Diarree bij de katten

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
svetik0411
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 aug 2010 16:38

Diarree bij de katten

Bericht door svetik0411 »

ik heb 2 lieve ragdolls van 20 maanden oud.ze zijn vaak aan diaree.een begint en andere volgt.
van da hebben ze al 5 antibioticakuren gehad en 2 dure onderzoeken van ontlasting.
laatste toonde ovemaat van c.perfringers.krijgen ze weer medecijn voor-sulfatrim80/400.
ze zijn erg ziek van geworden:schudden met de kop,schuim en slijm uit het bekje.ik ben vanself met die kuur gestopt.nu is weekend en mijn da is gesloten.
heeft iemand ervaring ervan en wat moet ik verder doen,mischien heeft iemand advies voor me?
svetlana.
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Diarree bij de katten

Bericht door Queen »

Dit is wel heel vervelend en zorgelijk. Probeer wat (echte) zilvervliesrijst te koken (niet te lang) en het rijstenat uiteraard afgekoeld te laten drinken.
Als je het niet vertrouwt dan zou ik toch naar een dienstdoende weekend dierenarts gaan. Succes en het beste met je lieverds. Hou ons ajb op de hoogte.
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Diarree bij de katten

Bericht door Dafpoetser »

Weet je dat ik daar ook aan dacht, aan rijstewater?
Ik durfde het niet te plaatsen, omdat granen (en dat is rijst uiteindelijk ook?) ernstig afgeraden wordt op dit forum?

Ik hoop dat je poezels snel opknappen, je kan beter zelf hondsberoerd zijn, dan je poezie.

Laat inderdaad weten hoe het is afgelopen?

Succes,

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Diarree bij de katten

Bericht door MarjanR »

Dat is ook precies wat ik m'n katten gaf als ze met z'n allen aan de diarree waren.
Rijstewater, maar dat willen niet altijd, dus dan kookte ik kip en deed daar overvloedig rijstewater bij.

(Rob, het is vervelend dat je goede adviezen, ook al denken anderen daar anders over, niet zou durven plaatsen. We kunnen allemaal ons advies hier kwijt, en dan kan de gene met de vraag kiezen wat voor hem/haar het beste zou kunnen. Zo gaat dat toch? Wat voor de ene werkt, werkt voor de ander niet en andersom :) )
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
svetik0411
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 aug 2010 16:38

Re: Diarree bij de katten

Bericht door svetik0411 »

Dank jullie allemaal.Nu gaat het weer beter, sinds ik stopte met die pilletjes.
Maar die probleem heb ik allang. 10 dagen rust en dan begint het opnieuw.
Ja,rijstwater helpt en ik geef met een pipetje. Ik hoop dat ze overgroeien en met de jaren gaat het over. Die pillen is ook niet altijd goed,ze hebben zo veel gehad.
Nogmaals bedankt!!!
Svetlana,bazin van twee lieve ragdolls Pasha en Pushkin.
svetik0411
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 aug 2010 16:38

Re: Diarree bij de katten

Bericht door svetik0411 »

hallo!
hier is weer svetlana.
ik wou alleen klein reaktie geven op dat op kattensite advieseren ze geen rijst aan de katten.maar da van mij zei juist goed gekookte vis met rijst. dit is lichtveerteer zei ze.
groetjes.
Plaats reactie