Wel of geen kittens?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Bielski
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 dec 2009 08:46

Wel of geen kittens?

Bericht door Bielski »

Wij zitten als gezin met het volgende dilemma: Wel of geen kittens.

Ik weet dat dit niet de tijd is voor kittens en dat dat in april/mei te verwachten is. Nu zouden we graag twee kittens (uit hetzelfde nest) willen aanschaffen, maar we vragen ons af of het niet verstandiger is om twee iets oudere poezen (6mnd oud ofzo) te nemen.
Want we gaan half augustus drie weken op vakantie. De kittens zouden dan ongeveer 3mnd. zijn, dus nog erg jong om alleen thuis te blijven (met iemand die ongeveer 1x per dag langskomt om met ze te spelen en ze eten te geven)

Wat denken jullie?
Kittens of toch iets oudere poezen?
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Wel of geen kittens

Bericht door Camoth »

Of..... na de vakantie aanschaffen? Dan zijn er ook nog genoeg kittens ;)
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Bielski
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 dec 2009 08:46

Re: Wel of geen kittens

Bericht door Bielski »

Ja daar hebben we ook nog aangedacht, maar dat vinden onze kinderen te lang duren :)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wel of geen kittens

Bericht door Adriana »

en een bezoekje aan het dichtstbijzijnde asiel met de kinders om eens te kijken wat daar zoal zit te smachten en wachten op baasjes zoals jullie?
reken maar dat daar een match uitkomt!
en dr is niks mis met wat oudere katten,
karakter bekend, al wat uitgestuiterd en aanvangsproblemen hebben ze ook niet, zijn gechipt en geneutraliseerd en doorgaans omruil- of teruggeefgarantie als er toch nog iets niet lekker loopt.. idee ??
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Boheme

Re: Wel of geen kittens

Bericht door Boheme »

Ik zou er zelf voor kiezen om eens een kijkje te gaan nemen in het asiel... wie weet zitten er hele lieve en leuke tussen waar je een klik mee hebt. Mocht dit niet zo zijn en je zou toch besluiten om een kitten te nemen, zou ik wachten tot na de vakantie, of de kinderen dat nou leuk vinden of niet.... uiteindelijk gaat het om het welzijn van de beestjes, de kinderen kunnen vast wel geduld opbrengen als ze weten dat het beter is voor de kittens. Bovendien is het ook leuk om naar uit te kijken als je terug komt van vakantie ;)
Gebruikersavatar
Bielski
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 dec 2009 08:46

Re: Wel of geen kittens

Bericht door Bielski »

Helemaal mee eens. En er zitten ook twee zusjes in het asiel, die op onze komst zitten te wachten (denken wij). Deze zijn ook nog jong en speels.
Maar ik dacht ik ga toch eens vragen wat andere kattenliefhebbers er over te zeggen hebben.
Boheme

Re: Wel of geen kittens

Bericht door Boheme »

Wat leuk twee zusjes.... ik hoop dat het klikt en dat ze bij jullie een fijn gouden mandje kunnen krijgen. Weet je al wanneer je gaat kijken?
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Wel of geen kittens

Bericht door Camoth »

Leuk dat jullie van plan zijn om twee katjes uit het asiel te halen!

Maar heb je al bedacht wat je met de katten gaat doen als jullie op vakantie gaan? Toch niet naar een pension hoop ik?
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Bielski
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 dec 2009 08:46

Re: Wel of geen kittens

Bericht door Bielski »

Zoals het er nu naar uitziet gaan we maandag kijken en als alles gaat zoals het moet, nemen we ze dan ook meteen mee naar huis :) Eenmaal thuis zullen ze als koninginnetjes behandeld worden.

Nee onze katten gaan nooit in een pension. Ze blijven thuis met een oppas.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wel of geen kittens

Bericht door Adriana »

joepie en geweldig nieuws!
wens jullie heel erg veel plezier met je nieuwe huisgenootjes, (kinders kunnen ntuurlijk niet wachten hè?)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Wel of geen kittens

Bericht door Camoth »

Bielski schreef:Zoals het er nu naar uitziet gaan we maandag kijken en als alles gaat zoals het moet, nemen we ze dan ook meteen mee naar huis :) Eenmaal thuis zullen ze als koninginnetjes behandeld worden.

Nee onze katten gaan nooit in een pension. Ze blijven thuis met een oppas.
Toppie! Heel veel plezier gewenst! (en wel foto's plaatsen hier dan he?) ;-) :edance:
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Wel of geen kittens

Bericht door daantje »

Whowie, wat spannend! En wat een mooie keuze ook! :grin:

Ik ben echt super benieuwd of er een klik zal zijn, maar daar ga ik zeker voor duimen, hoor! :grin:

Pfoei, dit weekend zal nog lang gaan duren :lol: .

Heel veel succes maandag!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Bielski
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 dec 2009 08:46

Re: Wel of geen kittens

Bericht door Bielski »

daantje schreef:
Pfoei, dit weekend zal nog lang gaan duren :lol: .

Heel veel succes maandag!
Inderdaad het weekend duurt op deze manier wel lang, maar maandag is beter. Morgenavond zijn we namelijk al meteen niet thuis en zondag overdag hebben de kinderen sport, dat vinden we met z'n allen toch erg zielig voor poesjes die net in huis zijn. Nu hebben we ook langer om over geschikte namen na te denken. De namen die ze nu hebben zijn namelijk niet geschikt. Eén heet er net als onze dochter en één heeft de naam van een vroegere poes.

Suggesties??

En natuurlijk zodra er foto's zijn zal ik ze plaatsen ;)
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Wel of geen kittens

Bericht door Camoth »

Ben je meer van de "kattennamen" of meer van de "mensennamen"? Wil je echt duo namen zoals: Coco en Chanel, Bami en Nasi, Duo en Penotti (weet ik veel :D).
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Bielski
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 dec 2009 08:46

Re: Wel of geen kittens

Bericht door Bielski »

Meer van de kattennamen en het hoeft geen duo te zijn, maar ze moeten natuurlijk wel een beetje bij elkaar passen....
De poesjes zijn overigens allebei zwart.
Plaats reactie