Aangereden

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Rolly
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 feb 2010 09:12

Aangereden

Bericht door Rolly »

Hoi allemaal,

Mijn kat is vannochtend aangereden. Hij liep mij waarschijnlijk achterna toen ik onderweg naar school was.
Het was een flinke klap, op zijn heup. Toen is hij ruim 5 meter verderop neer gevallen op zn zij. Ik rende uiteraard naar hem toe, maar hij rende weg.. (als katten speels zijn en een beetje raar rennen met zo'n krul staart) op zo'n manier rende hij dus weg. Hij was sneller dan mij.
Ik heb een uur buiten gezocht maar kan hem nergens vinden. Heb onder auto's gekeken, in voortuinen, in achtertuinen, tussen de bosjes..
Mijn moeder zegt dat ik later vandaag nog een keer moet zoeken.
Maar ik heb geen idee waar?!
Iemand enig idee? En waar ik vooral op moet letten als ik hem vind? Kan ik hem dan gewoon oppakken, in een dekentje wikkelen en mee naar huis nemen?
Ik neem sowieso mn hond mee, misschien herkent hij de geur van mn kat ergens.
En ik heb het nummer van de dierenambulance in mn telefoon gezet voor het geval dat, maar ik weet niet echt wanneer ik die nou precies moet bellen.

Alvast bedankt..

Groetjes een bezorgt baasje van een super lieve kat genaamd Rolly
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Aangereden

Bericht door Lana »

Aah, wat een vervelend nieuws!
Die kat is natuurlijk heel erg gesprokken en misschien wel ergens weg gedoken! Ik zou blijven zoeken, je weet niet of hij gewond is!

Jij zal ook wel geschokken zijn! Sterkte!
The good, the bad and the pussy!
Rolly
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 feb 2010 09:12

Re: Aangereden

Bericht door Rolly »

@Lana; Dankjewel :)

Hoi allemaal,

Ik heb hem gevonden!!!!!!! :grin: :grin: :grin:
Ik ging met de hond op zoek, zei tegen haar; "zoek poesje". En ze rende recht ergens op af, dus ik natuurlijk er achteraan. Rolly geroepen, en toen hoorde ik een super mooie miauw! Heb hem opgepakt, in deken gewikkeld en naar huis genomen :smile:
Hij ligt nu naast me op me bed, hij heeft gegeten en is weer helemaal droog.
Ik heb een afspraak gemaakt voor kwart over 6 bij de dierenarts vandaag.

Ben zo blij dat hij er weer is :edance:

Groetjes
Gebruikersavatar
Anne82
Lynx
Lynx
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 okt 2009 18:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Aangereden

Bericht door Anne82 »

Wat fijn dat je hem gevonden hebt en dat hij weer veilig en warm thuis is!! Succes bij
de dierenarts, goed van je dat je meteen een afspraak hebt gemaakt! Laat je weten hoe
het is afgelopen?
Groetjes Anne en een pootje van Max, Tommie , Barney en Lizzie!!!
Rolly
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 feb 2010 09:12

Re: Aangereden

Bericht door Rolly »

Zal ik doen Anne, dankje voor je reactie :smile: !
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Aangereden

Bericht door Camoth »

Verwen hem maar lekker hoor!

En ik zou hem niet meer naar buiten toe laten los. Het blijkt wel dat dat bij jullie veelste gevaarlijk is :(
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Aangereden

Bericht door sandy »

Wow wat geweldig dat je hond je kat gevonden heeft, hopelijk valt het mee en ik zou inderdaad goed nadenken of het wel veilig genoeg is om 'm vrij buiten te laten.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Aangereden

Bericht door Nyncke »

Gelukkig, hij is weer veilig thuis!
Hier wordt geduimd dat het verder goed gaat met hem.
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Aangereden

Bericht door JLC »

Dat is even schrikken geweest. Hopelijk komt het snel goed met hem.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Aangereden

Bericht door tacuma »

Wat een nare dag zullen jullie gehad hebben... Heel fijn dat Rolly gevonden is, en prima dat jullie voor
de zekerheid even langs de dierenarts gaan. Hopelijk vallen de verwondingen mee.

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Aangereden

Bericht door Sannie_xx »

Oei wat een schrik! Heerlijk dat jullie hond hem weer gevonden heeft! Ik hoop dat hij in orde is, goed dat je nog naar de dierenarts gaat. Laat je weten hoe het gaat?
Rolly
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 feb 2010 09:12

Re: Aangereden

Bericht door Rolly »

Hey allemaal!

Bedankt voor jullie reacties, super lief!

Ben dus bij de dierenarts geweest en gelukkig heeft hij (nog) niks ergs er aan over gehouden. Zn hart/longen klinken goed. Zn heupen staan recht. Zn blaas voelt goed. Het enige is dat met zn rechter achterpootje hij het niet fijn vind als ze eraan zit, de dierenarts vermoedt dat het spierpijn is. Dus hij heeft een injectie gekregen met pijnstillers, zodat hij morgen niet zoveel pijn eraan heeft. En aangezien hij nog niet heeft geplast, moet ik een in de gaten houden als hij geplast heeft, of alles er normaal uit ziet. Niet dat er bloed tussen zit.

Ik ga hem inderdaad lekker verwennen. Hij slaapt nu lekker op me bed en wat mij betreft mag hij daar zo lang blijven als hij wilt. :smile:
Hij moet sowieso tot na het weekend binnenblijven, maar ik denk inderdaad dat ik hem gewoon binnen houdt, hij is toch vrij rustig en nu is hij tenminste veilig.

Groetjes
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Aangereden

Bericht door sandy »

Lijkt me verstandig, je moet er toch niet aan denken dat je de volgende keer een bericht krijgt dat je kat doodgereden is.
Hij zal vast wel spierpijn hebben van de klap ocharme, mischien zit er wel een kneuzing? Gelukkig istie er nog goed afgekomen.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Aangereden

Bericht door Tember »

Wat fijn voor je dat je Rolly hebt gevonden en dat alles goed met hem is! Verwen hem maar lekker, hij zal wel flink geschrokken zijn. Hij is wel een bofkont met een baasje als jij!
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Aangereden

Bericht door puck0906 »

Wat een goed nieuws en wat super dat je hond hem gevonden heeft! Hopelijk loopt het af met een sisser voor je en houdt ie er niets aan over.
Plaats reactie