Kale plekken boven de ogen

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gebruikersavatar
ankenellie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 apr 2010 12:32
Locatie: Maastricht

Kale plekken boven de ogen

Bericht door ankenellie »

Hallo,

zoals jullie op mijn profielfoto kunnen zien heeft Beer kale plekken boven d'r ogen.
Nu vroeg ik me af of dit vaker voorkomt en of het een teken is dat er iets mis is.
Ze had dit al toen ik haar uit het asiel haalde 3 weken terug en het was me toen eerlijk gezegd niet zo opgevallen. Ze krabt er niet aan en likt het ook niet te vaak schoon.
Verder geef ik haar Carnibest en rauw voedsel dus daar kan het eigenlijk ook niet aan liggen.
Ik ben benieuwd of iemand ook een kat heeft die deze plekken of z'n koppie heeft en of die de oorzaak ook weet.

xxx Anke en een neusje van Beer
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kale plekken boven de ogen

Bericht door Adriana »

heeft ze zo'n kale plek ook boven haar andere oog?
k zou even met de dierenarts van het asiel bellen en je vraag daar voorleggen. dat moet daar toch ook zijn opgevallen! kan het niet goed zien maar helemaal normaal lijkt t me niet..
gelukkig is het niet geirriteerd en krabt ze er ook niet aan.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
ankenellie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 apr 2010 12:32
Locatie: Maastricht

Re: kale plekken boven de ogen

Bericht door ankenellie »

ja op dr andere oog ook. Ik was vorige week nog bij de dierenarts en die heeft er niks van gezegd...
Ben het ook helemaal vergeten te vragen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kale plekken boven de ogen

Bericht door Adriana »

misschien is het aangeboren als het zo symmetrisch is, k heb het nog nooit zo gezien.
en verder verkeert je lieve Beer in blakende gezondheid? heerlijk, carnibest! en voelt ze zich al helemaal thuis bij jou?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
ankenellie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 apr 2010 12:32
Locatie: Maastricht

Re: Kale plekken boven de ogen

Bericht door ankenellie »

Ja dat zou natuurlijk kunnen, jammer dat ik niks van haar eerste 3 jaren af weet...
Verder is ze in topconditie haha, constant aan het rondrennen.
En dat carnibest vindt ze erg lekker, alleen voor mij onhandig omdat het zo ver fietsen is, maar dat heb ik er wel voor over. Ze is duidelijk niet zo goed opgevoed dus daar is nog wat werk aan de winkel maar verder voelt ze zich hier prima, wil het liefst de hele dag in de tuin naar andere katten staren!

xxx Anke en neusje van Beer
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kale plekken boven de ogen

Bericht door Cari »

Bij zwarte katten lijkt de plek boven hun ogen kaler. Je ziet dan de huid door de vacht, maar als ze echt kale plekken heeft, zou de da er toch wel iets van gezegd hebben :???: ? Misschien een duidelijke close-up plaatsen?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Boheme

Re: Kale plekken boven de ogen

Bericht door Boheme »

Ik heb een zwarte kat en twee zwart/witjes en die hebben ook weinig haar boven de ogen.... Ik weet niet beter dat het normaal is. Misschien is het bij jouw kat wel precies zo ;)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kale plekken boven de ogen

Bericht door Adriana »

die lieve Beertje een (halve/kwart/achtste of bastaard) Peterbald?

zoek de verschillen!
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 9&start=45
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
ankenellie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 apr 2010 12:32
Locatie: Maastricht

Re: Kale plekken boven de ogen

Bericht door ankenellie »

het zijn niet echt kale plekken, eerder dat daar vrij weinig haar zit.
Je ziet de huid dus ook alleen als je vanuit bepaalde hoeken naar Beer kijkt.

@Adriana
Peterbald? sorry, maar ik snap het niet zo :$

xxx Anke en een neusje van Beer
Boheme

Re: Kale plekken boven de ogen

Bericht door Boheme »

Ankenellie: Dan heeft hij gewoon hetzelfde als mijn Moos hoor, gewoon wat minder behaard boven de ogen. Gelukkig is er niets aan de hand is.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kale plekken boven de ogen

Bericht door Adriana »

neusje terug voor Beer

klik even dubbel op de link, dat is het foto-album van Angelique en die heeft een nest Peterbalds, dat zijn Russische sphynxen, naaktkatten dus. in de natuur hebben ze geen schijn van overlevingskans en ook in gevangenschap hebben ze gezondheidstechnisch nogal last van die haarloos-heid.
k dacht dat Angelique in haar bericht t had over het zwarte kitten van haar Peterbalds en ze vergeleek dat kitten met de kale plekken van jouw Beertje.......

"en die hebben ook weinig haar boven de ogen.... Ik weet niet beter dat het normaal is. Misschien is het bij jouw kat wel precies zo" schrijft Angelique.

maar even voor alle duidelijkheid: een kat heeft een vacht en snorharen en wimpers, daar is zijn hele functioneren op gericht en dat is de natuurlijke verschijningsvorm voor een kat. rond de oorschelp richting oog is de beharing wat dunner bij de meeste katten, maar dat is niet wat ik op de foto meen te zien.
k denk dat het bij jouw Beertje niet normaal is maar waarschijnlijk geen kwaad kan, ook al omdat je da daar geen aandacht aan heeft geschonken.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
ankenellie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 apr 2010 12:32
Locatie: Maastricht

Re: Kale plekken boven de ogen

Bericht door ankenellie »

dankje voor de uitleg Adriana!
Ja de vacht is natuurlijk essentieel, ik kan me voorstellen dat die plekken eerder verbrand raken.
Waar ik nog aan zat te denken; bij paarden komen zulke plekken ook wel eens voor, kan over het hele lichaam, en dat is dan vaak een schimmel. Misschien dat dat bij katten ook kan voorkomen?
Maar ik vermoed inderdaad dat het niks ernstigs is omdat ze er bij het asiel geen aandacht aan hebben besteed en de da ook niet.
Maar dan weet ik hierbij wel dat Beer (gelukkig) niet de enige is!

xxx Anke en neusje van Beer
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kale plekken boven de ogen

Bericht door Adriana »

kun je proberen er een paar goeie foto's van te maken?
mag toch hopen dat het geen schimmel is.. maar nogmaals dan hadden de da's wel gereageerd..
merkwaardig dat het boven alle bei de ogen in ongeveer dezelfde vorm voorkomt..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Kale plekken boven de ogen

Bericht door sandy »

Adriana schreef:neusje terug voor Beer

klik even dubbel op de link, dat is het foto-album van Angelique en die heeft een nest Peterbalds, dat zijn Russische sphynxen, naaktkatten dus. in de natuur hebben ze geen schijn van overlevingskans en ook in gevangenschap hebben ze gezondheidstechnisch nogal last van die haarloos-heid.
k dacht dat Angelique in haar bericht t had over het zwarte kitten van haar Peterbalds en ze vergeleek dat kitten met de kale plekken van jouw Beertje.......
Is het nou echt nodig om DAAR weer een opmerking over te maken? Dat is helemaal niet van toepassing in dit topic.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Kale plekken boven de ogen

Bericht door tacuma »

Volgens mij is het haar boven hun ogen wat dunner en staat het wat verder uit elkaar dan elders op
hun koppies. Ook groeit het haar daar precies de andere kant op (net als op de neus), waardoor je
eigenlijk ín het haar kijkt, naar de huid. Ik geloof niet dat je je er zorgen om hoeft te maken!

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Plaats reactie