Maatje voor Dean

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
]-marjolein-[
Poema
Poema

Maatje voor Dean

Bericht door ]-marjolein-[ »

Eindelijk is het dan zover...ik heb toch het besluit genomen er een maatje bij te nemen voor Dean nu er van de week weer een kat op mijn pad kwam via de praktijk. Een ontzettend lief katertje, van klanten van ons. Hij kwam binnen met niesziekte, en ontpopte zich bij ons als een schat van een katje. Hij heeft bij die mensen sinds een tijd in een grote groep katten geleefd, en kan daar niet goed zijn plaats vinden. Hij loopt niet helemaal oke, ws door een ziekte die hij vroeger heeft gehad. Het is een beetje een sukkeltje onder katten, dus voor mij des te meer reden om hem een goed leven te geven! Zo ben ik tot het voorstel gekomen bij die mensen om het eens met Dean te proberen (als het niet zulke bekenden voor mij waren geweest die overal voor open staan had ik dat nooit, maar dan ook nooit voor durven stellen :oops: )
We laten hem in ieder geval eerst nog een paar dagen wat beter worden en dan zou hij volgende week ergens in huis komen.
Dit lijkt me een geschikte kat voor Dean, hij is wat rustiger en vriendelijker. Al ben ik er nog steeds niet zeker van of ik hem er een plezier mee doe, maar het blijft toch knagen bij mij dat hij in z'n eentje toch wel een keer zou gaan verlangen naar n maatje. Geen mens maar een soortgenoot. We gaan het gewoon proberen, als het echt niet gaat willen ze hem met alle plezier terug hebben. Maar natuurlijk gaan we ervoor, we gunnen die kat allemaal zo een leven met veel aandacht en liefde, ergens waar hem dat gegeven kan worden...
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Adriana

Re: Maatje voor Dean

Bericht door Adriana »

wat een geweldig nieuws en spannend hoe Dean erop gaat reageren.
Enzo kwam anderhalf jaar geleden bij Mo van 15 en ze trekken steeds meer met elkaar op. vooral Mo mist Enzo onmiddellijk en vanmorgen was ie weer eens ontsnapt in het trappenhuis en moest ik hem van de begane grond halen. en wie was daar ook? MoMo, die was helemaal naar beneden gelopen om Enzo op te halen en deed hem voor hoe hij steeds om de trap heen moest lopen en dan naar boven. met veel blafjes en prrrrrts. Mo is liever naar Enzo dan Enzo naar Mo, die is nog erg op zichzelf. maar dat komt nog wel, heb inmiddels geleerd dat je ruim de tijd moet nemen, mits het in het begin redelijk goed gaat.
hoop dat Dean snel een band met je nieuwe mankepootje gaat krijgen en wat een prachtige oplossing en wie weet klikt het! :kissykissy:
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Fantastisch nieuws, hopenlijk gaat het goed komen tussen die twee! Fijn dat je een "kneus" een beter leven bietd dan waar hij nu in zit. Sommige katten zijn inderdaad niet geschikt voor in een grote groep.
Met jouw geduld en goede zorg komt dat vast goed. Ik duim voor goede afloop.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

Oh wat leuk!
Ik hoop dat de 2 mannen het goed met elkaar zullen vinden, en dat dit "sukkeltje" ook een kans krijgt op een goed leven :grin:
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
tacuma
Panter
Panter

Bericht door tacuma »

Wat een leuk nieuws, en geweldig dat je wéér voor een kat met een verleden gaat!
Ik hoop en duim dat Dean er ook heel blij mee zal zijn, en dat je hiermee een heel goede keus maakt.

Hoe heet het nieuwe katertje, en blijft hij zo heten? (Ik ben he-le-maal niet nieuwsgierig, hoor...)

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
ayla
Tijger
Tijger

Bericht door ayla »

wat leuk!!!
echt goed ook, dat je voor een kat gaat die iets mankeert, ook zij verdienen een kans.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Wat leuk dat je het met de kleine gaat proberen :grin: . Voor zo'n kneusje geen betere plek dan aan het medisch front ;-) Hoop dat de heren dikke maatjes worden!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
jojo
Poema
Poema

Bericht door jojo »

Ik duim dat het allemaal voorspoedig verloopt en dat de mannen vriendjes gaan worden met elkaar. Echt super dat je het wilt gaan proberen Marjolein!
Sannie_xx
Panter
Panter

Bericht door Sannie_xx »

Ik duim ook mee dat het goed zal gaan tussen die twee! Superleuk nieuws :)
]-marjolein-[
Poema
Poema

Kan niet wachten om ze kennis te laten maken :grin: Wibi (zo heet de kat ;-) ) wil ik eerst nog iets beter hebben, hij is nog steeds niet over de niesziekte heen en Dean is vandaag geent. Heb dat steeds maar uitgesteld omdat het erop lijkt dat ie het iets chronisch heeft, hij niest regelmatig wat. Maargoed het moest toch een keer omdat ik natuurlijk altijd wel risico heb dat ik het een keer mee neem naar huis. Dode entstof + neusenting, dus werkt snel, goed beschermd en hopelijk zo min mogelijk reactie.
De naam weten we nog niet...Wibi vind ik op zich wel grappig. Vernoemd naar Wibi Soejardi. We denken er nog rustig even over na ;-)

Adriana

Bericht door Adriana »

weet hij zelf dat-ie Wibi heet?
Enzo is Enzo blijven heten omdat het bleek dat hij goed naar zijn naam luisterde, toen we hem overnamen. anders was het waarschijnlijk Max geworden want ik heb iets met max-en.
maar als wiebje zelf helemaal niks met die naam heeft, wat let je...
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Ik vind Wibi wel een leuke naam en Soejardi is een echte kattenvriend, dus niks mis mee ;-) .

De kattenbende in beeld
Umimeis
Tijger
Tijger

Bericht door Umimeis »

Hahaha Wibi.....
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
]-marjolein-[
Poema
Poema

Nou Wibi is er!
Hij heeft de eerste nacht even apart op een slaapkamer doorgebracht. Gisteravond kroop hij eerst overal weg, maar later draaide hij een beetje bij en kwam hij al lekker kroelen. Inmiddels heeft ie al wel een grote mond en loopt hij te mauwen :grin:
Dean en Wibi hebben net even kennis gemaakt onder veel gebrom en gemor van Dean. Woei! Ze hebben elkaar een tijd aan zitten staren en toen ben ik ze maar eten gaan geven, Dean is weer een beetje bijgedraaid. Straks ga ik het nog maar weer een keer proberen ;-)

Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Spannend! Foto's, filmpjes please ;-) !

De kattenbende in beeld
Plaats reactie