Kat na 7 jaar voor het eerst buiten?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Misèle
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2010 21:57

Kat na 7 jaar voor het eerst buiten?

Bericht door Misèle »

Zo pas ben ik verhuisd. Eerst woonde ik op een appartement in het centrum van de stad, en nu woon in in het midden van de rust en bossen. Ik heb 2 katten, en kattin van 3 jaar en een poes van 7 jaar. Beiden hebben nog nooit van de buitenwereld mogen proeven. Toch zou ik ze graag de kans geven om hier gelukkig te worden en buiten te spelen. zijn er mensen die ervaringen hebben met katten die langtijdig binnen hebben gezeten en daarna voor het eerst buiten? (na verhuis?)
En hoe pak ik dit het beste aan? Ik zou nl als de dood zijn, moest mijn kat niet terugkeren ofzo...
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kat na 7 jaar voor het eerst buiten???

Bericht door Nyncke »

Welkom!!!

Geen ervaring persoonlijk ermee.
Wel een kennis van mij, haar ervaring was dat de katten dichtbij bleven en vn een beetje zaten te zonnen.

Wat ik persoonlijk zou doen is een kattentuigje kopen en ze langzaam zo laten wennen. Als ze ergens van schrikken kunnen ze in ieder geval niet weglopen en de weg kwijtraken.
Ik weet eigenlijk niet hoe lang je dit zou moeten doen maar ik denk toch wel een maand of 2, zeker bij de kat van 7 jaar.
Ik zou ook wachten tot het wat mooier weer wordt en je zelf lekker buiten erbij kunt zitten.
daantje_xxx
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 jul 2009 21:50
Locatie: N-H

Re: Kat na 7 jaar voor het eerst buiten???

Bericht door daantje_xxx »

ook een welkom!

als het mogelijk is zou ik van een klein gedeelte van je tuin (tijdelijk) een kattenren maken, zodat ze lekker kunnen genieten, en meteen weer naar binnen kunnen vluchten dmv luikje, als ze ergens van schrikken.
Zo kunnen ze leren dat het niet eng is buiten, en kun je ze als je denkt dat het goed gaat wellicht los laten lopen.
Gebruikersavatar
Infinite
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 nov 2009 22:51
Locatie: Spijkenisse

Re: Kat na 7 jaar voor het eerst buiten?

Bericht door Infinite »

Hoi,


Mijn moeder heeft precies hetzelfde gehad, ik woonde toen nog thuis.

Onze katten waren in het oude huis alleen buiten geweest aan een tuigje, ze wisten niet beter. In het nieuwe huis hebben we ze de eerste paar weken ook aan een tuigje gezet maar ze bleven achter ieder plantje en onkruidje hangen waardoor we om de 5 minuten moesten opstaan, lijn van het tuigje achter het plantje vandaan trekken en dan kon de kat weer verder lopen.

Mams ergerde zich er dood aan op een gegeven ogenblik en besloot de katten los te laten lopen.

De eerste keer hadden de katten het idee dat ze iets verkeerde deden (oeeee zonder tuigje naar buiten!!!) buik op de grond en heel sneaky lopen :D :D .
De eerste paar dagen gingen ze de tuin niet uit, daarna gingen ze steeds verder weg.
Op zich is het een mooi verloop denk ik.. eerst rustig aan een tuigje de omgeving verkennen en daarna los naar buiten.

hopelijk heb je er wat aan

Groetjes

ohw ja, onze katten waren toen 10 jaar oud
Spelfouten onder voorbehoud.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: Kat na 7 jaar voor het eerst buiten?

Bericht door Shaz »

Wij zijn na vijf jaar verhuisd, maar we vonden het toch eng om de katten toen nog vrij buiten te laten lopen. Dus wij hebben de tuin afgezet en 's zomers komen de katten lekker in de tuin zonnen en spelen maar verder blijven ze dus binnen.
groetjes Sharon
Plaats reactie