Meerennen met de fiets

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
tuintjes
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jun 2010 14:11
Locatie: broek in waterland

Meerennen met de fiets

Bericht door tuintjes »

Onze 2 jonge katten rennen achter mij aan als ik op de fiets en/of lopend weg ga.
Met snoepjes geven lukt het me wel maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
En nu hebben ze ook al door dat ik dan weg wil en staan dan start klaar
En omdat ik post ronddeel moet ik wel op de fiets elke dag weg.
Terug sturen naar huis werkt niet , en doorrijden ook niet want ze blijven me volgen
Het is gewoon nu zelf terug gaan hun naar binnen zien te krijgen ,snoepjes geven en wegracen
Ook bij mijn man doen ze het .
Wie heeft er een blijvende oplossing voor ons??
gr tineke
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Mee rennen met de fiets

Bericht door Ilone »

Tijger van mijn moeder doet dat ook. Die loopt zelf mee naar de winkels en terug...
Er is niet echt een super oplossing voor.
Gewoon zorgen datze tóch niet mee naar buiten glippen op het moment dat jullie weg moeten.

Misschien helpt eten (brokjes) geven voordaat je weg gaat?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Mee rennen met de fiets

Bericht door MarjanR »

ja, Moos deed dat ook.
Hij kroop zelfs de auto in.

Eten geven voordat je weggaat heeft bij mij ook geholpen.
(en voordat hij dan weer buiten was, moest hij eerst door huis, dan door de tuin over het hek... nou dan was ik wel weg hoor)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Meerennen met de fiets

Bericht door pearlsofpassion »

Kleintje en haar broer deden het vroeger ook. Ik reed gewoon door en dan stopten ze een paar huizen verder en keerden terug. Ze kunnen je toch niet volgen als je fietst?? Dat is toch te snel?
Ik zou er wel mee opletten want Kleintje is ook eens mee geweest naar de markt, helemaal meegelopen en terug, maar ze is ook eens de weg kwijtgeraakt zo! Ze besloot toch niet meer te volgen, en wist de weg niet meer, ik heb ze dan daar onder een struik teruggevonden, maar dat zou niet bij elke kat het geval zijn...
Als ze zo graag mee gaan wandelen kan je beter een tuigje kopen. Maar als je gaat fietsen zou ik ze inderdaad ook verhinderen als ze echt blijven volgen (alhoewel ik dat wel eens zou willen zien een kat zo snel als een fiets voor langer dan 4 huizen...)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Meerennen met de fiets

Bericht door Rocis »

Ik weet niet hoe het kan, maar die van mij hebben wel door wanneer ik voor een wandeling met ze ga of wanneer ik wil dat ze zeg maar thuisblijven. Het lijkt wel alsof ik het dan tegen een hond heb, roep: "Nee, ga terug" en wijs met mijn hand dat ze terug moeten. Zitten dan een beetje stom te kijken, lopen nog een paar meter mee, maar druipen dan af :-P Heel soms lukt het inderdaad niet. Dan pak ik ze op en doe ze in huis en sluit af.
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Plaats reactie