Een nieuwe Fred?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Maureen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 jan 2010 07:15

Een nieuwe Fred?

Bericht door Maureen »

Zoals jullie weten is mijn lieve Fredje 15 november naar de regenboogbrug gegaan. Nu krijg ik van iemand een ander katertje aangeboden, leeftijd onbekend (geschatte leeftijd 3,5 maand), verwaarloosd, is inmiddels weer aan de beterende hand, had tig vlooien en zijn oren zaten dicht van de mijt :???: Degene die hem nu opvangt kan niet voor hem blijven zorgen.
Wat zal ik doen? De kinderen zien het helemaal zitten, een nieuwe Fred, hij is ook een rood duveltje, heeft alleen geen wit in zijn snoet.
Ik zelf vind het heel moeilijk......... Ik zie het als verraad naar Fredje om nu al een ander katje in huis te halen. De kinderen willen zo snel mogelijk een ander katje.
Laatst gewijzigd door Admin op 26 nov 2010 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel gewijzigd
Groetjes Maureen

RIP Amy en Fred en een kopke van Sloefke, Freddie en kleine Pleuntje
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Vraagje........

Bericht door MarjanR »

Neeeeeeeeeeeee, Maureen!
Dat is zeker geen verraad. Nee, echt niet.
Fred blijft voor altijd in jullie hartje voortleven.
Valt ook niet te vervangen door een ander rood duiveltje!

Ik zou het gewoon doen, al is het maar voor de kinderen.
Alleen wel 1 ding, een rode kater mag wel rood zijn, maar kan echt in alles verschillen van Fredje.
Dus vergelijk het niet met elkaar. Het is gewoon een nieuw beestje, met ongeveer de zelfde mode smaak als jullie Fred :D
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Vraagje........

Bericht door pearlsofpassion »

:lol: Mode smaak :lol: Sorry dat vind ik super grappig uitgedrukt! :-)

Ik vind dat Marjan gelijk heeft!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Maureen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 jan 2010 07:15

Re: Vraagje........

Bericht door Maureen »

Dank je wel voor de bemoedigende woorden ;-) Het is echt een schatje om te zien. Vandaag heb ik vrij en ga straks toch nog even kijken.
De kinderen hebben al enkele keren met hem gespeeld (hij zit nu bij kennissen) en vinden hem helemaal het einde.

Ik zal straks de beslissing maken, hoewel het voor mij moeilijk blijft. Mijn grote liefde valt niet te vervangen..........

Daarbij willen de kinderen dat ook hij Fred gaat heten :???:
Groetjes Maureen

RIP Amy en Fred en een kopke van Sloefke, Freddie en kleine Pleuntje
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Vraagje........

Bericht door MarjanR »

Joh, je grootste liefde hoef je niet te vervangen.
Maar het is wel bizar leeg in huis, toch?

Ik heb ook maar een paar weken nadat Puk dood ging Teuntje uit het asiel mee genomen.
Puk (zie profiel foto) zit nog steeds in m'n hartje.

Misschien is Fred niet zo'n goede keuze inderdaad.
M'n zusje kwam voor m'n nieuwe kitten ook met de naam Reefie (zo heette onze kat van vroeger, ook een rode duivel :lol:), maar dat kan in mijn ogen niet. Er is maar 1 Reefie, en voor jullie is er maar 1 Fred.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Vraagje........

Bericht door pearlsofpassion »

Dezelfde naam zou ik ook niet kiezen, zelfs niet iets dat er op lijkt.
Ik zou je kinderen goed duidelijk maken dat Fredje er niet meer is, en dat hij niet vervangen wordt, dat dit een heel nieuw katje is!
Misschien vatten ze het allemaal nog niet zo goed, maar ik denk wel dat dat belangrijk is... Of overdrijf ik nu :eeh:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Vraagje........

Bericht door Adriana »

Frits in plaats van Fred, is dat wat?
en kinderen hebben hun eigen invoelen en ze bedoelen het net zo goed als jij, die daar nog nauwelijks aan toe bent met verdrietige herinneringen, maar je doet er je lieve Fredje denk ik niet mee te kort en dit diertje heeft snel een erg warm en liefdevol mandje nodig...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Vraagje........

Bericht door Dafpoetser »

zeker geen verraad....Fredje heeft plaats gemaakt voor de opvang van een lief stumpie....zo kun je het ook zien!

En je kan hem ook Flatje noemen ;-)

Enneuh...als hij bij jullie is....gewoon van genieten hoor!!!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Vraagje........

Bericht door Peet »

Geen één beest kan een verlies vervangen. Maar ik ervaar dat ze allemaal hun eigen speciale plekje vinden in je hart. Hier komt er ook meestal wel snel een ander dier na overlijden. Verraad.... nee, denk niet dat je het zo moet zien. In jouw hart is ook vást meer plek voor nieuwe dierenliefde!
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Vraagje........

Bericht door Cari »

Nee Maureen, ik snap dat je het een beetje ziet als verraad. Ik zou daar ook moeite mee hebben, maar weet dat het ook grote onzin is. Het is ook niet zo dat je gelijk na de dood van Fredje naar het asiel bent gestapt om hem "te vervangen". Wat Peet zegt: vervangen kan niet, je moet het los zien van Fredje. DIt ventje heeft hulp nodig, jij kruiste zijn pad en toevallig heb jij een plekje vrij. Mooier kan eigelijk niet ;-) . Een nieuw wezentje in huis, met een eigen karakter en een hoop liefde en plezier te geven. Maar Fredje noemen... :enaughty: no way!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Maureen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 jan 2010 07:15

Re: Vraagje........

Bericht door Maureen »

Ik ga zo kijken en denk dat ik hem dan toch mee pak............
Ben benieuwd hoe de kinderen dan reageren omdat mama zei dat er voorlopig geen nieuwe meer kwam.

Ik laat aan de kinderen over hoe hij gaat heten.

Het is zo stil in huis, Sloefke komt wel eens binnen en eet haar buik dan rond en vertrekt weer of gaat op een deken liggen, bekommert zich om niks en als het madame genoeg is binnen, vertrekt ze weer. Het is echt een eigenheimertje, ondanks dat ze hier met 4 weken al in huis kwam (omdat ze anders verzopen werd) Fredje kwam niet echt buiten, tja op de binnenplaats en wist niet hoe snel hij weer binnen moest. Deze gaat ook niet naar buiten (tenminste dat is zeker niet de bedoeling!
Groetjes Maureen

RIP Amy en Fred en een kopke van Sloefke, Freddie en kleine Pleuntje
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Vraagje........

Bericht door tacuma »

Verraad is het absoluut niet, al voelt het misschien wel zo aan. Je had Fredje het liefst gewoon
tot op hoge leeftijd willen houden, en dit rode stumpertje is nu op jullie pad gekomen, misschien
wel een beetje als troost. Gun 'm maar een fijn thuis bij jullie!

En wat te denken van de naam Gertje? Klinkt een beetje hetzelfde, met een knipoog naar Samson
en Gert...

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Vraagje........

Bericht door Dafpoetser »

Cari, wat ik denk, en hoe ik het voel, heb jij verwoord. Dankjewel!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Vraagje........

Bericht door Peet »

Hier ging onze eerste hond dood in augustus, december was er een nieuwe pup.
Laatste hond in huis ging dood, paar weken later is Chevy gekomen.

Sommigen vinden het misschien te snel. Voor ons voelt het goed. Niets kan het gemis vervangen. Maar nieuw leven kan ook weer heel mooi zijn!

Sterkte met wat je gaat doen! Een zelfde naam zou ik echter ook nooit doen. Het IS hem niet, het is een nieuw wezentje, dus heeft een andere naam. (zo voelt het voor mij dan hé ;-) )
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Een nieuwe Fred?

Bericht door ayla »

ik zou ook voor het besef van je kinderen dat Fred er echt niet meer is, het beestje echt geen fred noemen. Ik weet niet hoe oud jouw kinderen zijn, maar laat hen goed weten dat Fred er niet meer is maar dat er een nieuwe rode kat is die jullie gaan verzorgen en dus ook een andere naam nodig heeft. wellicht erop spelen dat het voor de kat ook niet leuk is om dezelfde naam te hebben?

Ben heel benieuwd welke keuze je maakt! heel veel succes met je keuze!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Plaats reactie