Voorraadbox / bewaarbox voedsel?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Aziraphale
Poema
Poema
Contacteer:

Voorraadbox / bewaarbox voedsel?

Bericht door Aziraphale »

Hoi!

Ik heb een vraagje en kon geen antwoord vinden via de zoekfunctie.
Wij zijn op zoek naar een mooie bewaarbox voor onze kattenbrokken. We hebben namelijk net een zak RC van 10 kg gekocht wat ik erg onhandig vind. Natuurlijk zijn we al naar de bekende winkels als Hema, Blokker en Xenos geweest maar niks kunnen vinden wat we zoeken. Bij de Xenos was er een soort grote rechthoekige koektrommel speciaal voor kattenvoer, maar die vond m'n vriend te kinderachtig en roze haha.

Nu mijn vraag, wat gebruiken jullie? Het lijkt me leuk als het iets is wat speciaal voor kattenvoer is. Of zijn er misschien bewaarblikken te krijgen van de kattenmerken zelf? Bij een bepaalde aanbieding?
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Lovecat
Jaguar
Jaguar

Re: Voorraad box / bewaarbox voedsel?

Bericht door Lovecat »

Ik geloof dat RC weleens acties heeft dat je er een bewaardoos bijkrijgt. Dat zou je in de winkel in de gaten moeten houden. Misschien dat ze iets op Zooplus hebben of in de dierenspeciaalzaak?

Ikzelf heb bij de Blokker een soort tupperwaredoos gekocht van heel stevig materiaal en die goed (en luchtdicht!) afsluit. Hij is doorzichtig met een blauwe deksel en je hebt er verschillende formaten van. Misschien is dat een idee?
*Dexter & *Mosa
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Ik heb ooit van de grote emmers met afsluitdeksels gekocht bij de blokker, maar die hebben ze niet meer.
Ik was laatst ook op zoek en bij de kwantum heb je ook bakken voor voer, maar die kosten ook wat!
Ik kreeg ooit een tip van iemand, die haalde meestal gratis grote mayonaise emmers met deskels bij snackbars weg, misschien een idee?
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
Cindy1969
Lynx
Lynx

Bericht door Cindy1969 »

Ik heb laatst ook stad en land afgereden voor zo'n bewaarbox, Blokker, Hema, V&D, Xenos, maar niemand had ze. (of niet groot genoeg)
Tot ik laatst bij de DA was (ben daar kind aan huis momenteel met Misty) en dit ter sprake kwam.
Oh, zei de assistente, wij hebben van die grote boxen hier staan, je mag er wel 1 meenemen.
Heb er nu 1 van RC, wel met hondjes erop, maar dat geeft niet. Er kan denk ik wel 10 liter in, als het niet meer is.
Dus wellicht een tip om even bij je DA na te vragen ?
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Je kan bij de Boerenbond (of tuincentra misschien) dergelijke afsluitbare emmers krijgen. Ik heb zoiets bij een kringloopwinkel opgeduikeld. Ik doe het voer er met zak en al in, zak min of meer dicht, blijft het nog verser ;-) .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: Voorraadbox / bewaarbox voedsel?

Bericht door castratenkoor »

Ik heb een Blokker bak waar 7 kg in kan, een zak Orijen.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Aziraphale
Poema
Poema
Contacteer:

We hebben vanmiddag bij de Jumper een grote, witte emmer gekocht waar bijna 10 kg RC in kan ;) De rest heb ik nu even in een koektrommel op de aanrecht staan. Daarvoor wil ik ooit nog een leuke box hebben maar op zich wil dit zo ook wel!
Bedankt voor alle tips in ieder geval :)
swiffer
Huiskat
Huiskat

Bericht door swiffer »

Ik wacht altijd op de promoties van rc , eukanuba en proplan, dit zijn mooie dozen met prachtige poezenfoto's. Bij ons in Belgie regelmatig te verkrijgen bij Tom en CO
groetjes, Swiffer
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Aziraphale schreef:We hebben vanmiddag bij de Jumper een grote, witte emmer gekocht waar bijna 10 kg RC in kan ;) De rest heb ik nu even in een koektrommel op de aanrecht staan. Daarvoor wil ik ooit nog een leuke box hebben maar op zich wil dit zo ook wel!
Bedankt voor alle tips in ieder geval :)

Om de geur en smaak te behouden en het voer verser te houden, kan je wel beter met een extra, kleinere doos werken waar je dagelijks hun voer uit geeft. Zo moet je de grote trommel maar eens in de week (of zoiets) openen. Want als je dat dagelijks doet, met 10 kg.... dat komt niet goed hoor...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Aziraphale
Poema
Poema
Contacteer:

Ooh maar in de koektrommel zit maar een klein beetje hoor :) Die staat op het aanrecht. Die vullen we 1x in de week bij. In de grote emmer zit nu de 10kg, die staat in de berging.
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

ideaal! ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Ik kom nooit meer bij de jumper :-x Ik vindt het een dieronvriendelijke winkel, de diertjes zitten er te krap en te eenzaam bij. Waar ik ook moeite mee heb is dat bij onze Jumper elke zaterdag na sluitingstijd de nog levende insecten in plastic doosjes worden weggegooidt :-x
Nee Jumper is voor mij een foute winkel waar ik mijn centjes niet in kwijt raak
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Je meent het??
Levende insecten in doosjes? Waar is dat nu weer voor nodig? Precies of die worden slecht....
En anders kan je ze mss toch wel vrijlaten... (ik weet natuurlijk niet over welke insecten het gaat en of het inheemse soorten zijn, want daar moet je inderdaad wel even mee opletten)

De dieren zitten in de meeste dierenwinkels wel veeel te klein he. En alleen... En te jong, en slecht voer, en zo kan ik nog wel even doorgaan... En de raad die ze daar geven.... :roll: ZUCHT...
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Helaas wel Pearl :-x Bij onze Jumper hier inderdaad.Die worden verkocht als voeding aan klanten die thuis reptielen hebben. Ik zag het ze weghalen, die plastic doosjes vol met sprinkhanen ( ook erg dieronvriendelijk, veels te veel met zijn allen in zo'n klein plastic doosje) en heb gevraagd wat ze ermee deden. Ik heb aangegeven dat ik dat zielig vond.
Ook heb ik een keer een gesprek gehad met de manager nadat ze een rat al een paar weken alleen hielden in een glazen bakje ter grootte als een A4tje.Zonder speelgoed en kameraadjes. :evil: Ratten zijn sociale dieren en hebben ook ruimte en speelmogelijkheden en klimattributen nodig.
Nadat die bedrijfsleider me vertelde dat hij vond dat hij goed voor zijn dieren zorgde ( waar ik het niet mee eens was) heb ik thuis nog de dierenbescherming gebeld maar ja, als je dieren te eten en te drinken geeft ( dat had die rat wel) schijnt hier in Nederland alles maar te kunnen.
Sindsdien stem ik op de Partij voor de Dieren. De wetten moeten hier eerst veranderd worden wil de dierenbescherming hier iets aan kunnen doen.... :-x
Voor mij geen gewinkel meer bij de jumper, ga altijd bij zooplus bestellen of ergens waar ze geen dieren houden :???:
en kipjes Kayla en Lucy

Lovecat
Jaguar
Jaguar

Bericht door Lovecat »

Ja, dat zag ik laatst dus ook in een dierenzaak. De voorkant was helemaal gezellig met spullen en voer, totdat ik allemaal gepiep hoor, in de achterkant van de winkel stonden echt 100en bakken vol met verschillende insecten die overal elkaar heen kropen, echt verschrikkelijk, ben meteen weggegaan.

De ds hier in het centrum is ook vreselijk; ze hebben er aquariums vol cavias, vogels, muizen, maar echt met 20 bij elkaar en verschillende soorten bij elkaar, zien er echt slecht uit :( Daar doe ik dus ook al geen boodschappen meer. Ik ga altijd naar een ds die geen dieren verkoopt :D en naar eentje waar ze twee vogels hebben (die ze los laten!!) een kat en wat cavias en ratten in mooie verzorgde hokken.

Weg met dieren verkopen in de ds, ik vind het zo vreselijk :(
*Dexter & *Mosa
Plaats reactie