Slappe maar toch energieke kitten

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Spacie
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jul 2010 18:00

Slappe maar toch energieke kitten

Bericht door Spacie »

Hoii !

Ik heb een vraagje over mijn kitten.
Ik heb sinds een kleine maand 2 kittens in huis (2 broertjes), een rode en een zwart/grijze.
Ze zijn nu 10 weken oud.

Met de rode kitten gaat het heel goed, hij is nieuwsgierig, opgewekt, eet goed en gewoon zoals een gezonde kitten hoort te zijn..
Mijn grijze kitten eet ook goed, is verder ook nieuwsgierig, speels en opgewekt maar zijn lichaam over het algemeen voelt heel erg slap aan en het lijkt alsof hij iets minder snel aankomt en groeit dan de andere kitten.
Meestal als ik hem vast pak dan voelt het alsof hij helemaal geen spieren aanspant, dit terwijl dit bij de rode kitten dus juist wel zo is.
Ook als de grijze kitten ligt dan lijkt het soms net alsof hij zonder enige moeite helemaal verdraait kan liggen zonder dat het echt lijkt alsof hij er last van heeft maar het ziet er zo ongemakkelijk uit!
Je kan ook niet aan hem merken dat er iets met hem is, maar ik vertrouw het toch niet helemaal..

Ik vroeg me af of dit een bekend verhaal is voor 1 van jullie hier op dit forum..
Misschien dat die spierzwakheid komt doordat hij nog jong is en dat dit misschien later wel aansterkt ofzo?
Ik ben hoe dan ook van plan om met hem naar de dierenarts te gaan aankomende week want ik ben wel erg benieuwd hoe dit nu precies komt..

Groetjes,
spacie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Slappe maar toch energieke kitten

Bericht door Adriana »

lijkt me een strak plan om aanstaande week met hem naar de dierenarts te gaan, wij zien hem niet en zijn geen dierenarts en het lijkt me ernstig genoeg..
en welkom ;-) op het forum!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Slappe maar toch energieke kitten

Bericht door loek »

Hoi Spacie
Ik vind het wel herkenbaar. Ik heb ooit ook een soortgelijke vrag gesteld, heb hem even opgezocht. http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... r+dan+poes

Bij mij was het zo dat 'de slappe' van het stel een poes is waardoor ik me afvraag of het verschil in kater/poes lag. Mijnn andere kat is namelijk een mannetje.

Naar de da voor de zekerheid is natuurlijk nooit verkeerd zou ik zeker doen. Ook omdat ik natuurlijk niet weet of je precies hetzelfde bedoeld als ik. Echt gewoon doen hoor! Ik heb het zelf ook weleens nagevraagd bij de dierenarts, is echt geen rare reden om eens langs te gaan.

Bij mij is het trouwens zo dat de rollen een beetje zijn omgedraaid, ze zijn nu ruim een jaar oud. Mijn kater is veel soepeler nu en ook slanker, hij is wel iets groter denk ik, in lengte maar zoveel scheelt dat niet. Wel is Muisje (het vrouwtje) altijd wat onhandiger gebleven. (want naast slap en minder snel groeien was ze ook al snel een stuk 'onhandiger ;-).

Gewoon wat minder 'sportief' zeg maar.

Succes! En ik laat even weten wat de dierenarts ervan zegt!
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Spacie
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jul 2010 18:00

Re: Slappe maar toch energieke kitten

Bericht door Spacie »

Hee ja ik heb je vraag gelezen loek!

Het gekke is dat ik dus twee katertjes heb en ze komen ook nog eens uit het zelfde nest.
In het begin toen ik ze allebei kreeg toen merkte ik het nog niet zo erg maar nu ik eenmaal zie dat ze beginnen te groeien zie ik toch wel een achterstandje bij Chuck (de grijs-zwarte kater) en hij is inderdaad ook een beetje onhandig en hyperactief soms (maar wel heel lief en veel aanhankelijker dan Bill (het rode katertje) ).

Maar goed, maandag maak ik gelijk een afspraak bij de dierenarts en dan vraag ik het gewoon even na allemaal en dan laat ik het wel even weten! :)

Heel erg bedankt voor jullie reacties !

Groetjes spacie
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Slappe maar toch energieke kitten

Bericht door loek »

Bij mijn katten was er wel al een beetje een verschil toen ik ze kreeg. Maar dat verschil ging steeds meer opvallen. Mijn rode kater (Diesel) was in het begin helemaal niet aanhankelijk en Muisje wel. Nu is Diesel dat ook en Muisje wat minder. Tenminste Muis is nog steeds een 'het liefst 24 uur op schoot ligger' maar wel als zij het wil. Terwijl als kitten was ze heel meegaand, kon ik alles met haar. Ze heeft kortom gewoon een eigen mening gekregen en weet hoe ze gebruik kan maken van haar personeel...niets mis mee dus eigenlijk ;-)

Ook dat kan dus allemaal veranderen, en da's wel heel grappig om te zien. Ze worden steeds meer echte karakters.

Jouw moppies zijn trouwens wel een beetje vroeg uit het nest gegaan he. Wist ik eerst ook niet hoor dat 6 weken vroeg was. Vroeger was dat een normale leeftijd en nog steeds lees je het hier en daar.
Ik denk niet dat het iets met 'de slapte' Chuck te maken heeft maar ik zou het als ik jou was voor de zekerheid wel zeggen tegen de da. (als hij dat natuurlijk nog niet.....hebben ze de eerste enting al gehad?) Maar fijn om te lezen dat ze het ondanks dat gewoon heel goed doen zo te lezen!

Ik ben benieuwd wat de dierenarts er van zegt. Ik hoop dat het inderdaar niets ernstigs is!
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Slappe maar toch energieke kitten

Bericht door Umimeis »

Hou je ons op de hoogte??
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Spacie
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jul 2010 18:00

Re: Slappe maar toch energieke kitten

Bericht door Spacie »

Inderdaad, heb zelf ook wel het een en ander opgezocht over kittens en ik heb ook begrepen dat het verstandiger is om ze toch tot aan de 8e of zelfs de 10e week nog bij de moeder te laten.
Ik kreeg ze inderdaad met 6 weken al maar mij is verteld dat als ze al helemaal onafhankelijk van de moeder zijn dat je ze dan uit het nest kan halen.

Ik denk zelf ook niet dat dit de oorzaak is van Chuck z'n achterstand want ze waren al helemaal onafhankelijk van de moeder dus moedermelk kregen ze al niet meer en zoals ik al zei hierboven, ze waren al vrij zelfstandig.. (is mij verteld, ik was er niet bij natuurlijk, maar een beetje vertrouwen moet er toch wel zijn).
Maar inderdaad, ik zal het natuurlijk wel even aangeven bij de dierenarts!

Daarnaast is mij ook verteld dat het niet zo belangrijk is om ze te laten inenten als je de katten binnen houdt omdat ze dan toch niet in aanraking komen met viezigheden van buiten dus ik heb dit ook niet gedaan, ik ben dus nog niet naar de dierenarts geweest.
Diegene van wie ik deze kittens heb heeft zelf namelijk ook katers/katten thuis lopen die ook niet ingeënt zijn en ze leken me hartstikke gezond.

Ik heb ze al wel op een wormkuur gezet!

En ja verder, Bill wordt ook al wel wat aanhankelijker de laatste week, in het begin was het erg afstandelijk allemaal maar dat vind ik ook niet gek,.. een nieuwe omgeving, een andere geur, weg uit de drukte van het nest..
Dus ik ben ook erg benieuwd wat voor karaktertjes hier uit komen :)

En van mij mag Chuck wel zo blijven zoals hij nu is, een lekker excentriek mannetje :P
Als ze maar gezond zijn :)

Groetjes! :)
Spacie
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jul 2010 18:00

Re: Slappe maar toch energieke kitten

Bericht door Spacie »

ik hou jullie zeker op de hoogte,
na mijn bezoek bij de dierenarts zal ik gelijk ff posten hier.

groetjes!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Slappe maar toch energieke kitten

Bericht door Adriana »

Spacie schreef:Daarnaast is mij ook verteld dat het niet zo belangrijk is om ze te laten inenten als je de katten binnen houdt omdat ze dan toch niet in aanraking komen met viezigheden van buiten dus ik heb dit ook niet gedaan, ik ben dus nog niet naar de dierenarts geweest.
Diegene van wie ik deze kittens heb heeft zelf namelijk ook katers/katten thuis lopen die ook niet ingeënt zijn en ze leken me hartstikke gezond.
als je komende week toch bij je dierenarts bent, vraag hem dan even of je er verstandig aan doet de kittens niet hun eerste entingen te geven.
of lees anders even bij ons in het draadje over het intenten van katzels..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Slappe maar toch energieke kitten

Bericht door Nyncke »

Het kan iets zijn maar het hoeft niet.

Vrienden van me hadden een kitten dat het eerste jaar een dweil was ( in tegenstelling tot zijn broers en zussen )
Ik was ervan overtuigd dat er iets met hem was.

Maar opeens na een jaar kwam er leven in hem en is het gewoon een ondeugende levendige kat.

Hoe, wat waarom daar had ook de da geen verklaring voor.
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Slappe maar toch energieke kitten

Bericht door ktje »

hhmhm hier drinken ze nog bij moeders tot 11 weken (zei dit dan wel een troostslokje is, want ze halen er geen voedingstoffen meer uit). Dus bij 6 weken liggen ze nog wel degelijk bij mams aan de tepel.
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9387
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Slappe maar toch energieke kitten

Bericht door castratenkoor »

Ik zou voor de zekerheid beide kittens na laten kijken.
Dat slappe zonder spierspanning hoeft niet te betekenen dat er iets mis is, sommige katten laten zich volledig slap hangen als je ze pakt.
Lijkt me ook verstandig ze elke week te wegen allebei.
Dan kun je goed bijhouden of er genoeg groei in zit, noteren die gewichten dus.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Slappe maar toch energieke kitten

Bericht door loek »

Hoi Spacie
Sowieso een goed plan om met nieuw kittens even naar de dierenarts te gaan voor een algemene check up. Je weet nooit. Tenminste ik heb dat wel gedaan met mijn kittens. Vraag inderdaad aan de dierenarts over de entingen. Ik heb het zelf wel gedaan. En mijn katten blijven ook altijd binnen. Ze kunnen wel degelijk toch ziek worden al is de kans natuurlijk kleiner dan als ze buiten komen.
gr. Loek
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Slappe maar toch energieke kitten

Bericht door loek »

Hoi Spacie,
En? Wat zei de dierenarts?
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Plaats reactie