Trucjes leren

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
sJannntal
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2010 11:12
Locatie: Emmen

Trucjes leren

Bericht door sJannntal »

Hallo,

Ik heb sinds 2 weekjes een katje bij iemand weggehaald die niet met de hond overweg kon, het katje is 1 jaar genaamd schadow :grin:
aangezien ik weet dat het moeilijker is hem wat te leren nog.
Ze is hartstikke lief en luistert ook goed naar de naam!
Mijn vraag is heeft iemand tips hoe ik hem trucjes kan leren?
Zou hem graag trucjes leren maakt niet uit wat eigenlijk,
alles is welkom :eclap:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Trucjes leren..

Bericht door Adriana »

;-) welkom op het Forum en welkom Shadow.
heb je al eens een kat gehad of is het allemaal nieuw voor je?

;-) kdenk: eerst goed leren zorgen voor je lieve Shadow en hem/haar beter leren kennen en een vertrouwensband opbouwen.
vergeet niet, hij/zij heeft al een problematische tijd achter de rug :oops: en katten kunnen daar best veel last van hebben.
dus eerst goed tot rust laten komen en je hier goed inlezen, denk ik is het belangrijkste ;-)
en dan ben je een half jaar verder ;-)

.. en waar denk je aan? koppeltje duiken? deuren openmaken? koelkastdeuren openmaken? poot geven? :-P
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Trucjes leren

Bericht door Ilone »

:lol: koelkastdeuren openmaken :lol: Dat deed een kat van ons altijd. Met name rond de feestdagen, als de koelkast lekker vol zat ;)
Maar dat hebben we niet aangeleerd hahaha. We kregen het zelfs niet afgeleerd!

De kat van mijn broer apporteerde, maar dat deed hij volgens mij ook uit zichzelf...

Pluisje eet snoepjes uit mijn mond :grin: Eerst geleerd uit mijn hand te eten (ikhoud het snoepje dan tussen 2 vingers vast) in het begin hapte ze in mijn vinger, maar op den duur wist ze wel dat ze dat zachtjes moest doen ;) En sinds kort doe ik het snoepje tussen mijn lippen (met mijn lippen naar binnen getrokken uiteraard, hoef de smaak niet te proeven :-P) en dan pakt ze het heel voorzichtig met haar bekkie. :grin:
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Trucjes leren

Bericht door Tember »

Het boek 'Uw kat trainen en opvoeden' van Miriam Fields-Babineau is erg handig en leuk. Is te bestellen bij bol.com voor 2 tientjes geloof ik. Ik heb Erwin al zover dat ie het commando 'Zit!' begrijpt en ik ben nu bezig met het slalommen tussen m'n benen. Het is erg leuk om te oefenen en te trainen en Erwin vindt het ook leuk (hij krijgt natuurlijk snoepjes). Je kat moet er wel voor te porren zijn. Ik heb het ook bij m'n andere kat geprobeerd, maar zij kijkt me aan alsof ik gek ben.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Jochem
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 jan 2010 21:27
Locatie: Tweede Exloërmond

Re: Trucjes leren

Bericht door Jochem »

Ik heb mijn eerste kat geleerd om te zitten en pootje geven.

Het zitten ging eigenlijk heel makkelijk.
Ik ben voor hem gaan staan en net zolang zit zeggen tot hij ging zitten en toen gaf ik hem een snoepje. Na 3 keer had ie hem door.

Pootje geven duurde wat langer voor dat hij dat door had.
Iedere keer nadat hij was gaan zitten pakte ik z'n pootje beet, zei "Poot" en gaf hem toen een snoepje.
Het heeft me ongeveer 3 maand gekost, elke dag, maar toen had ie hem door.

Heb het ook geprobeerd met me huidige kat, maar die is te lui. Het enige dat hij doet is me aankijken met zo'n blik van "Ik doe toch niet wat je zegt, en geef me nou dat snoepje maar" en als ik niet snel genoeg dat snoepje geef, dan draait hij zich om en gaat liggen slapen.... Heb de hoop maar opgegeven dat hij nog een trucje leert....

Ben het trouwens wel eens met Adriana. Zorg eerst dat je goede maatjes met het beesie wordt. Trucjes kan altijd nog.
Jochem, geboren 05-02-2009
kruising Britse Korthaar X Maine Coon
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Trucjes leren

Bericht door JLC »

Ik vraag mij af of katten wel de meest geschikte dieren zijn om trucjes te leren. Bij een hond lijkt mij dat gemakkelijker. Zorg inderdaad er maar eerst voor dat je een vertrouwensband met je kat krijgt. Voor mijn katten heb ik wat " brain train" kattenspeelgoed gekocht (zie bijv. op Zooplus).
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Trucjes leren

Bericht door Adriana »

;-) @JLC: mee eens! nee, dus: dat is juist zo aantrekkelijk, ze zijn/blijven zichzelf.. en daarin respecteren we ze ook..

maar je bent er blijkbaar wel helemaal vol van, Shadow in opleiding voor circuskat?
kijk uit met snoepjes geven dat je de dagdosis niet overschrijdt, want de stofjes in snoepjes zijn bij te grote hoeveelheid erg schadelijk!
je kunt ze in vieren knippen..

.. en heeft Shadow talent? kan ze al wat?
(mijn monsters zien me aankomen, grrr.. het is zelfs omgekeerd, ze doen allerlei trucs - om aan eten te komen -
zonder dat ik ze dat geleerd heb en krijg dat ook niet afgeleerd!)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
felix111
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 okt 2009 18:41
Locatie: Enschede

Re: Trucjes leren

Bericht door felix111 »

ik ben er mee eens. je kan ook een laserpen kopen. ik denk dat ze dol op zullen zijn.
Henri
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 jan 2010 14:03

Re: Trucjes leren

Bericht door Henri »

Pootje geven duurde wat langer voor dat hij dat door had.
Iedere keer nadat hij was gaan zitten pakte ik z'n pootje beet, zei "Poot" en gaf hem toen een snoepje.
Het heeft me ongeveer 3 maand gekost, elke dag, maar toen had ie het door.

Tja, had beweerd om hier weg te blijven, maar als ik dit lees,
SUPPER, kan mijn vingers niet in bedwang houden,
Bovenstaande is dus een schildje, voor diegenen, die denken dat ik onzin verkoop.

Heb maaaaaanden bezig geweest met een kat, voor mijn eigen gemoedsinstelling aan te scherpen, en dat lukte dan ook, klare waarheid, de moment om dit bekend te maken, betrokken kat had door, dat ze de vlindertjes moest negeren. :grin:

Eerbied voor alle voelende wezens!!!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Trucjes leren

Bericht door Adriana »

knap hoor, een kat zijn instinct-handelingen afleren! maaarr, denk je dat zoiets lukt?
wat doet jouw knolleke achter je rug om als je het niet ziet?
juist ja, achter vlindertjes aan springen, tot-ie moe is en met zijn buik in de zon gaat liggen soezen
en dromen van de lekkere hapjes die jij straks voor hem gereedzet, ........
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie