk eens of ze een heel klein beetje rauw kippevlees wil eten. plast ze wel goed want terecht wordt gewaarschuwd voor uitdroging, zeker bij naaktkatten.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
jstarink
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2011 20:29

Re: Mijn Sphinx is continu aan de diarree

Bericht door jstarink »

De DA gaat je zeer veel aanrekenen voor labo onderzoek van de ontlasting. Dan krijg je nog eens zware kosten voor 'speciaal' voer van Royal Canin was alleen via de DA verkocht wordt. Heb honderden euros uitgegeven, niet hielp en we werden wanhopig van de stank en de geel-bruine stront die aan hun pootjes kleefde. :cry:

De 'Sensible' van Royal Canin helpt meestal ook niet.

Eén ding wat wel helpt: vers voer!!! Dus begin eens met een merk als Carnibest, later kan je altijd overschakelen op gewoon rauw vlees (alles behalve varken). Nu hebben ze geen diarree meer, maar zeer kleine bijna zwarte strontjes die nauwelijks ruiken. :edance:

Sukses!
Gebruikersavatar
Renee en Shampoo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 22 okt 2010 11:19
Contacteer:

Re: Mijn Sphinx is continu aan de diarree

Bericht door Renee en Shampoo »

Sensitifity Control Royal Canin van de DA heeft bij mijn opvang katjes altijd goed geholpen tegen diarree. Ook lamshartjes (rauw), Kip gekookt in rijstwater en Viyo drank voor kittens (prebiotisch)
Voor hulp aan zwerfkatten; http://zwerfkatten.webklik.nl
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Mijn Sphinx is continu aan de diarree

Bericht door mittenslief »

mijn vriendin heeft ook een sphinx en is ook constant aan diaree schijnt ook rasgebonden te zijn zegt ze omdat ze hele hoge verbranding hebben Zelf heb ik een maine coon die ruim een jaar aan de diaree
is geweest en ik heb alles met hem geprobeerd van hypoallergene brokken labtesten giardiakuur enzovoort toen begon ik met gewone goedkope brokken van de aldi en stond perplex diaree was verdwenen wat een genot ik ken het je huis ondergelopen van poep ( bah ) omdat hij weer met zijn pootjes erin stond ook kan het een virus zijn die heel lang aanhoud
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn Sphinx is continu aan de diarree

Bericht door Adriana »

je zou kunnen kijken naar de samenstelling van het aldi voer. daar zit vast heel veel graan/tarwe in, in de volgorde van de vermelding moet dat dan op de eerste en/of tweede plaats staan.
sphinxen hebben door de aard van hun ras veel aangeboren zwakheden. ik zou me kunnen voorstellen dat ze veel koolhydraten nodig hebben omdat hun verbranding door hun vachtloosheid hoger is en wat anders loopt. je ziet niet voor niks zo veel sphinxen met truitjes/bodywarmers.
je zou bij de analyses en samenstellingen op de website van Zooplus naar voeders kunnen zoeken met hoog rijstgehalte, John Burns heeft zoiets geloof ik en de sensitive/sensible voeders hebben ook een hoger zetmeel-koolhydraatgehalte.
kwestie van uitproberen
en als je handig bent met de breipennen dan kun je een coltrui voor hem breien. :pdtweb:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie