Dood plaskater

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
turbo
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2010 15:45

Dood plaskater

Bericht door turbo »

Hallo!
Vorige week dinsdag kon mijn kater Kees niet meer plassen, ik dus naar de DA bleek zijn plasbuis verstopt te zitten. Onder narcose hebben ze die geleegd. 's Avonds kees weer opgehaald. Volgens DA zat er veel bloed in de urine en ze hadden er 360 ml uitgehaald. 's Nachts had Kees niet geplast, maar druppelde wel. Hij zat dus gelukkig niet meer verstopt! Volgende dag terug naar DA voor controle. Er bleek geen blaasgruis in de urine te zitten en ook geen bacterie, dus het was geen blaasontsteking. Kreeg medicijnen mee, een pilletje tegen overgeven, een plasbuis/blaasontspanner en pijnstillers. Kees knapte goed op. At weer redelijk goed, dronk ook goed, werd weer levenslustig, maar een grote plas doen gebeurde maar niet, druppelde wel bijna continu, en af en toe een heel klein plasje op de bak. Vrijdag toch maar weer even naar de DA voor controle. Die vond zijn blaas toch nog wat groot en wilde hem even catheteriseren zonder narcose.. dat lukte dus niet, want dat pikte Kees niet! Toen heeft de DA zonder verdoving oid via de buik een naald in de blaas gestoken en deze leeg gezogen. Kees was echt mega gestresst na deze handeling, ontzettend snel en oppervlakkig ademen en kwijlen. Eenmaal thuis knapte hij ook maar niet op, werd juist alleen maar slechter. Kon bijna niet meer lopen (alsof ie onder narcose was geweest), klaaglijk miauwen. Uurtje later reageerde ie helemaal nergens meer op, voelde ook kouder aan en liet zijn ontlasting lopen. Weer terug naar de DA. (was nu een ander vanwege avonddienst) Zij vertelde dat ie zich vergiftigd had, omdat zijn nieren waarschijnlijk niet meer goed functioneerden na die te volle blaas(3 dagen eerder). en daarom was ie shock geraakt. Het enige wat ze eigenlijk nog kon doen was hem in te laten slapen. Kan een kat zich binnen 2 uur vergiftigen in deze situatie? Ik heb Kees nl. letterlijk uit de tuin gepakt waar ie lekker in de zon lag te rollen om naar de DA te gaan, dus toen was er naar mijn idee nog niks aan de hand. En is het normaal dat bij zo een buik catheterisatie geen verdoving oid gebruikt wordt? Of kan het ook dat Kees in shock is geraakt door dat bezoekje aan de DA eerder die middag?
Groetjes Monique
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: dood plaskater ???

Bericht door sandy »

Wat afschuwelijk!
Mijn idee? Ik denk dat hij in shock is geraakt door die behandeling zonder verdoving, dat moet toch verschrikkelijke pijn hebben gedaan.
Ik heb Jessie een keer in bijna shock gezien, grote ogen, heel snel ademhalen met dr bekkie open en grote paniek, dit na een steek op dr neusje van een bij.
Als een razende naar de da waar ze een injectie kreeg tegen de shock en een pijnstillende.
Vind het onbegrijpelijk dat ze dit zo heeft gedaan...heel veel sterkte met je verlies :-(
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: dood plaskater ???

Bericht door Sannie_xx »

Ongelooflijk.... volgens mij is dit geen normale behandeling.
Sterkte met je verlies.
bEngeltje77
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mei 2010 14:34
Locatie: Sneek

Re: dood plaskater ???

Bericht door bEngeltje77 »

Ben er stil van..

Ontzettend veel sterkte met dit verlies..
Cute but Insane
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: dood plaskater ???

Bericht door castratenkoor »

Niet normaal wat die dierenarts heeft gedaan. Hij had hem toch een roesje kunnen geven.
De kat was al in megastress doro de eerste poging via de plasbuis.
Ik denk dat hij door de pijn in shock is geraakt.
Erg groffe dieronvriendelijke behandeling naar mijn smaak.
Die da zou geen poot meer uit mogen steken naar mijn katten.

Sterkte met het verlies - de manier waarop maakt het extra wrang.

Dinie
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: dood plaskater ???

Bericht door JLC »

Heel veel sterkte met het verlies van je kater.
Het komt mij voor dat de DA niet juist heeft gehandeld. Ik sluit mij aan bij de eerdere reacties. Ik zou deze DA in de toekomst mijden.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: dood plaskater ???

Bericht door Umimeis »

Verschrikkelijk, jeetje wat naar voor jullie!! Hoe kan zo iemand die verstand van zaken heeft zo handelen! Om zoiets kan ik me echt kwaad maken. :twisted:
Wat ga je ermee doen? Ga je aangifte doen bij het Medischtuchtcollege?
Ik zou het er hier niet bij laten hoor!

Veel sterkte, hou je ons op de hoogte??
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Dood plaskater

Bericht door castratenkoor »

Kwaad maken - ik kan er wel om janken......dierenleed met een grote D.

Dinie
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Dood plaskater

Bericht door Tember »

Jeetje, wat erg.. :( Ik heb weinig toe te voegen aan je verhaal, alleen maar dat ik het heel erg voor je vind en dat de rillingen lopen over m'n lijf. Als mijn DA zoiets zou doen bij mij kat, zou ik hem aanvliegen, geloof ik.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
turbo
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2010 15:45

Re: Dood plaskater

Bericht door turbo »

Bedankt voor al jullie reacties!! Heb ook zo een enorm schuldgevoel naar Kees toe!! Maar op het moment dat je daar staat heb je alle vertrouwen in die DA, later ga je pas erover terugdenken....
maar ik ga het hem wel vertellen over zijn behandeling, eens kijken hoe ie dan reageert!!
Heb trouwens bij deze DA al eerder een vraagteken gehad. Ik heb ook een kat met suiker. dus hij moest een keertje bloedsuiker controleren. probeerde hij een bloedvat te vinden aan de buitenkant van het oor. tja dat valt niet mee natuurlijk met al die haren. Heb m toen maar verteld dat zijn collega het altijd aan de binnenkant van het oor prikt.... toch wel raar dat ik als bezoeker dat aan de DA moet vertellen....

Monique
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Dood plaskater

Bericht door Catfish »

Monique,

Ik wens je heel veel sterkte met je vreselijke verlies...
En de manier waarop is om te huilen, en om je woest over te maken ja!
Helaas is het te laat voor Kees, maar daar kun je niks meer aan doen. Inderdaad alleen deze dierenats mijden, nooit meer naartoe.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Carlo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:52

Re: Dood plaskater

Bericht door Carlo »

Ik wil nog even reageren (dit is trouwens mijn eerste bericht hier).
Allereerst gecondoleerd met het verlies van Kees.

Ik was eereergisteren bij De Wagenrenk met mijn poes Kleine. Aldaar werd een echo gemaakt van de nieren en de ureters. Kleine lag op haar rug, ik had haar voorpootjes vast en een assistente de achterpootjes.
Toen de echo klaar was werd er meteen een punctie gemaakt van de blaas om wat urine af te nemen. Deze punctie werd ook zonder verdoving gemaakt.
Nu moet ik zeggen dat Kleine een zeer relaxte kat is. Tijdens de insteek blies ik een beetje op haar neus om haar af te leiden. Het leek wel of ze er helemaal niets van merkte!
Op dat moment waren er 4 mensen aanwezig. Twee om de pootjes vast te houden, één met het echoapparaat en één met de punctienaald. Ik weet niet of de twee artsen samenwerkten tijdens de punctie. Mij lijkt namelijk dat zo'n punctie veel eenvoudiger is als je ook een blik op de monitor van het echoapparaat kunt werpen.
Maar nogmaals; dat weet ik niet.
in ieder geval verliep de punctie volgens mij vlot en zonder mankeren.
En wat "normaal" is (mét of zonder narcose) weet ik ook niet.
Groeten, Carlo
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Dood plaskater

Bericht door Nyncke »

Ik heb het verhaal niet uit kunnen lezen, maar heel veel sterkte met het verlies van Kees...
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Dood plaskater

Bericht door Catfish »

Was ik vergeten te vermelden, ik heb een kater gehad, Snoetje, die dezelfde behandelingen heeft ondergaan vanwege blaasgruis. Maar dan wel met een roesje! En zo hoort het ook.
Ik neem aan dat je voortaan naar een andere (diervriendelijke) dierenarts gaat.
Ik wens je nogmaals heel veel sterkte!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Dood plaskater

Bericht door Dafpoetser »

*oempf*

Dit topic is me even ontgaan geloof ik, maar ik word helemaal misselijk als ik dit lees, en heb zo met Kees te doen, ik kan er ook niet tegen als er in mijn diertjes geprikt wordt (prik liever in mij?), maar soms is het noodzakelijk, en in het geval van Kees al helemaal als ik het zo lees.

Heel veel sterkte, en zoek een andere DA!

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Plaats reactie