Poes opeens aan het schuimbekken

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Eva28
Kitten

Poes opeens aan het schuimbekken

Bericht door Eva28 »

Hallo allemaal,

Misschien dat iemand dit ook heeft meegemaakt of weet wat het zou kunnen zijn......

Ozzie, onze poes, lag net lekker te slapen tot ze opeens wakker wordt en begint te schuimbekken.
Dit heeft maar eventjes geduurd (minuutje of 2 denk) en toen was het weer over. Ze klonk alsof ze moest spugen (haarbal) maar er kwam alleen maar wit schuim uit.
Ze is nu weer lekker aan t spelen dus het gaat nu weer goed maar ik vraag me af of iemand zou kunnen verklaren wat dit geweest is.

Ze is vandaag wel buiten geweest maar was nu alweer een uurtje of 2 binnen.
Zie voor zover ik het kan zien niets in haar bek zitten. Ze wil wel heel veel drinken nu.

Mocht iemand een idee hebben dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt.

Groetjes
Eva
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: Poes opeens aan het schuimbekken

Bericht door castratenkoor »

Moeilijk over te oordelen. Ik kan me vergif voorstellen, maar schuimbekken kan ook iets met de hersenen zijn, een klein attacque of zo.
Ik heb een kat gehad die omviel en dan ging schokken en schuimbekken.
ook wel eens omvallen en rondjes draaien en schuimbekken.
Ging in beide gevallen om heel oude katten.
Jij geeft verder niet aan van schokken of zo.
Dus ik ga hier meer uit van braakneigingen.
Bij twijfel zou ik wel naar de dierenarts gaan als ik jou was.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
JLC
Jaguar
Jaguar
Contacteer:

Bericht door JLC »

Bij schuimbekken denk in eerste instantie aan vergif. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en naar de dierenarts gaan.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Je zou haar ook al Norit (active kool) kunnen geven, dat werkt tegen vergiftiging en kan nooit kwaad. Maar het is zeker niet voldoende! Zeker naar de DA gaan, of minstens eens bellen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
luna923
Kitten

Bericht door luna923 »

vorige week kwam ik thuis en mijn kitten waren oke en ik gaf eten, ineens was mijn kat aan het schuimbekken heel heftig. ik dacht dat het een wesp was eerst maar bleek niet zo te zijn nadat ik de dierenarts had gebelt. later keek ik in het voer bakje en zag dat de helft er nog was, normaal eet hij alles op, maar nu was er wat over. ik heb het meteen weg gegooid omdat ik nog een andere kat heb en die ook niet ziek wil maken. ineens ging hij alles uit kotsen en kwam het ook zijn kont uit lopen. ik dacht echt dat hij dood zou gaan. dit heeft 3 uur geduurd en toen was hij weer oke gelukkig.

ik heb hem zacht voer zakjes van alberthein huismerk gegeven.

durf hem de rest niet meer te geven van die doos waar die zakjes in zitten. ben al bezig met klacht bij alberthein hier over. want dit is echt niet normaal meer, was bijna mijn kat kwijt. :twisted:

misschien zijn er andere mensen die ook dit hebben mee gemaakt ???, kan tot op heden niks vinden hier over.
Plaats reactie