Ik weet dat er meerdere topics zijn over dit onderwerp, maar ik twijfel zo erg.
En tja, Mijn Moos is net even anders.
Ik denk niet dat er veel problemen zullen komen met Moos zelf, maar aan de andere kant.
Ik twijfel dus of ik Moos alleen zou houden.
Moos heeft een heel open karakter.
Alles kan, alles mag, en het liefst zo gek mogelijk.
Moos is een kater, maar niet een met territorium drift.
Moos heeft altijd een vriendje gehad, niet hier in huis.
En dat lag niet echt aan hem, ik had gewoon katten met heel verschillende karakters.
Maar niet echt zo'n malloot als hij is, dus hij miste aansluiting hier.
Maar buiten (ja, ik ben een hele slechte katte mama die haar kat los buiten laat lopen. En ik woon ook nog aan een doorgaande weg... Foei Marjan), buiten heeft hij altijd een maatje gehad.
De ene is nu overleden (ouderdom), de andere is verhuisd.
En nu heeft hij thuis ook niets meer, dus Moos is eigenlijk in z'n uppie.
Dus ik vroeg me af of ik twee kittens zou nemen.
Twee, omdat Moos natuurlijk op leeftijd is.
En dan zou de ene kitten hem niet continue achter z'n staart aan dwarrelen.
Dus dan kunnen de kittens elkaar dol maken.
En op die manier is Moos niet zo alleen meer wanneer ik aan het werk ben.
Aan de ander kant heeft Moos nu veel vrijheid verworven en mag hij dingen die ik m'n toekomstige katjes juist niet wil geven. Ik wil ze binnen houden omdat ik volgend jaar verhuis naar een appartement op 3 hoog. (dat wordt inderdaad nog wat met Moos zelf... maar goed)
Ook overweeg ik Moos toe te laten in m'n slaapkamer zodat hij dan niet 's nachts ook nog eens alleen is.
Maar om nu ook nog twee kittens op bed te laten lijkt me niet echt goed voor m'n nachtrust.
Komt ook nog eens bij; wat als Moos nou eens niet zo open blijkt te staan op zijn leeftijd?
Ik zie Moos ansich niet van die hele maffe dingen meer doen als vroeger.
Hij loopt nog wel mee naar m'n zusje die hier in de buurt woont (met nóg twee katten, een hond en drie vogels), en dan wil hij doodleuk naar binnen stappen. En dat zou opzich wel kunnen waren het niet dan 1 kat van m'n zus daar van overstuur raakt. Dus dan blijft Moos maximaal 5 minuten wachten op mij. En als ik dan niet kom dan loopt ie rustig weer naar huis.
En stel dat de karakters van de kittens niet aansluiten bij die van hem?
Dan heeft hij nog steeds geen maatje. En misschien klikt het helemaal niet en dan?
Dan heb ik hem nog steeds niet geholpen.
Waar ik het meeste bang voor ben is dat hij wegkwijnt.
Want ondanks zijn leeftijd zit er best nog wel pit in hem.
Maar dat komt er nu niet uit omdat hij alleen is.
En ik ben nu eenmaal geen kat waarmee hij gekke katten dingen kan doen.
En als hij dan die aansluiting mist met de kittens die ik uit het asiel wil halen?
Dan kwijnt hij nog steeds weg, mag hij alsnog niet in de slaapkamer (vind ik niet eerlijk voor de kittens). En ik zou het niet over m'n hart kunnen verkrijgen de kittens terug te brengen naar het asiel. (Katten kunnen in 1x m'n hart veroveren...).
Twijfels twijfels, en voordat ik een beslissing genomen heb houd ik Moos nog uit de slaapkamer...
Misschien dat jullie motivatie voor me hebben voor de ene of de andere beslissing?
Ik hoop het