Miura heeft diarree

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
Miura
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 nov 2010 10:54

Miura heeft diarree

Bericht door Miura »

Miura was 2weken geleden ziek, niezen enzo. Dierenarts gaf haar een prik en pilletjes voor 10dagen.
Om die pilletjes binnen te krijgen heb ik deze gemengd met wat natvoer (ochtend en avond, 2per dag dus)
Nu kreeg Miura vorige week, geleidelijk aan diaree. Dierenarts vond het geen reden voor paniek, hoogst waarschijnlijk was het een bijwerking van de antibiotica.

Maandag was het laatste pilletje en daarmee ook het laatste natvoer. De diaree werd opnieuw iets minder slap en wat donkerder van kleur. Vandaag heeft ze echter weer okerkleurige platte diaree, het is nog geen water, maar het verschilt niet veel.
Voor de rest doet ze alles normaal. Ze eet goed, drinkt goed, speelt en vraagt om aandacht. Ze gaat ook niet meer dan normaal naar de kattenbak.

Maandag ga ik naar de dierenarts (hij is naar een congress, maar hij kent de situatie al) omdat ze nog steeds zo levendig is mag ik wachten tot hij terug is.

Wat denken jullie dat het kan zijn? Of wat ik dit weekend al kan doen om het misschien al wat te doen verbeteren??

dank alvast
Groetjes van Audrey

Pootje van Miura (°21/05/2009, bij mij vanaf 22/11/2010)
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Miura heeft diarree

Bericht door jennli »

Wat een mooie profielfoto :)

Zorg er in ieder geval voor dat ze genoeg drinkt. Rijstwater helpt ook wat. Als je twijfelt zou ik toch nog even naar en da gaan. Als het alleen aan de ab lag, had de diarree over moeten zijn nu ze al drie dagen geen pilletjes meer gehad heeft. Het kan vanalles zijn. Kan ook eenmalig zijn. Als je in het topic over diarree kijkt of diarree als zoekfunctie in tikt, kun je een hele hoop info vinden.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Miura heeft diarree

Bericht door Anne »

Ab is meestal een aanslag op de darmen :-( Het doodt niet alleen de slechte bacterien maar ook de goede ;-) Misschien is het verstandig om tijdelijk even over te gaan op sensbible droogvoer en alleen dat strikt geven. na een tijdje moeten de darmen weer hesteld zijn.
sterkte ermee
Wij hebben hier twee weken lang vier katten aan de diarree gehad, dat is niet leuk :!:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Jacquelientje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 okt 2010 10:54
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Miura heeft diarree

Bericht door Jacquelientje »

Let er goed op dat ze voldoende drinkt. Je kunt bij haar buik door het vel op te tillen kijken of ze begint uit te drogen. Het vel moet meteen weer terug schieten, zo niet dan zou ik van het weekend nog even naar een dierenarts gaan. Met zulke diarree drogen ze erg snel uit, daar kunnen ze moeilijk tegenaan drinken. Ze krijgt dan bij de dierenarts een infuusje met vocht. Dan voelt ze zich weer stukken beter en vaak knappen ze er ook van op. Ook zul je dan Synulox meekrijgen als antibiotica zodat het stopt. Rijstwater raden ze aan, maar zelf heb ik het idee dat het nietveel doet (ook vinden ze het niet lekker).

Maar zorg dat ze vocht binnenkrijgt!
Gebruikersavatar
Miura
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 nov 2010 10:54

Re: Miura heeft diarree

Bericht door Miura »

Drinken doet ze veel, meer zelfs dan voor de diarree.

Maar gisteren was het hier feest, de stoelgang was bijna weer helemaal vast ^^
Vanmorgen was het echter weer van dat, niet helemaal slap maar toch weer geen "worstje" meer...

Hoop echt dat de da me morgen kan zeggen waardoor het komt :(
Groetjes van Audrey

Pootje van Miura (°21/05/2009, bij mij vanaf 22/11/2010)
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Miura heeft diarree

Bericht door Nyncke »

Geef haar in ieder geval nooit meer natvoer, daar gaan sommige katten ook flink van aan de diarree.
Doortje en 1 van haar kinders krijgt daar dunne poep van en het stinkt verschrikkelijk.

Als je eens een pilletje moet mengen, haal dan zo'n klein vierkant tinnetje van 17 cent bij de Lidl, geef theelepeltje met verpulvert pilletje.
Gebruikersavatar
Miura
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 nov 2010 10:54

Re: Miura heeft diarree

Bericht door Miura »

Sommige dierenartsen zouden ook veel beter iets anders doen...

Toen ik Miura uit het asiel haalde, vertelden ze mij dat ze 10maanden was. Ik gaf haar dus junior brokken(enkel droog, nat alleen met pil) Ben nu juist terug van de dierenarts en hij schat Miura zo'n anderhalf jaar oud... Maw haar diarree komt door het eten dat ze krijgt. Junior brokken bevatten veel te veel wat zij niet meer nodig heeft en niet kan verteren...
Ander eten is dus genoeg om het te doen ophouden...
Groetjes van Audrey

Pootje van Miura (°21/05/2009, bij mij vanaf 22/11/2010)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Miura heeft diarree

Bericht door pearlsofpassion »

Oei, dan klopt die geboortedatum ook helemaal niet meer... :???:

Hopelijk stopt het dan snel.

Van haar ras kan je dan ook niet zeker zijn...
Is ze eigenlijk al gesteriliseerd?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Miura
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 nov 2010 10:54

Re: Miura heeft diarree

Bericht door Miura »

Ras is voor mij niet zo belangrijk hoor, haar leeftijd eigenlijk ook niet...

In samenspraak met mn dierenarts hebben we besloten af te wachten, als ze in het voorjaar krols wordt zal ze direct geholpen worden. We willen haar de stress besparen. Normaal (als het asiel ook hier niet mis is) is ze al gesteriliseerd...

Ik hou jullie op de hoogte van de veranderingen...
Groetjes van Audrey

Pootje van Miura (°21/05/2009, bij mij vanaf 22/11/2010)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Miura heeft diarree

Bericht door pearlsofpassion »

Hmmm, lijkt me goed als je haar binnenhoudt. Als ze al anderhalf is, en nog niet gesteriliseerd is ze toch al eens krols geweest en dan kan je dat toch al niet meer voor zijn...

Fingers crossed dat ze er al vanaf blijkt te zijn he ;-)

ps: ik dacht wel niet dat ras belangrijk zou zijn maar ik vind ze zelf meer op een noorse boskat lijken... Zeg het gewoon maar even....
Mooi is ze zeker, en haar naam ook! ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Miura
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 nov 2010 10:54

Re: Miura heeft diarree

Bericht door Miura »

Ze is inderdaad heel mooi ^^

En ze vraagt niet om buiten te mogen, dus was ik niet van plan haar buiten te laten. De kans op een nestje is dus heel klein. (wel blijven opletten natuurlijk)
Groetjes van Audrey

Pootje van Miura (°21/05/2009, bij mij vanaf 22/11/2010)
Gebruikersavatar
Lidaju
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 mei 2010 20:39

Re: Miura heeft diarree

Bericht door Lidaju »

Hele mooie kat!

Heb zelf ook een langhaar kruising gehad, en in vergelijking met de andere (kortharige) katten was hij veel vaker aan de diarree, bij stress, gelijk dunne poep. Ook kon hij alleen maar droog voer hebben, als hij natvoer kreeg zat ie ook gelijk aan de dunne!
Groetjes van Appie en Yuci, en hun personeel: Jolien

En om nooit te vergeten: Baloe en Winnetou
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Miura heeft diarree

Bericht door Adriana »

hoop voor je dat ze gecastreerd is, dan heb je die zorgen/onkosten niet.
en zo te horen heb je een verstandige dierenarts.
wat krijgt ze nu te eten?
dat ze aan de diarree gaat van kittenvoer komt heel erg vaak voor.
wij hebben goeie ervaringen met sensible of sensitive brokjesvoer van Sanabelle of van Royal Canin.
en fijn dat ze niet naar buiten wil en inderdaad heel goed opletten.
maar misschien wordt ze indd nooit meer krols, duim/duim!
je hebt een prachtig poezenbeest en ik hoop dat jullie nog heel lang heel gelukkig met elkaar worden!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Miura heeft diarree

Bericht door Adriana »

Audrey, meld ons even terug hoe het intussen met Miura gaat, pse! ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Miura
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 nov 2010 10:54

Re: Miura heeft diarree

Bericht door Miura »

Momenteel krijgt ze de ene dag Friskies adult (kip) en de andere Hills adult (kip) maar de hills zijn niet naar haar smaak. Friskies eet ze liever. Misschien moet ik even tonijn van Hills proberen, kan zijn dat ze de kip beu gegeten is :p

Gisterenochtend was haar drolletje weer heel wat vaster, sindsdien is ze nog niet geweest. Maar ze heeft gisteren niet veel gegeten (het was Hills) dus ik verwacht vanavond het volgende. Fingers crossed dat het opnieuw mooi vast is...

edit: kan je van die sensitive ook kleine zakjes kopen?? Als ik een hele zak koop sta ik daar wel als ze het niet lust :s
Groetjes van Audrey

Pootje van Miura (°21/05/2009, bij mij vanaf 22/11/2010)
Plaats reactie