na al maanden erover nadenken.... toch maar eens een berichtje erover.
Ik zit namelijk in een dillemma met Mouse en Zooey. Als kittens konden ze het na een paar dagen al erg goed met elkaar vinden. Echter na een tijdje is Mouse wat meer ontwikkeld richting sloopkater, en Zooey is het rustige kleine meisje. Het gevolg is dat Mouse zijn spelletjes haar wat te ruw zijn en dat wil ze niet meer.
Gevolg: ze verdragen elkaar in principe prima, maar trekken eigenlijk niet naar elkaar toe en slapen bijvoorbeeld nooit meer samen. Integendeel; ze trekken allebei naar mij toe.
Mouse is een speler; die probeert met Zooey te spelen. Dat eindigt een in blaas- en schreeuwpartij van Zooey die probeert eronderuit te komen.
Ik heb het idee dat dit voor Zooey ook de nodige stress oplevert. En voor Mouse vind ik het sneu; die wil een speelmaatje, of dat denk ik in elk geval. Hij vind spelen ontzettend leuk, maar het leukste is als ik dan meedoe, of als het eigenlijk niet mag (dus ik zijn 'speeltje' probeer af te pakken)
Wat is het dillemma? Ik twijfel er wel eens over om er een derde bij te halen in het asiel. Niet persé een kat die op mensen is gericht of een kat voor mij, maar eentje die gek is op zijn soortgenoten. Ze zijn er regelmatig...
Maar ja... dan heb ik drie katten op 60 m2. En ze kunnen niet naar buiten. Onder begeleiding kunnen ze het balkon op, maar die mag ik hier niet volledig afzetten dus ze kunnen daar niet zorgeloos heen (huurwoning). Ik ben bang dat ze dan te weinig ruimte hebben.
Daarnaast... mijn vriend heeft twee katten (moeder en broertje van Mouse). Als we gaan samenwonen zijn het er dan vijf, plus dat het over een paar jaar zal zijn en dan verwacht ik dat het broertje van Mouse en hijzelf wel naar elkaar toe gaan trekken, die zijn een beetje hetzelfde.
En... is het niet nóg meer stress creeeren voor Zooey?
Ik heb heel soms ook wel eens gedacht of ik misschien een rustiger huisje moet zoeken voor Zooey, zonder andere katten. Het is een einzelgangertje. Het soort kat dat bij 1 ander persoon in huis moet wonen, alle aandacht voor haarzelf en vooral veel rust. Maar ja..... dan moet ik haar missen

Wie kan mij een beetje helpen in deze vragen? Tips? Ideeen?