Braken, en bloed bij de ontlasting
- BillyJean
- Jaguar
- Contacteer:
Braken, en bloed bij de ontlasting
Vanmiddag was ik met Sabine,die ik nu bijna 3 wk heb, naar de DA geweest. Na algemeen onderzoek werd ze kerngezond bevonden, ze moest alleen nog een coctailprikje tegen alg ziekten, zoals ze die ieder jaar krijgt.
Toen we een uurtje thuis waren, begon het braken, steeds heftiger, wel 8 of 9 x. Eerst dacht ik nog aan stress, maar het was wel heftig.Ik heb ook nog gezocht naar info over braakballen.
Toen begon de diarree, met bloed erbij
Ik ben direct terug gegaan naar de DA, want ze werd steeds zieker. Ze heeft 39.5 ( weet niet of dit hoog of laag is voor een kat) en is helemaal lusteloos. Ze heeft nu een prik prednison gehad tegen het braken en de diarree. Gelukkig heeft deze DA nachtdienst, maar hopelijk is ze morgen weer beter. De enige uitleg die ze konden geven, was stress, waardoor een virusje heel actief is geworden
( Haar oude baasjes zijn op vakantie, dus ik kan niet informeren of ze daar ook zo ziek werd van de prik)
Hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt?
Toen we een uurtje thuis waren, begon het braken, steeds heftiger, wel 8 of 9 x. Eerst dacht ik nog aan stress, maar het was wel heftig.Ik heb ook nog gezocht naar info over braakballen.
Toen begon de diarree, met bloed erbij
Ik ben direct terug gegaan naar de DA, want ze werd steeds zieker. Ze heeft 39.5 ( weet niet of dit hoog of laag is voor een kat) en is helemaal lusteloos. Ze heeft nu een prik prednison gehad tegen het braken en de diarree. Gelukkig heeft deze DA nachtdienst, maar hopelijk is ze morgen weer beter. De enige uitleg die ze konden geven, was stress, waardoor een virusje heel actief is geworden
( Haar oude baasjes zijn op vakantie, dus ik kan niet informeren of ze daar ook zo ziek werd van de prik)
Hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt?
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *
Hier vind je ons fotoalbum
* BillyJean * * Bowie *
Re: Braken, en bloed bij de ontlasting
Is het geen reactie op de inenting?
Ik hoop mee dat ze morgen weer lekker opgeknapt is.
Ik hoop mee dat ze morgen weer lekker opgeknapt is.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
He wat naar. Dat klinkt inderdaad als een allergische reactie op de enting. Ik heb daar zelf geen ervaring mee, dus heb geen idee wat je kunt verwachten. Maar ik neem aan dat de dierenarts wel weet wat hij moet doen. Als je twijfelt, bel dan gewoon de dierenarts om advies.
Sterkte
Sterkte
groetjes Sandra
Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos
Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum
Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

- BillyJean
- Jaguar
- Contacteer:
poes net naar de dierenarts gebracht, ligt nu aan een infuus, want ze braakte bloed, we hebben geen idee wat er aan de hand is, de koorts ging omhoog en ze is heel ziek, De DA staat voor een raadsel....en wij ook
* BillyJean * * Bowie *
* BillyJean * * Bowie *
Heel veel sterkte met je Britje Sabine; ik hoop zo dat het allemaal meevalt en dat ze haar er weer bovenop krijgen.
Ik duim heel hard voor je!

Ik duim heel hard voor je!

he bah, wat vervelend. Klinkt inderdaad wel als reactie op die prik, voorheen had ze toch nergens last van? En zo snel een virusje actief? Hopelijk goed nieuw vanochtend en heeft het infuusje en de tijd ma de prik de situatie verbeterd. Ik duim voor je en voor je britje natuurlijk.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
- BillyJean
- Jaguar
- Contacteer:
Het braken is gestopt, nog wel bloed bij het temperaturen. ze blijft vandaag nog in observatie, maar ik hoop wel , dat er iets wordt gevonden, en snel ook.
* BillyJean * * Bowie *
* BillyJean * * Bowie *
Dat hoop ik ook. Heftig hoor. Arme poezel. Hoop dat ze haar goed kunnen helpen.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Sterkte en beterschap!! Hier draaien onze duimen, hopelijk is ze gauw weer de oude
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
en kipjes Kayla en Lucy
- BillyJean
- Jaguar
- Contacteer:
zo, poes is weer thuis. Het duimen draaien heeft geholpen! Bedankt!
Het lijkt er toch op dat het een allergische reactie is geweest op de entstof Nobivac Ducat tegen niesziekte. Ik had op Internet een bijsluiter gevonden en daar stond het inderdaad ook vermeld. De dierenarts geloofde het eerst niet, maar nu gelukkig wel. Maar wat doen we volgend jaar?? Ik denk niet meer dat ik Sabine laat enten, want dit wil ik niet meer meemaken
Ze ligt nu lekker in de vensterbank te slapen, poes blij, baas blij!
Het lijkt er toch op dat het een allergische reactie is geweest op de entstof Nobivac Ducat tegen niesziekte. Ik had op Internet een bijsluiter gevonden en daar stond het inderdaad ook vermeld. De dierenarts geloofde het eerst niet, maar nu gelukkig wel. Maar wat doen we volgend jaar?? Ik denk niet meer dat ik Sabine laat enten, want dit wil ik niet meer meemaken
Ze ligt nu lekker in de vensterbank te slapen, poes blij, baas blij!
* BillyJean * * Bowie *
* BillyJean * * Bowie *
Misschien een andere dierenarts die weet wat hij doet en wat de bijwerkingen zijn van de stof die hij geeft.
Ben in ieder geval erg blij dat het weer goed gaat met Sabine.
Ben in ieder geval erg blij dat het weer goed gaat met Sabine.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
Oh wat fijn dat ze weer thuis is en het heeft overleefd
ik kan me voorstellen dat je erg huiverig bent voor de volgende enting. Hebben ze geen andere entstof? Wat zegt je dierenarts ervan?

grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
en kipjes Kayla en Lucy
- BillyJean
- Jaguar
- Contacteer:
Gisteravond begon ze weer te braken, gelukkig éénmalig, ik denk dat dat nog spanning was. Vannacht heeft ze als een malloot door het hele huis gerend, we hoorden van alles omvallen. Nu ligt ze lekker te slapen, ik heb het verbandje verwijderd, want ik denk dat ze dat heel vervelend vond.
De DA vindt het een moeilijk dilemma, dacht ook nog aan enten met een dood virus, maar is toch huiverig, omdat dit nu allemaal gebeurde. Hij weet het gewoon niet, of we dit risico moeten nemen.
Nu komt Bientje niet buiten, ze is alleen, we hebben verder geen huisdieren, dus we hebben nu de gedachte om haar niet meer te enten.
Ben er wel achter dat in Nederland zwaar wordt geënt, hier gaat men uit van 1x per jaar, terwijl in bv amerika dit nog maar 1x in de 3 jaar gebeurd ( info van DA en van fokker) Misschien dat daardoor zo een heftige reactie is gekomen. Had er niet aan moeten denken dat ze dood had kunnen gaan...
De DA vindt het een moeilijk dilemma, dacht ook nog aan enten met een dood virus, maar is toch huiverig, omdat dit nu allemaal gebeurde. Hij weet het gewoon niet, of we dit risico moeten nemen.
Nu komt Bientje niet buiten, ze is alleen, we hebben verder geen huisdieren, dus we hebben nu de gedachte om haar niet meer te enten.
Ben er wel achter dat in Nederland zwaar wordt geënt, hier gaat men uit van 1x per jaar, terwijl in bv amerika dit nog maar 1x in de 3 jaar gebeurd ( info van DA en van fokker) Misschien dat daardoor zo een heftige reactie is gekomen. Had er niet aan moeten denken dat ze dood had kunnen gaan...
* BillyJean * * Bowie *
* BillyJean * * Bowie *
Je kunt ook een titterbepaling laten doen.
Daarmee meten ze de hoeveelheid antistoffen in het bloed.
Aan de hand daarvan wordt besloten of het nodig is te enten en zo ja, hoeveel.
Als ik het goed onthouden heb is de hoeveelheid entstof die wij in onze katten laten spuiten wel werkend voor 6 jaar!!!
Het zou goed zijn om voor jouw Bientje te zoeken voor een entstof die anders is als de entstof die jouw da gebruikt heeft.
Daarmee meten ze de hoeveelheid antistoffen in het bloed.
Aan de hand daarvan wordt besloten of het nodig is te enten en zo ja, hoeveel.
Als ik het goed onthouden heb is de hoeveelheid entstof die wij in onze katten laten spuiten wel werkend voor 6 jaar!!!
Het zou goed zijn om voor jouw Bientje te zoeken voor een entstof die anders is als de entstof die jouw da gebruikt heeft.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)
In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Pfff door het oog van de naald. Het werd wel even spannend zeg. Maar gelukkig lijkt ze weer op te knappen. Ik snap je dilemma voor het regelmatig enten. Misschien kan je dierenarts over adviseren. En zo niet; denk ik dat het ook te overwegen is om helemaal niet meer te enten. Ik vraag me af of het risico voor kattenziekte/niesziekte opweegt tegen het risico dat je nog een keer zo'n nare ent-reactie krijgt.
De vorige baasjes zijn denk nog steeds op vakantie? Ik ben eigenlijk wel benieuwd of dit de eerste keer is dat ze zo'n heftige reactie had. En in relatie daarmee of er destijds een ander merk/samenstelling entstof is geweest. Kun je over dat laatste in het entboekje wat terugvinden? In mijn entboekjes zitten altijd de stickertjes van de entstoffen. Wellicht dat je daar iets mee kunt???
De vorige baasjes zijn denk nog steeds op vakantie? Ik ben eigenlijk wel benieuwd of dit de eerste keer is dat ze zo'n heftige reactie had. En in relatie daarmee of er destijds een ander merk/samenstelling entstof is geweest. Kun je over dat laatste in het entboekje wat terugvinden? In mijn entboekjes zitten altijd de stickertjes van de entstoffen. Wellicht dat je daar iets mee kunt???
groetjes Sandra