Ontzettend lange nagels en vampiertanden

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Ontzettend lange nagels en vampiertanden

Bericht door Tember »

Erwin zijn nagels zijn een maand of 2 geleden nog geknipt door de DA.
Nu zijn ze weer ontzettend lang, ze krullen bijna om m'n vinger heen. Is het normaal dat nagels zo snel groeien?
Bij Dennis heb ik ze nog nooit hoeven knippen.

Ook heeft Erwin vampiertanden, ze steken letterlijk uit z'n mond als die dicht is. Ook dit heeft Dennis niet.

En hoe knip ik de nagels het beste? Erwin weet goed wat ie wel en niet wilt en ik weet nu al dat als ik z'n nagels ga knippen het een hel voor ons beiden gaat worden.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Ontzettend lange nagels en vampiertanden

Bericht door sandy »

Redney heeft ook vrij lange hoektanden, heb daar zelfs een mooie vampierfoto van.
Nagels knippen heb ik maar opgegeven..er zijn mensen die wikkelen hun kat in een handdoek zodat ze geen kant opkunnen en ook niet uithalen.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: Ontzettend lange nagels en vampiertanden

Bericht door Shaz »

Ik vind dat die nagels wel erg snel groeien dan! Krabt je kat zelf wel voldoende aan de krabpaal of slijt hij zijn nagels aan de vloer? Wij hebben de nagels van onze katten nog nooit hoeven knippen.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Ontzettend lange nagels en vampiertanden

Bericht door Tember »

Ja, hij krabt veel aan de krabpaal. Ik denk niet dat hij ze aan de vloer kan slijten, we hebben laminaat. Ik zat te denken om ook maar een krabplank erbij te kopen of iets. Die lange nagels zijn wel erg vervelend en het lijkt me voor hem ook niet prettig.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Ontzettend lange nagels en vampiertanden

Bericht door puck0906 »

Mijn 9 jaar oude kater (Bono) heeft het ook (de tanden dan) Ik heb er wel is aan gedacht om het te laten veranderen maar hij heeft er nooit last van gehad dus ik laat het maar zo. Dat van de nagels heb ik geen verstand van.....
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Ontzettend lange nagels en vampiertanden

Bericht door Uumie »

Een kater die wij een tijd gehad hebben, had ook hele lange hoektanden. Volgens de DA kon dit geen kwaad, zo lang hij nog normaal kon eten.
En ja, nagels groeien heeeel snel ;) Erwin moet beter krabben! Wij wikkelen Charlie (de enige die niet genoeg zijn nagels bijwerkt) in een handdoek als we ze moeten knippen, want hij is echt een monster met zulke dingen.
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Ontzettend lange nagels en vampiertanden

Bericht door tacuma »

Onze Noah heeft ook lange hoektanden. Als hij je een kopje geeft tegen je hand, voel je ze gewoon.
Dat is wel eens schrikken!

Gelukkig laten ze hier het nagelknippen goed toe. Ik heb er zo'n speciaal schaartje voor, en ik doe het
meestal als ze slaperig zijn; soms moet het in twee keer, omdat ze er dan geen zin meer in hebben. Goed
onthouden dus welke nagels er dan nog moeten...

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Mac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 nov 2009 10:09
Locatie: Zoetermeer

Re: Ontzettend lange nagels en vampiertanden

Bericht door Mac »

Mijn Mac heeft ook hoektanden die, buiten zijn bekje komt zeg maar. Ik kijk het regelmatig na of hij geen wondjes ervan heeft maar nog niks gezien.

Nagels knippen doe ik alleen bij zijn achterpoten met een speciaal schaartje. De voorpootjes krabt hij zelf aan de krabpaal. Ik knip zijn nageltjes ook als hij slaperig is. Dan staat hij meer toe. Maar ik mag ze gewoon knippen van hem. Volgens mij snapt hij ook dat kortere nagels veel lekkerder is.
Get a Mac!
Rooie Mac is nu 1 jaar
Op zoek naar een buddy voor Mac!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ontzettend lange nagels en vampiertanden

Bericht door Adriana »

owh ja! hier ook een vampiertje!
Afbeelding
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dieneke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 feb 2010 00:08
Locatie: Zutphen

Re: Ontzettend lange nagels en vampiertanden

Bericht door Dieneke »

Ik knip de nagels ook regelmatig. Vooral die van Gizmo, anders krullen ze helemaal tegen zijn voetjes aan. Hij laat het gelukkig goed toe, de achterpoten hebben bij hem minder verzorging nodig.
Charlie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 feb 2010 14:05

Re: Ontzettend lange nagels en vampiertanden

Bericht door Charlie »

Charlie heeft ook vampiertandjes.. Maar de DA zei inderdaad ook dat het geen kwaad kon.. hij eet gewoon goed dus prima dan toch.. vind het wel grappig.. istie alvast klaar voor de carnaval ;)
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Ontzettend lange nagels en vampiertanden

Bericht door Nyncke »

Een wilde gedachte voor binnenkatten:

Mijn katten vinden het heerlijk om hun nagels aan een boom in de tuin te scherpen.
Misschien is het een idee om een dikke boomstronk binnen te zetten, kunnen ze ook nog eens lekker hoog zitten en naar buiten kijken.
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Ontzettend lange nagels en vampiertanden

Bericht door loek »

Ik zou ze gewoon eens probere te knippen hoor Tember. Misschien valt het hartsikke mee. Als je het karakter van Diesel bekijkt zou je misschien ook denken dat het niet zal lukken zonder gevecht. (ook zo'n lekker hyperactief ding met een duidelijke eigen mening ;-)) Maar...het lukt me wel. Ik laat hem gewoon altijd weer los als hij echt weg wil en doe het zo in 2 of 3 fases. Heel soms lukt het me in 1 keer. En ik begin er me als hij lekker ligt te luieren. Bij Muis kan het meestak in 1 stuk door.

Ik heb wle van kitten af aan veel aan hun pootjes gezeten, en ook vrij jong gaan knippen. Dus ze zijn het misschien ook gewend geraakt.

Maar volgens mij is gewoon de truc, zelf niet te spannend er over doen. Hup op schoot (of waar dan ook wat je handig vind) misschien twee nageltjes en dan weer laten gaan (tenzij hij helemaal geen pogingen doet weg te komen natuurlijk) tijdje later weer een paar nageltjes. Zo wordt het ook geen situatie warin hij denkt: 'oje daar gaan we weer'.

Ik heb een speciaal (rond) schaartje hiervoor. Let vooral op dat je niet in het doorzichtige/rode van de nagel knipt!!! Dan komt het wel goed.

(hier laat ik de achterpoten tot nu toe trouwens met rust, heb niet het idee dat die heel scherp of lang worden....de voorpoten daaretegen worden juist scherp van de krabpalen volgens mij. Niet dat ze daarom niet niet volop van die dingen gebruiik mogen maken hoor ;-))
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Ontzettend lange nagels en vampiertanden

Bericht door Roos en Minousch »

Ik hoor hier steeds dat hij beter aan de krabpaal moet gaan krabben, maar daar worden zijn nagels alleen maar scherper van hoor..
Nagels slijten als ze buiten lopen enzo.
Heb je binnenkatten, dan zal je ze toch moeten bijhouden.
Ik heb er hier 3 die makkelijk te knippen zijn, maar Minousch ga ik geeneens proberen, en de da gaat dat ook niet proberen.
Des te vaker je de nagels knipt, des te sneller groeien ze.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Ontzettend lange nagels en vampiertanden

Bericht door Tember »

Ik heb inmiddels m'n nagelknippertje binnen van Zooplus, alleen Erwin wilt er echt niks van weten. Hij rent steeds weg als ik het probeer en m'n vriend weet niet hoe hij hem moet vasthouden of hoe ie de nagels moet knippen, dus daar heb ik niks aan. Ik heb over de hele dag al één nagel kunnen knippen. :???:
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Plaats reactie