ik heb al even gezocht, maar kon mijn vraag toch echt niet vinden. Ik wil twee lieve broertjes katten bij mij in huis halen. Ze mogen tot 12 weken bij hun mamapoes blijven, dus zo ver, zo goed.
Vanmiddag ben ik even bij ze op kraambezoek gegaan. Ze zijn op 20 maart geboren, dus ze zijn nu 7 weekjes. Ze leken een beetje bang voor handen en vreemde mensen.
Is dat normaal gedrag?
Zijn ze over 5 weekjes nog zo bang, of gaat dat over?
En wat is eigenlijk 'normaal' gedrag voor een kitten van 7 weekjes?
Houden ze er 'iets aan over' dat de peuter in huis zo ruw met ze speelt?
Kan het ene katje nog een schootkat worden? (Hij wil wel geaaid worden, maar niet al te lang.)
De moederpoes vindt het heerlijk om aangehaald te worden en is heel lief met mensen. Er is een enorme hond en nog een kleine chihuahua in huis. Er loopt ook een kind rond, dat nogal ruw met de katjes 'speelt'. Hij mag ze graag aan hun nekvel omhoog grijpen en hij knijpt eerder dan dat 'ie aait. Niet zo ideaal, maar ik ben er zelf niet de hele dag bij... Het is verder wel schoon genoeg in huis, de katjes zien er gezond en levendig uit. Ze ravotten graag met elkaar, spelen met staartjes, bespringen elkaar en de speelmuisjes op de grond. Het ene rakkertje is een tijgertje en een beetje timide. Het andere katje is zwart-wit en echt een kroelpoes/kater.
Wat denken jullie, blijven ze angstig, of zijn ze er bij ons zo aan gewend dat mensen helemaal fijn zijn om bij in de buurt te komen?
PS sorry voor het lange verhaal, maar ik dacht dat je met wat meer info ook een beter antwoord kon geven