Vandaag kat gekocht

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gregor
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 dec 2010 18:31

Vandaag kat gekocht

Bericht door Gregor »

Hallo allemaal,
Ik heb vandaag een katje gekocht, hij is een jaar oud!
Ik had gehoord op het asiel dat je hem in de kattenbak moet zetten en dat hij vanaf daar op onderzoek uit gaat!
Nou deed ik dat ook maar hij sprong er direct weer uit!
Ik heb hem later nogmaals er in gezet, met de opening naar de muur..daar heeft hij een half minuutje gezeten maar kwam er elke keer met zijn kopje er uit..
Ben nu heel bang dat hij zijn plekje niet kan vinden, want hij is hier nu 3 uur en heeft er dus nog niet opgezeten..
Liefs
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: vandaag kat gekocht

Bericht door pearlsofpassion »

:-)

Laat je kat toch doen! Hij zal het onderwijl wel al weten!
Jij gaat toch ook niet elk uur naar toilet?
Een keer poepen en een paar keer per dag plassen is goed hoor.

Laat hem maar rustig de kamer ontdekken. Dat wil hij natuurlijk het eerst doen, hoe zou je zelf zijn?
En voor in het vervolg, niet meer zo proberen dwingen of zo hoor! Laat die maar gewoon zijn zin doen, dat gaat zo met katten.

Als je echt bang hebt dat hij hem niet terug vind (zou me verbazen als hij er al uren op zit), kan je er de eerste dagen de kap af halen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gregor
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 dec 2010 18:31

Re: vandaag kat gekocht

Bericht door Gregor »

Hoezo er al uren opzit?
Nou ja ik dwong niet echt..mar ze zeiden int asiel dat ik het moest doen..
Tis voor de eerste keer dat ik een kat heb dus das wel spannend..
Denk je dat hij het nu weet? Hij is er nu 1 keer in geweest..(minder dan een minuutje)
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: vandaag kat gekocht

Bericht door Nyncke »

Als je hem erop hebt gezet dan weet ie het ... hoe lang moet jij op de wc zitten voordat je weet dat je op de wc zit en hem terug kunt vinden?
Katten zijn ook nog eens veel beter in de weg terugvinden ;-)
Gregor
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 dec 2010 18:31

Re: vandaag kat gekocht

Bericht door Gregor »

Okee..nou bedankt..maar ik hoorde dat hij met zn kont er in gezeten moeten hebben..
ik weet het ook niet dacht dat ik dat hier kon vragen!!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: vandaag kat gekocht

Bericht door pearlsofpassion »

Ik snap het niet helemaal. Heb je hem er nu op gezet, of enkel ervoor? En hoe vaak heb je dat dan gedaan? Staat de bak met zijn opening naar de muur?
Want je moet het hem nu niet té moeilijk maken natuurlijk. Je kan het best de kap er nog een paar dagen af halen of hem toch minstens omdraaien. Erna kan je hem altijd nog plaatsen zoals je zelf wil.
Als hij van daaruit de kamer ontdekt heeft, weet hij nog waar het is. De vraag is alleen of hij weet dat het de kattebak is. Als je hetzelfde soort grit gebruikt als in het asiel, hoef je je zeker geen zorgen te maken, als je hem er op gezet hebt.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gregor
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 dec 2010 18:31

Re: vandaag kat gekocht

Bericht door Gregor »

De kattenbak staat in het halletje, naast de huiiskamer..
DE opening staat niet naar de muur toe hij kan er zo in..
Ik heb hem 2 keer in de kattenbak gezet maar hij sprong er gelijk weer uit..
De kap heb ik er wel op...het grint wordt ook gebruikt bij het asiel..daar heb ik het gekocht!
Snap je het nu?
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: vandaag kat gekocht

Bericht door pearlsofpassion »

Jaja, ok.
Dan moet je je geen zorgen maken.

Alle katten zouden er direct terug uit springen ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gregor
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 dec 2010 18:31

Re: vandaag kat gekocht

Bericht door Gregor »

Oke...het is allemaal nog maar nieuw voor mij..dus het is ff spannend..
heb nu gewoon de kap er op..en de deur op een kier...dus dan komt het wel goed;)
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: vandaag kat gekocht

Bericht door Admin »

Met een nieuw katje doen wij standaard dat wij hem er direct na binnenkomst opzetten en zelf even met de hand in het grit graven. Als hij eraf wil, gewoon laten gaan. De eerste dag herhalen wij dat om de 2 a 3 uur, totdat hij iets op de bak heeft gedaan. Daarna is het niet meer nodig. (Wij wonen op 2 etages dus kleine kittens willen dan nog wel eens de weg krijtraken ;-))

Een katje 'opsluiten' op de kattenbak door de opening tegen de muur te zetten met het dier erin is niet aan te raden omdat als de kat bang wordt, hij er misschien niet meer op durft en elders zijn behoefte gaat doen.

Ik hoop dat je hier flink gaat lezen, want als het je eerste kat is, zijn er heel veel zaken die handig zijn om te weten. Ik vind het goed dat je hier je vraag stelt en ik hoop dat je in het vervolg ook niet zult aarzelen om je vragen hier te stellen (als die al niet behandeld zijn - gebruik de zoekfunctie om onderwerpen te zoeken).

In ieder geval heel veel plezier met je nieuwe huisgenoot! :-)
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: vandaag kat gekocht

Bericht door Catfish »

Hele goede, normale vragen hoor!
Als je kat eenmaal weet waar de bak staat komt het vast wel goed. Als je de bak later wilt verplaatsen doe het dan in fases, per dag een stukje verder.
En ik zou inderdaad de eerste dagen de kap eraf laten.
Goed dat je een 'volwassen' kat uit het asiel hebt!
Hoe heet hij/zij?
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Vandaag kat gekocht

Bericht door MarjanR »

Hey wat leuk dat je een nieuw huisgenootje uit het asiel hebt :D

Jouw vraag is een goede vraag hoor.
En zoals hierboven al gezegd werd, dat de kat er weer uit springt (want; ik moest toch niet plassen, waarom moet ik dan op de bak zitten? :lol:)

Je zult nog wel heeeeel veel meer vragen hebben.
Dus lees lekker hier op het forum.

Groetjes
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gregor
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 dec 2010 18:31

Re: Vandaag kat gekocht

Bericht door Gregor »

Heee..
Onze kat heet Gregor, het is een jongejtje van 1 jaar oud:D
Hij is gisterenavond en vanmorgen een keer op de kattenbak geweest, stinken:P
Vannacht perongeluk op de bank in slaap gevallen haha...Gregor boven op ons! En snurken en knorren, das toch een goed teken?
Verder ben ik nu toch maar even naar bed gegaan, anders ben ik veelste moe..hopelijk breekt hij niet alles af;) maar dat heeft tie vnaacht ook niet gedaan!
Tis een aanhankelijk beessie...ik ging gisteren even post uithalen, mijn vriend was binnen enGregor stond voor de deur te janken!!
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Vandaag kat gekocht

Bericht door MarjanR »

Ik vind Gregor een leuke naam, trouwens :D

Klinkt allemaal heel erg goed hoor, jullie zijn een match from heaven :D

Katten hoeven niet zo te stinken.
Dat is vaak een resultaat van voer wat vol met onnodige voedingsstoffen zit.
Ik weet niet of je wiskas oid haalt. Meesten mensen denken dat dat best heel erg goed voer is.
Maar onze ervaring is dat andere voeding een stuk beter is, maar dat kun je het beste bij een dierenspeciaalzaak halen (Royal Canin of Hills bijvoorbeeld).
Laat je informeren en vraag dan naar premium voer.
Het lijkt wat duurder, maar je kleine Gregorius eet daar minder van omdat er meer voedingsstoffen in zitten.
En hij zal iets minder stinken op de bak ;)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Vandaag kat gekocht

Bericht door Nyncke »

Dat zit helemaal snor tussen jullie en Gregor ( leuke naam )
De kattenbak gebruikt!
Ik denk dat hij natvoer heeft gehad daar kunnen katten echt vreselijk van gaan stinken, ik meen dat Binkie Wiskas kreeg daar stonk zelfs zijn hele vacht van, Doortje had een hele stinkende dunnige ontlasting ervan.

Ik zou als ie het lust versvoer geven, kun je bij de dierenwinkel kopen, veel verschillende soorten en smaakjes. Of anders Prins brokjes daar heb ik de beste ervaring mee.
Plaats reactie