Niet willen eten of drinken

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Salima
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 nov 2008 15:48
Locatie: Drenthe

Niet willen eten of drinken

Bericht door Salima »

Mijn kater van 1,5 jaar heeft sinds maandagavond (eergisteren) niet meer gegeten. Is normaal een goede eter en is overdag vaak buiten; zelfs met deze kou. Maandag was het ijskoud en hij is toen heel lang (ruim 8 uur) buiten geweest. Normaal is hij vaak buiten maar blijft nu binnen en ligt daar maar op dezelfde plek. Vacht ziet er toch goed uit; normale warme oortjes. Alleen gisterenavond plas gedaan en ook gepoept (geen diarree). Is uitzonderlijk want binnen gaat hij al een klein jaar niet meer op de bak. Ik heb geen ervaring met ziektes en misschien maak ik me onnodig bezorgd. Hoe lang kunnen katten zonder voedsel en vocht? Graag ook tips
geluk: het zien van a happy cat in 'n draf op weg naar buiten
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: niet willen eten of drinken

Bericht door Nyncke »

Ga er meteen mee naar de dierenarts, al is het maar dat het niet gezond is voor een kat om zo'n tijd niet te eten en te drinken. Ze kunnen er zelfs aan overlijden.
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Re: niet willen eten of drinken

Bericht door Miranda »

Onze kat is op het moment ook ziek, maar at wel door. Wel minder dan anders, maar hij lustte nog wel wat.
Ik zou als ik jou was ook zeker contact opnemen met de dierenarts, succes!
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Niet willen eten of drinken

Bericht door puck0906 »