Vlooienbeet?

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Vlooienbeet?

Bericht door yana »

Ons Loesje heeft al paar weken last van een plek rond een tepel. Is niet dik ofzo, nergens een bult, maar wel rode plekjes, soort mini muggebeetjes?
Ze heeft er niet megaveel last van hoor. Ze likt er soms wel aan, maar niet overdreven veel.
Ze is wel 'volumineus' misschien raakt dit deel de grond als ze zit? En irriteert dat? Vnl in de bak enzo. DA dacht irritatie door vlooiebeet. Maar met de kam gaf geen vlooien aan. Toch ontvlooit vd zekerheid.
Maar plek zit er nog steeds. Ziet er niet uit als ringworm vlg DA. Dermatitis spul werkt niet (goed genoeg). Als het na 2 weken niet weg was, dan zoveel mogelijk met rust laten, wel vet houden, droge huid kriebelt namelijk weer.
Iemand ideeen wat het is? Hebben het paar dagen met rust gelaten. Nu maar aloevera aan het proberen. Met dit koude weer word haar huid misschien weer kriebelig.
Afbeelding

Foto is niet beste kwaliteit maar ze moet op haar zij/rug liggen, dan haren opzij, én foto nemen..En niet stil liggen natuurlijk..
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: vlooienbeet?

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou eens naar een andere DA gaan en zien wat die zegt.
Het lijkt me absoluut geen vlooienbeet, zelfs geen aantal naast elkaar. Het lijkt mij een allergisch reactie.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: Vlooienbeet?

Bericht door yana »

DA dacht dus vlooiebeet waardoor irritatie..
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Vlooienbeet?

Bericht door Peet »

Schiet niet echt op nee. Zou toch terug gaan, ook omdat die zalf niet goed werkt.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Vlooienbeet?

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou naar een andere gaan. Twee weten meer (en hebben meer ervaring) dan 1.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie