Nieuwe kitten

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
lisamab
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 apr 2010 19:25

Nieuwe kitten

Bericht door lisamab »

Ik heb van een vriendin 2 kittens gekregen,maar ben hier nog heel nieuw in.
Heb nooit zelf poesjes gehad.
Nu woon ik op een appartement,waar eigenlijk geen poesjes mogen.
Maar ik zie ze nu al zo graag dat ik ze niet weg wil doen.
Is het mogelijk dat ik hun slaapplaats buiten maak,onder een afdak?
En voor de rest binnen laat spelen,gedurende de dag?
Kan ik ze nu ook al leren om buiten naar het toilet te gaan?
Gebruikersavatar
Anne82
Lynx
Lynx
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 okt 2009 18:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: nieuwe kitten

Bericht door Anne82 »

Sorry, maar als je in je appartement geen katten mag, waarom heb je deze dan in huis gehaald? Denk niet dat dit heel leuk is voor de katjes...
Groetjes Anne en een pootje van Max, Tommie , Barney en Lizzie!!!
lisamab
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 apr 2010 19:25

Re: nieuwe kitten

Bericht door lisamab »

het appartement is van mij,dus ik mag eigenlijk doen wat ik wil.
Het zijn alleen de "huisregels"
Boheme

Re: Nieuwe kitten

Bericht door Boheme »

Hoi en Welkom op het forum,

Hoe oud zijn je kittens?
Als ze nog klein zijn zou ik ze sowieso binnen houden, in elk geval totdat ze geholpen zijn.
Daarnaast vindt ik het een vreemd uitgangspunt, katten nemen, terwijl het tegen de huisregels is.
Ik zou ze in elk geval niet snachts buiten laten. De meeste mensen die katten vrij buiten laten, die hebben ze juist snachts binnen en gaan ze overdag een tijdje naar buiten.
En waarom wil je ze buiten hun behoeftes laten doen?
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Nieuwe kitten

Bericht door jobey »

Welkom op het forum!

Ik ben er persoonlijk geen voorstander van om katten altijd buiten te laten slapen. Vooral in de winter en herfst vind ik het niet geschikt. Katten zijn altijd dol op warmte.
Waarom wil je ze eigenlijk buiten laten slapen, en binnen laten spelen??
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Nieuwe kitten

Bericht door Dafpoetser »

Het spijt me, maar dit is dus een sterk staaltje "ondoordacht"
Een kat is geen ding, geen barbie die je even op het balkon kan smijten als het even in de weg ligt.

Word zo verdrietig van dit soort posts.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Nieuwe kitten

Bericht door Catfish »

Zie reacties hierboven......
Waarom als het niet mag? De kans dat ze op den duur weg moeten is zo wel heel groot.
En katten buiten laten slapen? Nee, dat kan dus niet.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Dido
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 apr 2010 14:39

Re: Nieuwe kitten

Bericht door Dido »

Sorry hoor, een slaapplaats buiten? Kattenbak buiten en de poesjes heel de nacht buiten? Vind je poezen überhaupt wel leuk? Ik vind het eerlijk gezegd ook nogal een raar cadeau, het zijn geen wegwerp voorwerpen...
Groetjes Cleo, Ice, Roos, Cato en Boris
Gebruikersavatar
echelon
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 mei 2010 14:51
Locatie: Tilburg

Re: Nieuwe kitten

Bericht door echelon »

Hey,

Ook ik mocht eerst geen huisdieren maar heb het overlegd met mijn huisbazin en nu is ze zelfs heel erg enthousiast!:D Als er in de regels staat dat er geen huisdieren mogen, denkt een huisbaas vaak aan een hond of iets anders groots. Misschien dat je het even kunt voorleggen? Let er wel op... ook al is het een huisregel, je kunt hiervoor per direct uit je huis worden gegooid door je huisbaas, omdat je je niet aan het contract houdt.
Sorry, de jurist in me kwam even naar boven;)

Buiten het bovenstaande... Ook al krijg ik mijn eerste kitten pas vrijdag het lijkt me nogal logisch dat buiten slapen een no go is! Katten zijn wel buitendieren, maar slapen gaat nogal ver. Ik ken niemand wiens kat dat doet. Zeker niet in de winter enzo. Ik zou ze binnen laten en als je het niet kunt oplossen met de huisbaas een ander plaatsje voor ze zoeken of verhuizen... Want dit bericht komt nogal vaag over vind ik:S Mss bedoel je het goed, maar je komt niet echt over als een kattenliefhebber.

Groetjes!
Vanaf 14-05-2010 trotse eigenaar van ons Heilig Birmaan-katertje Noah en vanaf 16-07-2010 van ons Heilig Birmaan-poesje Lily!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9387
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten

Bericht door castratenkoor »

Sluit me bij Dafpoetser aan een kat om buiten te stallen, zowel slapen al poepen en plassen, lijkt me geen optie. Zo vraag je om of het gaan zwerven of een diepongelukkige kat.

Dinie
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten

Bericht door JLC »

Als je katten neemt, dan moet je je verantwoordelijkheid nemen. Katten horen de mogelijkheid hebben om binnen lekker te kunnen slapen.
En als het hebben van katten tegen de regels is in jouw appartement... dan is het niet handig om de kittens in huis te nemen. Eerst voorleggen aan de huisbaas of een uitzondering toch mogelijk is. Als het echt niet mag, dan lijkt het mij beter dat de kittens een ander baasje krijgen.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
swelvet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 apr 2010 22:54

Re: Nieuwe kitten

Bericht door swelvet »

Nee je gaat ze kittens (babytjes hoor) toch niet buiten laten slapen? Sowieso katten mogen pas als ze een maand of 6 zijn pas naar buiten. Jij gaat toch zelf ook niet buiten slapen? Doe dit dan ook je katjes niet aan.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Nieuwe kitten

Bericht door pearlsofpassion »

Ik vind niet dat je kittens tot 6 maand moet binnen houden, maar ik vind buiten laten slapen wel onzin. Zeker als ze overdag binnen zouden zitten. Kan je je het al voorstellen in de winter? Overdag bij dik 20 graden binnen en dan 's nachts bij -5. Ale, dat je dat nu zelf niet kan bedenken?
Als het nu nog buitenkatten zouden zijn, die overdag altijd buiten zijn, en dan 's nachts dicht tegen elkaar aan in de hooizolder kunnen kruipen, dat is nog iets anders ( ik weet niet of je al ooit op een hooizolder geweest bent, maar daar vriest het niet, binnen in het hooi), maar dan heb je boerderijkatten, geen aanrader dus. Dit is zelfs niet aan de orde. Katten die overdag binnen mogen, laat je 's nachts ook binnen slapen, simpel. En een kitten buiten leggen.... Sorry zenne!
Ik snap trouwens de hele vraag niet, waarom moeten ze 's nachts buiten en overdag niet? gelden de huisregels dan enkel 's nachts?? En de kattenbak, die zet je toch naast de wasmachine of zo, daar kan het toch geen kwaad? Nergens trouwens, een kattenbak met een matje voor die goed uitgekuist wordt, is niet vuil en stinkt niet.
Het is heel simpel, ofwel hou je je katten, binnen (eventueel met uitstapjes buiten) ofwel hou je ze niet. Je kàn geen buitenkatten houden op een appartement, en buitenkatten zijn meestal ook niet geliefd door de eigenaars, als je echt van je katten houdt alsof ze je kinderen zijn (zoals het hoort) dan steek je ze niet altijd, de hele tijd door buiten.

Eventueel voor later ook: hou er rekening mee dat katten geen jas kunnen aantrekken, dus als het sneeuwt buiten, laat je ze geen uren buiten zitten. Dat is vragen om ziekte.Sorry als ik ergens te hard overkom, ik wil gewoon zeker zijn dat het doordringt.

Valerie
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
JC Anja

Re: Nieuwe kitten

Bericht door JC Anja »

Ten eerste is het al tegen de huisregels in.Ten tweede,waarom moeten je kittens buiten onder een afdak slapen??? Heb je dan wel een groot balkon? Daar zullen ze ooit ongetwijfeld een keer van af vallen,als er niemand bij is,die op ze let.
En ben je niet bang dan,dat het toch ooit ontdekt gaat worden,dat je tegen de regels in....toch huisdieren neemt.

Nou het woord HUIS dieren vind ik hier niet op zijn plaats.

Arme beestjes.......ik zou ze maar gauw bij iemand brengen,die er liefde,aandacht én plek voor in HUIS heeft.
Bizley
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jan 2010 13:58
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten

Bericht door Bizley »

pearlsofpassion schreef:Ik vind niet dat je kittens tot 6 maand moet binnen houden, maar ik vind buiten laten slapen wel onzin. Zeker als ze overdag binnen zouden zitten.
Valerie
Ik vind dat je je katten binnen moet houden tot ze geholpen zijn,
nestjes genoeg zou ik zo zeggen.
En je dieren onder een afdakje buiten laten slapen,
sorry hoor, wat een onzin, zoek een ander huisje voor ze, waar ze wel welkom zijn.
Katten......het genot van een muzikale kruik die
niet afkoeld
Plaats reactie