Nieuw kitten erbij?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
heidinuyten
Huiskat
Huiskat
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 jul 2009 17:19
Locatie: Noord-Brabant

Nieuw kitten erbij?

Bericht door heidinuyten »

Hoi,


Ik heb dus weer een vraagje aan iedereen,


Mijn vriend graag zelf ook een kitten erbij nemen, en aangezien we dan 3 katten gaan hebben, wat kunnen we er het beste bij nemen, een poesje of katertje?

Nu heb ik dus al mickey van bijna 4 jaar, die heeft niet veel erg in een ander kitten erbij.
En masha van bijna 2 jaar, dus is volgens mij nu de baas in huis.
Of mijn mickey moet wel heel veel van haar pikken, maar ik denk eerder dat masha zich op het moment vaak laat gelden tegenover mickey.

Ze vechten niet ofzo, maar mickey krijgt ook regelmatig masha op haar dak, en snachts als masha dan ligt te slapen, bespringt mickey haar opeens.
Net of ze zegt, ik zal je eens ff goed terug pakken haha.

Verder spelen ze ook wel regelmatig samen.
Wassen deed masha in het begin wel soms, en naast elkaar slapen ook, alleen is dat nu niet zo vaak meer het geval.

Zou ik beter een katertje erbij kunnen nemen, of toch weer een poesje?
Mijn vriend denk een katertje, zodat masha, dan mickey wat meer met rust gaan laten ofzo.


Ik zie de reacties te gemoed.

Groetjes heidi
Lightning!
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Nieuw kitten erbij?

Bericht door MarjanR »

Veel dames en heren hier op het forum zullen je adviseren om een katertje erbij te nemen.
En ze vertellen je ook wat hiervan de voordelen zijn.

Ik zelf ben niet kieskeurig eigenlijk, maar dat is omdat ik geen nare ervaringen heb met het kattenspul.
Katers zijn doorgaans iets makkelijker in de omgang, maar ik ken er ook een paar die dat echt niet waren (die geen history van narigheid achter de rug hadden, die waren gewoon echt zo).
Poezen kunnen ook heeeeeeeeeeeel lief zijn, maar er zitten ook krengetjes tussen (zelfde verhaal als voro de katers).

Ik ben verliefd op al m'n poezels (ik heb nu twee katers en een poes, en ik heb nog 2 katers en 2 poezen die nu op een sterretje in de hemel zitten)

Wat ik vasthoudt is de kat zelf.
Bezoek een asiel, of meerdere nestjes bij mensen thuis.
Maak geen overhaaste beslissing en laat de beslissing niet nu al vallen op een poes of een kater.
Kijk naar het karakter en bepaal wat jij denkt wat het beste past bij je twee dametjes :)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Renee en Shampoo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 22 okt 2010 11:19
Contacteer:

Re: Nieuw kitten erbij?

Bericht door Renee en Shampoo »

Dat weet je nooit van te voren. Het kan allebei zijn voor en nadelen hebben. Tijdig laten helpen, helpt vaak wel om wat rustiger gedrag te krijgen en sproeigedrag te voorkomen.
Voor hulp aan zwerfkatten; http://zwerfkatten.webklik.nl
Plaats reactie