Kater gromt soms wel en soms niet

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
puck0906
Poema
Poema

Kater gromt soms wel en soms niet

Bericht door puck0906 »

Hoi Hoi,

Ik heb een kater van 9 en 2 zusjes van ruim 6 maanden. Nou ging het vanaf het begin wel goed. De kater blaast en gromt alleen af en toe. Ik snap totaal niet waarom. Ze liggen alle 3 op bed en soms accepteert de kater het wel maar vaak ook niet en dan gromt ze of ze blaast. Ze spelen met elkaar en zoeken elkaar veel op maar toch blijft hij dit doen. Wij denken aan jalouzie maar dan moet hij toch altijd jaloers zijn en niet de ene keer wel en de andere keer niet? Extra aandacht geven enzo werkt helaas niet. Iemand nog enig idee of ik er iets aan kan doen of zal het vanzelf wel over gaan? (en anders maar laten gaan?)
Cari
Tijger
Tijger

Re: Kater gromt soms wel en soms niet

Bericht door Cari »

Jalouzie is een emotie die dieren niet kennen ;-) .
Het is mogelijk dat hij af en toe wil laten blijken dat hij het wel voor 't zeggen heeft en ook op zijn rust gesteld is, dus dat hij gewoon even geen zin heeft in die 2 meiden.
Wat ook mogelijk is, is dat hij ergens lichamellijk last van heeft, maar dat lijkt me niet waarschijnlijk, omdat hij wel met ze speelt.
Zolang het bij grommen en blazen blijft en dit niet frequenter wordt, zou ik me er niet te druk om maken.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Nyncke
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door Nyncke »

Oh, dat brommen blijft hoogstwaarschijnlijk.
Hier jagen de katten elkaar ook soms opeens met lomp gedrag opeens van hun plekje...das des kats, zeggen we dan....
puck0906
Poema
Poema

Bericht door puck0906 »

Dank voor jullie reacties. Wat ik gewoon zo raar vind is dat hij de ene keer op bed ligt en dan mogen ze er gewoon bij komen liggen en de andere keer dan gromt hij en soms loopt hij zelfs weg. Zelfde met op schoot liggen. Maarja het zal wel net als de mens zijn niets veranderlijker.... Zou het ook iets lichamelijks kunnen zijn dan? Hij doet het alleen als de kleintjes erbij komen zeg maar. Ik zal het zeker in de gaten houden.
Nyncke
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door Nyncke »

De kleintjes zijn drukker, dat vind niet iedere kat even leuk.

1- Ze blijven dat zo nu en dan houden
2-Als de kleinen ouder zijn worden ze rustiger, gaat meestal stukken beter.
3-Het kan ook wel ruim een half jaar duren voordat de oude kat aan de nieuwe situatie is gewend.
Plaats reactie