Witte neus

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
boncuk1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 sep 2010 22:24

Witte neus

Bericht door boncuk1 »

hoi,

mijn kitten van 7 maanden heeft af en toe een wit neusje. het is zeer eigenaardig want ik weet echt niet wat ik moet doen. ze is vol leven en heeft er geen probleem mee. het is geen nat neusje.
Het is de eerste keer dat ik een kat heb dus ik weet niet goed wat ik moet doen.

PS ze is nu aan het meelezen. :-)
:-P
Als jullie mij hier kunntn helpen zou ik het fijn vinden.
het is een binnenhuiskat dus ze komt niet in contact met andere katte... ik denk zelfs dat ze er bang voor zou zijn.

dank u wel
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: witte neus

Bericht door pearlsofpassion »

Hey,
ik heb ooit gelezen dat een witte neus wijst op bloedarmoede, maar hier hebben ze het ook regelmatig. Het komt en verdwijnt zonder aanduidbare reden.
Kleintje heeft het pas sinds Cuzco hier is, dus mss is het toch op een of andere manier stressgerelateerd...
De eerste keer dat ik het zag was ik doodongerust, ik dacht dat ze echt heel ziek was, maar de DA zei dat het niets was om me zorgen over te maken. De ene heeft het al eens, de andere niet. Zolang het niet de hele tijd door is, moet je je er blijkbaar geen zorgen in maken...

Ik vind het ook raar.
De anderen hebben het hier ook al eens , maar Kleintje toch het vaakst. Haar tandvlees kleurt trouwens ook mee wit, heel raar vind ik het!! Maar ik maak me er dus niet te veel zorgen om.

Welkom trouwens op het forum, je bent hier zeker op het juiste adres om alles te leren om jouw schatje het best te verzorgen. :-)
Veel plezier
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Witte neus

Bericht door tacuma »

Hier hebben we ook twee katten met roze neusjes. Als het warm is, zijn die neusjes duidelijk
donkerder van kleur, als het koud is zijn ze veel lichter, bijna wit. Zou het bij jouw kat ook
zoiets kunnen zijn? Als het neusje altijd wit is, kan je beter even contact opnemen met de
dierenarts, want dat kan op bloedarmoede wijzen.

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Witte neus

Bericht door Dafpoetser »

Herkenbaar Laura!
Hier ook een roze snuit rondwandelend hebbend....in het zonnetje is de snuit roze en vochtig ;-) , als het kouder is is de snuit inderdaad zo goed als wit en droger.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Witte neus

Bericht door Umimeis »

Hier heeft sam ook af en toe een witte neus, dan is de neus ook wat droger. Misschien heeft het inderdaad wat met de kou te maken. Of als hij moe is, dan heeft ie ook wel eens een witte neus.
Als hij gegeten heeft, dan heeft hij weer een fel rode neus, dan is het het net Bouli de sneeuwpop :lol: (vh tekenfilmpje van vroeger waar ik altijd naar keek Bouli de sneeuwpop)
Als zijn neus roder is, dan is het ook natter.
Volgens mij is het niks ernstigs. Voor zover ik weet heeft Sam geen bloedarmoede.
Hij is verder ook niet lusteloos, hij eet goed enz.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
boncuk1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 sep 2010 22:24

Re: Witte neus

Bericht door boncuk1 »

allemaal een dikke dank u , want ik was echt doodongerust. en ja dit is de forum om alles over mijn kleine schat te leren. ik zal binnen kort ook een fototje der bij zetten.
ik ga het wat in de gaten houden met het weer.

maar echt dank je iedereen voor de raad..
en een lekje van bonçuk
xxx
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Witte neus

Bericht door Queen »

En ik heb ook weer wat geleerd!
Gr Q
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Plaats reactie