Gisteren heb ik Nootje, een poes van 9 uit het asiel gehaald. Wilde al langere tijd een poesje hebben, maar heb eerst goed nagedacht over de gevolgen en over het geluk van het beestje. Ik werk van 7 tot 15 en twijfelde dus ook over het nemen van twee kittens of 1 oudere poes/kat. Ook omdat ze bij mij niet naar buiten kan. Heb veel op dit forum gelezen en dat heeft me ontzettend geholpen. Voor het asiel heb ik gekozen vanwege het vertrouwen. Op Marktplaats bijv. lees je zo veel over allergie en over "te veel" katten in huis. Ik vertrouw dat allemaal niet zo.
Gisteren dus naar het asiel geweest, dierenopvang 't Heerveld in Luinjeberd. (Vlakbij Heerenveen in Friesland.) Ze hebben daar 4 kattenkamers, en de katten hebben het daar hartstikke goed! Kreeg er meteen een heel goed gevoel bij. In de tweede kamer viel mijn oog meteen op Max, ze lag in de gootsteen en keek alleen heel nieuwsgierig. Liep eerst even door, maar ging toch al snel naar d'r toe. En wat een schat! Ik hoefde maar een vinger voor d'r neusje te houden en ze wilde meteen aangehaald worden, ze wist van geen ophouden. Ik was verkocht! Toch nog even in de andere kamers gekeken, maar het was voor mij al snel duidelijk: Ik wilde Max! Het is een poes van 9 jaar, de dame van het asiel zei eerst 5, maar later bleek uit haar papieren dat ze 9 was. Tsja, ik was al verkocht aan dit popje, dus dan maakt die 4 jaar toch ook niets uit? Omdat ik niet doorhad dat het zo snel zou gaan moest ik dus nog wel even het één en ander aanschaffen, dus zijn we eerst even naar de dierenwinkel gereden om een reismand. De dame van het asiel heeft Max toen gechipt, ze gaf geen kik. Toen we terugkwamen en d'r voor het reismandje zetten liep ze er zo in, beter kan toch niet? In de auto was het ook geen probleem, een paar keer een miauwtje, maar oh zo rustig!
Eenmaal thuis heb ik haar de naam Noortje gegeven, wat een vrouwtje die Max heet... Het was ook de naam die het asiel d'r gegeven had en ze was daar nog maar net dus luisterde ze er sowieso niet naar. Ik had de reismand naast de kattenbak neergezet met het deurtje open zodat ze er zelf uit kon komen. Dat deed ze ook meteen. Even nieuwsgierig een rondje lopen, maar toen toch meteen onder de bank. Daar heeft ze ruim twee uren gezeten, met af en toe eens nieuwsgierig d'r kopje eronder vandaan. Later kwam ze lekker bij me liggen en genoot van het aaien, heb al heel wat haken van d'r nagels in m'n broek zitten!

Wat mij een beetje zorgen baart is dat ze nog niets gedaan heeft. (op of buiten de bak zeg maar.)
Heb dezelfde kattenbakvulling genomen als die in het asiel gebruikt werd, ze heeft ook wel eens onderzoekend gekeken, maar ze heeft nog geen enkele boodschap gedaan. Nergens niet. Is dit normaal? Is sinds gisteren een uur of twee...
Oja, en de foto van Noortje is mijn avater!