Kat krabt de frontline open

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
kenneth
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mei 2010 19:47

Kat krabt de frontline open

Bericht door kenneth »

hallo heb sinds kort ondekt dat men kat vlooien heeft, ik ben juist naar de apotheker geweest en die heeft mij frontline meegegeven. heb het pippetje in haar nek gedaan maar nu krabt ze eraan.
is dit erg of juist goed?
en heb ook een bolfo fleegard fogger meegepakt om de omgeving eens goed te ontvlooien.
maar denk dat ik dat pas ga gebruiken als ik zeker ben dat zij van de vlooien af is.
als ik niet in de kamer mag zijn waar ik de fogger loslaat is het dan voldoende om samen met de poes in de kamer ernaast te zitten(en die heel goed afsluiten) of moeten we echt het appartement uit?
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: kat krabt de frontline open

Bericht door sandy »

Zo'n pipetje in de nek vinden ze niet prettig, ze proberen er hier ook aan te likken en te krabben, het moet dan ook hoog in de nek gegeven worden.
Frontline werkt niet zo best meer, beter om Advantage of Stronghold te gebruiken, de eerste is goedkoper overigens.
De omgeving behandelen kan je beter tegelijk doen anders heeft het ontvlooien van de kat geen zin, elk eitje wat uitkomt in de omgeving springt weer op je kat of op jou als tussenstation.
Spuiten, heel goed ventileren en dan pas terug in de kamer en dat geldt voor elke ruimte. De lucht verspreid zich door elk kiertje heen dus zou alles gewoon goed ventileren.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
kenneth
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mei 2010 19:47

Re: kat krabt de frontline open

Bericht door kenneth »

er stond op de frontline folder dat ik het best op 2 plaatsten deed hoog in de nek en tussen de shouderbladden ik heb dit dan ook gedaan.
ze kan er zeker niet aan likken maar wel krabben.
ik probeer haar wel te stoppen maar kan ze ook niet continu in de gaten houden.en die fogger is eigenlijk een soort van bom geen spray want die was op jammer genoeg.
probleem is dat ik er nu niet meer kan aan beginnen want moet morgen vroeg opstaan en dan moeten wij eerst 4 uur het huis uit en dan een uur ontluchten voor zij erin mag, dus dacht ik anders laat ik die vanacht lopen terwijl wij in de slaapkamer slapen.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: kat krabt de frontline open

Bericht door sandy »

Als je snachts alles veilig open kan laten is dat natuurlijk prima, dan heeft het lange tijd om goed te luchten want die goedjes stinken hard en blijven lang hangen.
Ik heb trouwens nog nooit gehoord van zo'n fogger, apart..
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kat krabt de frontline open

Bericht door pearlsofpassion »

Hier werkt frontline nog perfect, maar als je na de omgeving behandeld te hebben nog vlooien kan ontdekken, kan je beter iets anders gaan halen.

Het is wel normaal dat frontline even jeukt nadat je het hebt aangebracht. Het zou na een dag over moeten zijn.
De omgeving moet je inderdaad tegelijkertijd doen, anders springen de vlooien gewoon op haar terug. Je zal het wel wat tijd moeten geven en mss meerdere keren moeten behandelen, want vlooien in omgeving durven al eens hardnekkig zijn... (de kat zelf natuurlijk niet, mag niet binnen de maand en blijft meer dan een maand werken)

Veel succes
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
kenneth
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mei 2010 19:47

Re: Kat krabt de frontline open

Bericht door kenneth »

ja was enorm verrast deze morgen van de frontline, heb zeker 10 dode vlooien al gevonden.
maar als die vlooien nu terug op haar springen en die bijten haar gaan ze toch ook dood niet ?
ze krabt in ieder geval al niet meer :smile:
denk dat die vlooien in belgie noch niet frontline resistent zijn ben namelijk ook van belgie :grin: (niet ver van jou trouwens)
ga dit weekend om een spray voor de omgeving en voor in de stofzak na het stofzuigen.
er zatten 3 pippetjes in dus ben van plan om haar alle 3 te geven (maandelijks natuurlijk ).
de fogger zal ik houden voor moest ik na die 3 maand noch niet alles weg gekregen hebben want die lijkt mij ook een beetje te drastisch.
heb tot nu toe geen enkel vlooi meer gezien en als ik straks klaar ben met het stozuigen zal ik me al veel meer op men gemak voelen .
noch enige suggesties voor een goede spray ?(merk liefst ook in belgie verkrijgbaar)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kat krabt de frontline open

Bericht door pearlsofpassion »

Ik weet geen goed spray, ik gebruik er geen. Ik ontvlooi enkel met frontline en niet elke maand. Maar als je echt een plaag hebt gehad kan je inderdaad beter 3 maand echt maandelijks doen. Als die vlooi op haar komt, gaat ze inderdaad dood, maar je kan moeilijk wachten tot elke vlooi op haar terechtkomt, dat gaat nooit snel genoeg want ze kweken erg snel!
Als je het niet laat escaleren is het in het vervolg voldoende om haar te behandelen als je tekenen ziet. Maar dat werkt pas als je nu eerst alles vlovrij krijgt, anders kweek je ook resistentieproblemen.
Je kan dus ook beter een spray hebben met een ander werkend bestanddeel dan in frontline, maar ik heb dus geen idee. Heb je al eens op zooplus gekeken? Wss zal wat ze daar verkopen wel werken maar ik weet niet of ze iets verkopen...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kat krabt de frontline open

Bericht door Cari »

Heb je al eens op zooplus gekeken? Wss zal wat ze daar verkopen wel werken maar ik weet niet of ze iets verkopen...
Zooplus mag alleen verkopen wat een dierenwinkel mag verkopen. Anti-vlooienmiddelen komen pas bij de dierenwinkel als ze geruime tijd op de markt zijn. In die tijd zijn er inmiddels al behoorlijk wat vlooien resistent geworden. De nieuwe middelen mag alleen de da verkopen, dus die heeft altijd de beste middelen.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie