Kat doodziek

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Delinda2010
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 sep 2010 10:36

Kat doodziek

Bericht door Delinda2010 »

Goedemorgen allemaal,
Om maar meteen met de deur in huis te vallen, mijn kat, Catty, ligt vanaf gister ter observatie bij de dierenarts. het beestje is doodziek! Bijna 41 graden koorts, eet niet, drinkt niet en kan niet op haar pootjes staan van ellende. De dierenarts heeft gister ook haar buikje onderzocht en daarbij ging ze klaaglijk miauwen. Verder heeft ze eigenlijk geen echte symptomen, dwz, ze is niet aan de diarree of braakt niet.
Vanmorgen heb ik geiinformeerd hoe het met haar ging en de koorts is wel een beetje gezakt zei hij, maar nog niet weg en eten doet ze ook nog niet. Ze krijgt op dit moment vocht toegedient en ontstekingsremmers.
Herkent iemand hier iets in en kan dit FIP zijn??? (hoop het niet)

Alvast bedankt voor de eventuele reacties.
lieve groetjes Delinda
Een hond heeft een baas, een kat personeel
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: kat doodziek

Bericht door Ilone »

Welkom allereerst, en jeetje :(
Arm beestje, zal zich wel beroerd voelen!! (en jij ook denk ik, van nervositeit?)
Ik heb geen ervaringen met FIP, dus ik kan je hier geen advies geven.
Wel wens ik jou en Catty veel sterkte en beterschap wensen!
Ik hoop dat ze snel opknapt!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: kat doodziek

Bericht door Anne »

Wat erg zeg :-| Onze duimen draaien hier!
Hopelijk knapt ze gauw op!!
Heel veel sterkte en beterschap!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: kat doodziek

Bericht door Rocis »

Hoi,

Ja dat is afschuwelijk. Rot ervaring. Ik hoop dat ze snel wat opknapt en dat de da er achter komt wat er aan de hand is. Speculeren op dit moment heeft totaal geen zin en geeft je misschien alleen meer reden tot paniek. Wacht even de da af ;-)
Veel succes met je katje ;-)
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Kat doodziek

Bericht door ]-marjolein-[ »

Welkom op het forum!
Wat afschuwelijk, ik hoop dat ze snel opknapt!
Is er meer onderzoek gedaan, zoals bloed/echo/evt rontgenfoto?
Ze zouden een buikpunctie kunnen doen om te kijken of het natte fip is (dan komt er geel dradentrekkend vocht uit de buik) maar het hoeft niet meteen fip te zijn. (droge fip kun je trouwens niet vaststellen, dus je hebt geen 100% zekerheid)
Maar misschien is het verstandig wat meer onderzoek te laten doen, misschien komt daar wat uit.
Sterkte, mijn duimen draaien mee!
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Delinda2010
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 sep 2010 10:36

Re: Kat doodziek

Bericht door Delinda2010 »

Hallo allemaal,
dankjewel voor jullie reacties. Er is nog geen verder oderzoek gedaan omdat de DA eerst wil afwachten of ze op de medicatie reageert. En wat betreft de natte variant, ze heeft geen opgezette buik ofzo, dus snap wel dat de DA daar niet als eerste naar kijkt natuurlijk. Het arme beestje is net 2 en een half jaar oud. Ik heb haar zelf bijna een jaar geleden van de dierenambulance gekocht, dus ik ken haar verleden ook niet helaas. In het begin was ze heel erg mensenschuw, maar met heel veel liefde en vooral geduld is dat gelukkig voorbij.
Omdat ze van mij niet naar buiten mocht, ging ze overal plassen, behalve op de kattebak! Ik ben ondertussen aan mijn derde bankstel bezig! Maar sinds ze weer naar buiten mag, is dit ook helemaal afgelopen gelukkig. Het is een ontzettend lief beestje, die volgens mij al veel heeft meegemaakt. Daarom hoop ik ook zo dat ze weer helemaal beter wordt, zodat ik haar het leven kan bieden wat ze verdient!!! Namelijk lekker verwennen en gewoon lief voor haar zijn.....

Lieve groetjes Delinda
Een hond heeft een baas, een kat personeel
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat doodziek

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum en wat naar, zo'n klein ziek diertje.
je dierenarts vindt hoop ik snel wat er mis is en we duimen met al onze pootjes!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Kat doodziek

Bericht door Rocis »

Weet je Delinda, FIP heeft altijd een dodelijke afloop. FIP is soms ook zeer moeilijk vast te stellen. Het kan tot nu toe nog van alles zijn ... maakt niet minder dat ze doodziek is. Maar misschien heeft ze iets waar ze straks toch van kan opknappen met de juiste behandeling ;-) Als we speculeren maken we het misschien alleen maar erger voor je. Het is natuurlijk raar en heel vervelend dat de da nog geen duidelijke oorzaak weet na een dag en nacht observatie, stemt mij ook niet echt gerust. Ik hoop op de deskundigheid van de da. Mocht het niet veranderen dan zou je ook nog altijd een second opinion kunnen vragen bij een andere goede dierenarts.
Sterkte

Cis
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat doodziek

Bericht door Anne »

Hoe is het nu? Wij duimen voor jullie!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Delinda2010
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 sep 2010 10:36

Re: Kat doodziek

Bericht door Delinda2010 »

Ik heb toevallig net gebeld en gevraagd hoe het is. De koorts was wat gezakt weer, maar ze wil nog steeds niet uit zichzelf eten. Ik vermoed omdat ze zich toch nog heel erg beroerd voelt. Het is nu afwachten tot ze zelf weer gaat eten, eerder mag ze niet naar huis jammer genoeg. Heb voorgesteld om met een biefstukje te komen, maar dat vonden ze geen goed idee omdat dat niet licht verteerbaar is. Zit wat in natuurlijk, maar ik wil zo graag dat ze opknapt!!

Lieve groetjes en nogmaals dankjewel voor jullie lieve reacties
Een hond heeft een baas, een kat personeel
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat doodziek

Bericht door castratenkoor »

Hoe oud is de poes. Ik heb een dergelijk patroon twee keer met een kitten van 4-5 maanden gehad.
Opeens hoge koorts en niet meer op de poten kunnen staan.
Beide keren na een week was het over.
Of het FIP kan zijn is alleen te bepalen door vocht uit de buik te halen volgens mij.
FIP kan vele vormen aannemen, mijn FIP slachtoffer had het in de nieren.
Aan beide kanten een opgezette bult, alsof hij zwanger was. Bleken zijn nieren te zijn die opzwollen.

Veel sterkte en ik hoop snel beterschap voor je poesje.
Ik duim voor snelle vooruitgang.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Delinda2010
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 sep 2010 10:36

Re: Kat doodziek

Bericht door Delinda2010 »

Goedemorgen allemaal,

Ik heb goed nieuws!! Vandaag om 12 uur mag ik Catty ophalen bij de da! Krijg wel nog medicijnen mee naar huis, maar het gevaar is geweken! Ze had of heeft een hele zware virus-infectie opgelopen. Dus godzijdank geen FIP!
Heel erg bedankt voor jullie steun en medeleven de afgelopen dagen, dit heeft me enorm geholpen. Zal zeker nog vaker hier komen om jullie warme reacties en voor jullie onvoorwaardelijke kattenliefde!

Lieve groetjes Delinda
Een hond heeft een baas, een kat personeel
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kat doodziek

Bericht door Ilone »

Jeej!! :edance:
Da's goed nieuws!
Vertroetel d'r maar lekker vanmiddag :grin:
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Cindy1969
Lynx
Lynx
Berichten: 172
Lid geworden op: 19 aug 2009 20:54
Locatie: Heiloo

Re: Kat doodziek

Bericht door Cindy1969 »

Jeej, hier ook goed nieuws :grin:
Wat fijn dat je Catty vanmiddag kan ophalen, geniet van haar, en hopelijk is ze snel weer helemaal de oude.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat doodziek

Bericht door Anne »

:-P Dat is mooi nieuws!
Een dikke beterschapsknuffel voor haar!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie