Poep blijft in vacht hangen

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
laura0705
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 dec 2010 13:15

Poep blijft in vacht hangen

Bericht door laura0705 »

Wij hebben onze pers nu een maand en hij heeft een mooie lange vacht, maar als hij gepoept heeft blijft er wat in de haartjes bij zijn achterste hangen. Hij heeft geen zachte poep ofzo. De dierenarts zij dat we daar misschien wat haartjes weg moeten halen, maar dan heeft ie toch zo n kaal achterste? Dat lijkt mij ook een beetje raar uitzien. :???:
Wat kan ik hier tegen doen?

Groetjes Laura
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Poep blijft in vacht hangen

Bericht door Leonie89 »

hoi :)
wij hebben ook twee langharen en soms kan er inderdaad wat blijven hangen.. wat bij ons helpt is: de kattenbak vaker uitscheppen en inderdaad wegknippen.. als het echt 'vast' zit knippen we het eruit, maar meestal kunnen wij het er met een wc papiertje uit trekken.. de kleine restjes maken ze zelf wel schoon.. vaak komen ze hier al mauwend naar ons toe dat ze weer last hebben van poep :p
je kan het ook proberen met de 'furminator'.. hiermee dun je het haar uit, waardoor het minder makkelijk blijft kleven.. (maar dit moet je dus doen als er geen poep aan zit, haha)

succes!!
Gebruikersavatar
laura0705
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 dec 2010 13:15

Re: Poep blijft in vacht hangen

Bericht door laura0705 »

Dankjewel, ik zal het eens proberen!
Gebruikersavatar
Gootje87
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 mar 2011 18:22
Locatie: De Bilt

Re: Poep blijft in vacht hangen

Bericht door Gootje87 »

Haha ja, dat krijg je met lange haren :) Mijn Poema had vanochtend ook wat aan zijn vacht/pootjes mee uit de kattenbak genomen. Ik hoorde hem opeens op het laminaat krabben. Hij wilde zijn poepje begraven haha maar dat gaat niet in laminaat :P Maar er zat ook wat aan zijn kontje ja. Als het haar straks langer wordt, zal ik ook wat haartjes verwijderen, maar natuurlijk niet zijn hele achterste hoeft kaal!
Liefs van Margot, katzels Puma & Storm (geb. 08-02-2011) en nijntjes Rambo (04-2010) en Nala (07-2010)!!!
Plaats reactie