Poes eet ineens (bijna) niets meer
Poes eet ineens (bijna) niets meer
Hoi allemaal,
Bailey doet een beetje vreemd wat eten betreft.
Sinds ik haar heb komt ze altijd miauwen om eten op de "vaste" tijden en eet altijd meteen haar bakje leeg, brokjes en van die zakjes.
Nu ben ik dit weekend 1 nachtje weggeweest en heb ik haar thuis gelaten. Zou moeten kunnen dacht ik? Had genoeg eten neer gezet maar ze heeft bijna niets gehad. Als ik nu brokjes neerzet eet ze er ook amper van en ze vraagt al helemaal niet om eten. Wanneer ik nat voer neerzet eet ze dat wel op, maar ze doet er veel langer over en soms gaat het ook niet in 1 keer. (wat niet erg is, maar eerder deed ze dat wel) Maar vooral dat ze de brokjes niet meer wil eten vind ik vreemd.
Weten jullie wat dat kan zijn?
(Bailey is een poes van 9, uit het asiel. Ze krijgt brokjes van CaroCat, kreeg ze ook in het asiel.)
Bailey doet een beetje vreemd wat eten betreft.
Sinds ik haar heb komt ze altijd miauwen om eten op de "vaste" tijden en eet altijd meteen haar bakje leeg, brokjes en van die zakjes.
Nu ben ik dit weekend 1 nachtje weggeweest en heb ik haar thuis gelaten. Zou moeten kunnen dacht ik? Had genoeg eten neer gezet maar ze heeft bijna niets gehad. Als ik nu brokjes neerzet eet ze er ook amper van en ze vraagt al helemaal niet om eten. Wanneer ik nat voer neerzet eet ze dat wel op, maar ze doet er veel langer over en soms gaat het ook niet in 1 keer. (wat niet erg is, maar eerder deed ze dat wel) Maar vooral dat ze de brokjes niet meer wil eten vind ik vreemd.
Weten jullie wat dat kan zijn?
(Bailey is een poes van 9, uit het asiel. Ze krijgt brokjes van CaroCat, kreeg ze ook in het asiel.)
Laatst gewijzigd door Sanne1807 op 01 mar 2011 08:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Re: Poes ineens (bijna) niets meer
Misschien het verstoren van haar ritueel?
Bij eten hoort miauwen naar jou toe met effect eten.
Grote bak voor die er staat en geen mens om tegen te miauwen.........
Ze is even van slag, komt vast wel weer terug als je de rituelen met eten weer hanteert.
Ik heb 8 katten als ik een blik open trek als ik thuis kom van mijn werk, gaat dat schoon op.
Als ik weg ben en een oppas trekt een blik open kan ze de helft weggooien.
Ook brokken worden tijdens mijn afwezigheid minder gegeten.
Bij eten hoort miauwen naar jou toe met effect eten.
Grote bak voor die er staat en geen mens om tegen te miauwen.........
Ze is even van slag, komt vast wel weer terug als je de rituelen met eten weer hanteert.
Ik heb 8 katten als ik een blik open trek als ik thuis kom van mijn werk, gaat dat schoon op.
Als ik weg ben en een oppas trekt een blik open kan ze de helft weggooien.
Ook brokken worden tijdens mijn afwezigheid minder gegeten.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
misschien kun je als je haar nu eten geeft "vragen" om te miauwen. Ik kletst altjid hee lwat af tegen flippie. Heb je honger, gaan we appie happie doen, ondertussen springt ze om me heen en kletst ze wat af.
ipv gewoon bakje neerzetten, gaat ze dan weer de link leggen tussen kletsen met jouw en eten.
ipv gewoon bakje neerzetten, gaat ze dan weer de link leggen tussen kletsen met jouw en eten.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Hoe lang is ze al bij je?
Het kan een vorm van verlatingsangst zijn.
Of, en dat deed Teun ook (sorry, ik haal Teun steeds aan maar hij si echt voor mij een voorbeeld),z'n bakje als een maffe in een keer leeg eten.
Nu hij doorheeft dat zijn eten niet wordt aangeraakt door m'n andere katten is hij een stuk relaxter qua eten.
Maar er kan ook wat aan de hand zijn met Bailey.
Kan van alles zijn, hoor.
Tanden, misselijk, gewoon ff niet lekker, etc.
Kijk het nog even aan, maar als je gevoel zegt dat er iets is dan is het toch aan te raden om even een bezoekje aan de dierenarts te brengen
Het kan een vorm van verlatingsangst zijn.
Of, en dat deed Teun ook (sorry, ik haal Teun steeds aan maar hij si echt voor mij een voorbeeld),z'n bakje als een maffe in een keer leeg eten.
Nu hij doorheeft dat zijn eten niet wordt aangeraakt door m'n andere katten is hij een stuk relaxter qua eten.
Maar er kan ook wat aan de hand zijn met Bailey.
Kan van alles zijn, hoor.
Tanden, misselijk, gewoon ff niet lekker, etc.
Kijk het nog even aan, maar als je gevoel zegt dat er iets is dan is het toch aan te raden om even een bezoekje aan de dierenarts te brengen
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)
In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Re: Poes eet ineens (bijna) niets meer
Dankjulliewel voor jullie snelle reacties! Wat een ochtendmensen hier 
Zal inderdaad wat meer met haar gaan kletsen op de eettijden, zelf kletst ze nog wel genoeg.
Vind het zo zielig als ze niets eet.
@MarjanR Wat een slimme reactie, had ik nog niet echt bedacht. Ze is drie weken bij me nu, in het asiel moest ze ook niet zoveel van andere katten hebben...

Zal inderdaad wat meer met haar gaan kletsen op de eettijden, zelf kletst ze nog wel genoeg.
Vind het zo zielig als ze niets eet.
@MarjanR Wat een slimme reactie, had ik nog niet echt bedacht. Ze is drie weken bij me nu, in het asiel moest ze ook niet zoveel van andere katten hebben...
O je hebt haar nog maar drie weken
Ja dan is ze net aan je gewend, ze begint je te vertrouwen, haar gewoontes uitbreiden en ineens peer je hem
Dat kan natuurlijk niet
Ik denk dat ze opnieuw weer even moet loskomen, zo te zien heb je een gevoelige ziel in huis gehaald

Ik denk dat ze opnieuw weer even moet loskomen, zo te zien heb je een gevoelige ziel in huis gehaald

grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
Inderdaad wat Anne zegt, ze klinkt wel als een gevoelig meisje 
Het is trouwens niet zo dat je nooit meer een weekendje weg kan hoor.
Bailey heeft binnenkort heus wel door dat jij haar baasje voor aaaaaaaaaaaaaaaltijd bent.
En dat jij haar niet in de steek laat, en altijd weer terug komt.

Het is trouwens niet zo dat je nooit meer een weekendje weg kan hoor.
Bailey heeft binnenkort heus wel door dat jij haar baasje voor aaaaaaaaaaaaaaaltijd bent.
En dat jij haar niet in de steek laat, en altijd weer terug komt.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)
klopt wat marjan zegt, en dan zal ze nog evengoed even laten weten als ze het ergens niet mee eens is. hahaha onze nellie kon dat ook. kwamen we terug van vakantie (1x lang weggeweest in al die 12 jaar dat we haar hadden), mw keurde ons geen blik waardig. Maar dat hield ze niet lang vol, ze had ons ook gemist.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie